Gå til innhold

Komplimenter

Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest KateW

Nå bare kverulerer du, Kaze, for jeg VET at rompa mi ikke er så stor, jeg syns også den er riktig fin, rund og sexy. Men jeg prøvde å gi et eksempel på hva man kan føle og hva som er realiteten. Da vet man jo at mannen ikke juger når han gir et kompliment,selv om man selv kan ønske at man hadde plankerumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

Ja, men man blir ikke noe mer sikker når man ikke tror på det andre sier allikevel.

Men om en person har vanskeligheter med å tro på komplimentene så trenger de hjelp av noen til å bygge opp denne tilliten, få de til å lære seg å tro på de. Eneste måten å gjøre dette på er å gi komplimenter. Slutter du å gi komplimenter fordi du tenker at dette nytter ikke likevel, så gjør det faktisk vondt verre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men om en person har vanskeligheter med å tro på komplimentene så trenger de hjelp av noen til å bygge opp denne tilliten, få de til å lære seg å tro på de. Eneste måten å gjøre dette på er å gi komplimenter. Slutter du å gi komplimenter fordi du tenker at dette nytter ikke likevel, så gjør det faktisk vondt verre.

Komplimenter oppleves som positivt kun dersom man faktisk liker den som gir de. Leste forresten en genial artikkel om forskjellen mellom film-sjekking og sjekking i virkeligheten her: http://www.0330.no/2011/03/har-du-lrt-sjekking-av-hollywood.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sikkert sant. Men det er ikke hvem som helst som kan få til dette. Det krever stor tillit, og ikke minst de rette forutsetningene for å kunne bygge den nødvendige tilliten i praksis.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplimenter oppleves som positivt kun dersom man faktisk liker den som gir de.

Ja, det er faktisk sant.

Får man et kompliment av en person som man ikke selv er tiltrukket av så føles det direkte slitsomt. Tenker da på type "romantiske" komplimenter.

Og får man komplimenter av type jobb etc. av en man ikke liker, så betyr det praktisk talt ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Det er her jeg tror du misforstår litt. Dersom jeg syns at rompa mi er stor, så betyr ikke det betyr ikke at dersom en mann sier at jeg har ei fin rompe, så tror jeg han juger. Jeg vet at mange menn liker kvinne-romper, og at all den stund han sier det, så er han helt sikkert en sånn man som liker det.

Jeg kan fortsatt syns rompa mi er stor, men har kanskje fått et litt annet perspektiv på at noen syns stort er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er her jeg tror du misforstår litt. Dersom jeg syns at rompa mi er stor, så betyr ikke det betyr ikke at dersom en mann sier at jeg har ei fin rompe, så tror jeg han juger. Jeg vet at mange menn liker kvinne-romper, og at all den stund han sier det, så er han helt sikkert en sånn man som liker det.

Jeg kan fortsatt syns rompa mi er stor, men har kanskje fått et litt annet perspektiv på at noen syns stort er fint.

Hva om han sier at han syns den er stor da? ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Ja, det er sikkert sant. Men det er ikke hvem som helst som kan få til dette. Det krever stor tillit, og ikke minst de rette forutsetningene for å kunne bygge den nødvendige tilliten i praksis.

En kjæreste burde jo være en slik person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det du glemmer å tenke på Steinar at positiv feedback på en arbeidsplass er bra for moralen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjæreste burde jo være en slik person.

Ja, en kjæreste burde være en slik person. Men det betyr ikke at det er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du glemmer å tenke på Steinar at positiv feedback på en arbeidsplass er bra for moralen.

Nei, jeg glemmer ikke det. Men faktum er altså at det ikke nytter å gi positiv feedback til en person man har dårlig personkjemi med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Nei, jeg glemmer ikke det. Men faktum er altså at det ikke nytter å gi positiv feedback til en person man har dårlig personkjemi med.

Det kan jo bedre kjemien. Du trenger jo ikke si så mye. F.eks takk for idag og godt jobba på slutten av arbeidsdagen skader jo ikke å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Ja, en kjæreste burde være en slik person. Men det betyr ikke at det er sånn.

Så da mener du at han bare skal holde kjeft og ikke fortelle dama si at hun er fin? Høres fryktelig trist ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jo bedre kjemien. Du trenger jo ikke si så mye. F.eks takk for idag og godt jobba på slutten av arbeidsdagen skader jo ikke å si.

Nei, takk. Da er det bedre å ha minst mulig med hverandre år gjøre i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da mener du at han bare skal holde kjeft og ikke fortelle dama si at hun er fin? Høres fryktelig trist ut da.

Nei, jeg mener bare at ikke alle passer så veldig godt i sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Nei, jeg mener bare at ikke alle passer så veldig godt i sammen.

Herregud hvor slem er man om man dumper ei som er usikker pga eget utseende? Det er jo alltid en grunn til at folk er usikre, f.eks årevis med mobbing. Og da er man direkte ond om man dumper vedkommende fordi det tar tid å ta til seg komplimenter.

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud hvor slem er man om man dumper ei som er usikker pga eget utseende? Det er jo alltid en grunn til at folk er usikre, f.eks årevis med mobbing. Og da er man direkte ond om man dumper vedkommende fordi det tar tid å ta til seg komplimenter. Fy faen Steinar.

Jeg ville aldri dumpet noen bare fordi hun er usikker på utseendet sitt.

Men hvis hun var så usikker at hun har behov for bekreftelse ifra andre (menn) så hadde det vært et alvorlig problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

En ting er i hvert fall helt sikkert, og det er at det er mange vanskelig personer i denne verden. Og at ikke alle går bra i sammen.

og derfor er det heller ikke poeng i å prøve når man møter nye mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og derfor er det heller ikke poeng i å prøve når man møter nye mennesker?

Joda, klart at alle fortjener sin sjanse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Hva om han sier at han syns den er stor da? ;) hehe

Ja? Skjønner ikke problemet. Den er jo høyst sannsynlig større enn hans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...