Gå til innhold

soppinfeksjon og graviditet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer på om soppinfeksjon er noe man kan få lettere om man er gravid? Har aldri før i mitt liv hatt dette, før begynnelsen av denne uka.

Går med tanker om at jeg kanskje kan være gravid. Hadde ubeskyttet sex i en usikker periode.

De siste ukene har jeg vært mye småkvalm, og får halsbrann av absolutt alt jeg spiser og drikker! Kan være jeg innbiller meg dette og!

Men hadde 4-5 dager med spotting/brun utflod halvannen uke etter samleie. Trodde dette var mensen, men har og tenkt det var for lite blødning for det. (var så lite at bind/o.b var unødvendig)

Vet ingen her inne er synske og kan svare på om jeg er gravid, og jeg SKAL ta en test!

Men det var dette med soppinfeksjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her,

Om jeg skulle være gravid har jeg regna ut at jeg er i uke 4 (+noen dager) nå. Om det har noe å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppinfeksjon i svangerskapet er vanlig ja, da er man mer utsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig ja. Om du klarer, så sørg for at du er soppfri ved fødsel, for babyen kan smittes av deg noe som kan føre til en runddans med sopp i munnen til baby, på brystene dine, i rumpen til baby (bleieutslett fra melk med sopp) og i ditt underliv. Jeg holder på med dette helvetet nå, er på min 6. uke med medisiner og behandling for dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym over igjen: Beklager, jeg leste som at du allerede var gravid og et stykke på vei. Men det gjelder for alle altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppfølgingsspørsmål fra meg:

Kan man ikke bruke canesten når man er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man kan bruke canesten kremen når man er gravid, men ikke de pillene til å putte inn i skjeden...Det står vel på pakka evt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du kan bruke både canesten salve og stikkpillene. Men du skal ikke bruke den tingen du setter inn stikkpillen med, for den skal ikke så langt opp i skjeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare lar være å spise mat med sukker, gjær og hvete (og muggen mat generellt), så slipper du å få sopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare lar være å spise mat med sukker, gjær og hvete (og muggen mat generellt), så slipper du å få sopp :)

Det er ikke mulig å utrydde candida albicans fullstendig fra fordøyelsessystemet, så man slipper ikke nødvendigvis unna ved å følge disse kostholdsrådene, selv om det er lurt å holde seg unna disse matvarene hvis man er mye plaget av sopp.

TS har fått det for første gang nå, å være så drastisk at man utelater alt dette fra kosten er hysteri hvis man ikke er veldig plaget av sopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du kan bruke både canesten salve og stikkpillene. Men du skal ikke bruke den tingen du setter inn stikkpillen med, for den skal ikke så langt opp i skjeden.

Da har jeg et oppfølgingsspørsmål til det.. hvorfor kan man ikke putte den opp i skjeden når det er greit å putte andre ting oppi der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg et oppfølgingsspørsmål til det.. hvorfor kan man ikke putte den opp i skjeden når det er greit å putte andre ting oppi der?

Fordi vagiatoren kan ligge å irritere livmorhalsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...