Gjest Blondie65 Skrevet 3. april 2011 #41 Skrevet 3. april 2011 Her var det mange som ikke vet hva TV-lisensen er til. Her var også svært mye feilinformasjon. Man må betale NRK-lisens uansett om man har Riks-TV boks eller ikke. NRK-lisensen er for at vi skal ha slike ting som undervisningsfjernsyn, opplysningsprogrammer, nøytrale nyheter og annen allmennkringkasting. Nøytral vil i denne sammenhengen si at man viser nyheter som er kritiske til det offentlige systemet og som også tør å si store internasjonale firmaer i mot uten å være redd for å miste reklameinntekter. Om vi har det ja det er en helt annen diskusjon. Om 3 TV og 3 radiokanaler virkelig er nødvendig for allmennkringkasting er også et godt diskusjonstema. I tillegg kommer egenproduksjon av programmer. Store deler av den norske befolkning synes tydeligvis at disse er gode siden de faktisk blir sett - selv om mange i denne tråden foretrekker amerikansk produserte serier.
fruBeist Skrevet 3. april 2011 #42 Skrevet 3. april 2011 Her var det mange som ikke vet hva TV-lisensen er til. Her var også svært mye feilinformasjon. Man må betale NRK-lisens uansett om man har Riks-TV boks eller ikke. Rgner emd det var mitt innlegg du sikter til her. Om du leser det igjen, så ser du at jeg har skrevet at man ikke må betale et abonement for å se NRK med en RIksTv-boks. Man må betale abonement for alle andre kanaler. Lisensen må selvføgelig betales.
Sushi Skrevet 3. april 2011 #43 Skrevet 3. april 2011 Rgner emd det var mitt innlegg du sikter til her. Om du leser det igjen, så ser du at jeg har skrevet at man ikke må betale et abonement for å se NRK med en RIksTv-boks. Man må betale abonement for alle andre kanaler. Lisensen må selvføgelig betales. Man trenger ikke riks-TV-boks heller, hvis man bare skal se NRK. NRK sendes gratis og ukryptert over det digitale bakkenettet. (Men man trenger en digital dekoder, hvis man ikke har dette innebygd i tv'en sin.)
fruBeist Skrevet 3. april 2011 #44 Skrevet 3. april 2011 Man trenger ikke riks-TV-boks heller, hvis man bare skal se NRK. NRK sendes gratis og ukryptert over det digitale bakkenettet. (Men man trenger en digital dekoder, hvis man ikke har dette innebygd i tv'en sin.)
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #45 Skrevet 3. april 2011 Jeg er student og ting går såvidt rundt nå. Det var jo selvfølgelig da mannen fra NRK-lisensavdelingen skulle banke på.. Fikk helt sjokk og endte opp med å komme med en stotrende løgn om at jeg ikke bodde der og bare satt barnevakt. Det jeg nå tenker er å ha gardinene igjen foran det vinduet som er like ved døra og hele tiden låse døren. Ikke åpne når noen ringer på.. (Da det aldri er noen jeg kjenner som kommer overraskende på besøk uansett) Hva kan da skje? Hver så snill: Ikke kom med kommentarer om at det bare er å bite det i seg, for jeg ser rett og slett ikke hvordan det kan gå rundt med 200 kr ekstra i mnd (2500 kr per år), da det såvidt går opp nå. Selge tv? jobb ca 2 helger så har du hele lisensen
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #46 Skrevet 3. april 2011 Jeg er student og ting går såvidt rundt nå. Det var jo selvfølgelig da mannen fra NRK-lisensavdelingen skulle banke på.. Fikk helt sjokk og endte opp med å komme med en stotrende løgn om at jeg ikke bodde der og bare satt barnevakt. Det jeg nå tenker er å ha gardinene igjen foran det vinduet som er like ved døra og hele tiden låse døren. Ikke åpne når noen ringer på.. (Da det aldri er noen jeg kjenner som kommer overraskende på besøk uansett) Hva kan da skje? Hver så snill: Ikke kom med kommentarer om at det bare er å bite det i seg, for jeg ser rett og slett ikke hvordan det kan gå rundt med 200 kr ekstra i mnd (2500 kr per år), da det såvidt går opp nå. F F er det ikke ille? jeg kjøpte bil.masse avgifter til staten, så betalte jeg veiavgift for å få lov til å kjøre på veien..Makan. Skattepengene mine hadde allerede gått til veiene,så skulle jeg fylle bensin...trur du faen meg de skulle ha penger der også. penger for drivstoffet,så jeg kom meg på veien. verden er f...meg ikke trygg lenger 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå