AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 Jeg er student og ting går såvidt rundt nå. Det var jo selvfølgelig da mannen fra NRK-lisensavdelingen skulle banke på.. Fikk helt sjokk og endte opp med å komme med en stotrende løgn om at jeg ikke bodde der og bare satt barnevakt. Det jeg nå tenker er å ha gardinene igjen foran det vinduet som er like ved døra og hele tiden låse døren. Ikke åpne når noen ringer på.. (Da det aldri er noen jeg kjenner som kommer overraskende på besøk uansett) Hva kan da skje? Hver så snill: Ikke kom med kommentarer om at det bare er å bite det i seg, for jeg ser rett og slett ikke hvordan det kan gå rundt med 200 kr ekstra i mnd (2500 kr per år), da det såvidt går opp nå.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 Jeg er student og ting går såvidt rundt nå. Det var jo selvfølgelig da mannen fra NRK-lisensavdelingen skulle banke på.. Fikk helt sjokk og endte opp med å komme med en stotrende løgn om at jeg ikke bodde der og bare satt barnevakt. Det jeg nå tenker er å ha gardinene igjen foran det vinduet som er like ved døra og hele tiden låse døren. Ikke åpne når noen ringer på.. (Da det aldri er noen jeg kjenner som kommer overraskende på besøk uansett) Hva kan da skje? Hver så snill: Ikke kom med kommentarer om at det bare er å bite det i seg, for jeg ser rett og slett ikke hvordan det kan gå rundt med 200 kr ekstra i mnd (2500 kr per år), da det såvidt går opp nå. heheh de komer tilbake pga det ike er registrert tv på denne adr. De har ingen problemer med å finne det ut.
Gjest wahaj Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 De kan ikke tvinge deg til å åpne døra, eller å komme inne, eller å få deg til å signere.
Mamy Skrevet 31. mars 2011 #4 Skrevet 31. mars 2011 heheh de komer tilbake pga det ike er registrert tv på denne adr. De har ingen problemer med å finne det ut. Jeg tror ikke de kan finne det ut dersom hun aldri gir de mulighet til å få det bekreftet. Tviler sterkt på at de vil stå utenfor døra hele natten.. Eller, er det noen som har erfart annet? Jeg tror derfor at det godt kan hende du kommer deg unna dette for en liten stund til, TS.
Gjest NozMonster Skrevet 31. mars 2011 #5 Skrevet 31. mars 2011 huff! ..de kom på døra mi sent i går kveld også... :rasende:
Gjest Raindrops Skrevet 31. mars 2011 #6 Skrevet 31. mars 2011 Nå blir jeg nesten litt paranoid, jeg håper de ikke kommer hit Hvor i landet bor dere?
Gjest NozMonster Skrevet 31. mars 2011 #7 Skrevet 31. mars 2011 Nå blir jeg nesten litt paranoid, jeg håper de ikke kommer hit Hvor i landet bor dere? bærum..de banket faktisk på døra mi der jeg bodde første gang jeg hadde flytta ut også...nå bor jeg på mitt andre sted...makan til uflaks skal man lete lenge etter! ( på mitt første sted stod ikke lisensen i mitt navn, men til samboervenninnen min)
Gjest Blondie65 Skrevet 31. mars 2011 #8 Skrevet 31. mars 2011 Neste gang de kommer ber du dem snu i døren. De har ikke anledning til å komme over dørterskelen uten at du inviterer dem inn.
Gjest NozMonster Skrevet 31. mars 2011 #9 Skrevet 31. mars 2011 Neste gang de kommer ber du dem snu i døren. De har ikke anledning til å komme over dørterskelen uten at du inviterer dem inn. vet at hun ike kunne kommet inn...men jeg skvatt så jææævlig da hun kom, ford jeg bare tok i dørhåndtaket for å se om døra var låst for natten, så det første jeg ser er en skoooo som jeg smeller døra i...hun skulle akkuratt til å ringe på. jeg ble såpass satt ut, at jeg bare ja; eeeh, jaaaa, unnskyld! når hun spurte om jeg har tv..........hahahahhaa 1
Gjest wahaj Skrevet 1. april 2011 #10 Skrevet 1. april 2011 Her kom det en for ikke så lenge siden, han stod å ringte på lenge! Og han spurte faktisk etter mannen sitt navn, så han hadde sjekka nøye hvem som bodde her. Dessverre kom mannen hjem mens han stod ute å venta! Så mannen ble tatt litt på senga, lisens fyren spurte faktisk ikke om han hadde tv, eneste han spurte om var om det var parabol her :S
AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #11 Skrevet 1. april 2011 Hver så snill: Ikke kom med kommentarer om at det bare er å bite det i seg, for jeg ser rett og slett ikke hvordan det kan gå rundt med 200 kr ekstra i mnd (2500 kr per år), da det såvidt går opp nå. Jeg forstår at du ikke har råd, men da får du la vær å se på tv, da. Det er tyveri, vi andre studenter som faktisk betaler sponser deg og andre snikere. 8
Gjest Spinell Skrevet 1. april 2011 #12 Skrevet 1. april 2011 Ønsk deg penger til kringkastingsavgiften i gave/lån, eller send tv-en hjem til mor og far. Hvis kontrolløren kommer igjen, og på en eller annen måte klarer å finne ut at det er du som bor der, og at du har tv, så kan du idømmes tilleggsavgift på toppen.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #13 Skrevet 1. april 2011 De kontrolløren har jo diverse utstyr de bruker så det er ikke noe problem for dem å finne ut at det er tv i eller ikke i huset ditt.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. april 2011 #14 Skrevet 1. april 2011 De kontrolløren har jo diverse utstyr de bruker så det er ikke noe problem for dem å finne ut at det er tv i eller ikke i huset ditt. Tøys. Det de har er en utskrift over alle i området som har tv som de kan sjekke mot alle som bor i området. Peileutstyr og tull har de ikke, for da hadde de ikke behøvd annet enn å skrive ut avgift til alle som TV-mottaker men ikke har betalt.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #15 Skrevet 2. april 2011 Hva med å selge TVen? Det er jo eneste riktige grunn, mens det er galt å la være å betale lisens dersom man har tv. Det blir å skyve kostnaden over på oss som betaler for oss. Akkurat som å snike på trikken/bussen.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #16 Skrevet 2. april 2011 Det er bare å la være å åpne når det ringer på døra og du ikke vet hvem det er. Er det kjentfolk så ringer de deg garantert på mobilen dersom du ikke åpner.
Gjest imli Skrevet 2. april 2011 #17 Skrevet 2. april 2011 Selg TV'en, så får du litt ekstra pengar. Du kan sikkert sjå på nett TV viss du har internett. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #18 Skrevet 2. april 2011 huff! ..de kom på døra mi sent i går kveld også... :rasende: Fy søren! Og da jeg var i matbutikken i går, så skulle dama i kassa ha betalt for varene! Dette vil jo ingen ende ta? 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #19 Skrevet 2. april 2011 Fy søren! Og da jeg var i matbutikken i går, så skulle dama i kassa ha betalt for varene! Dette vil jo ingen ende ta? Det hadde vært sammenlignbart, hvis butikken skulle ha betalt for hver gang du skulle spise av varen du allerede hadde betalt for. Jeg har jo allerede betalt for tv'n min, hvorfor skal de fortsatt ha penger av meg? For å sponse MGP og andre møkkaprogrammer de absolutt skal sende? Takke meg til. Det blir som om matbutikken skulle kreve flere penger for maten jeg har kjøpt, fordi de vil kjøpe inn andre varer som jeg ikke vil ha. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #20 Skrevet 2. april 2011 Og da jeg var i matbutikken i går, så skulle dama i kassa ha betalt for varene! Hva f***? Seriøst? Du tuller nå ikke sant? Her jeg bor er det helt gratis å handle i butikken. Her tar vi det vi vil med den største selvfølge her. Vi får til og med en fin pose med butikkens navn på til å bære varene i. Synd vi må bære dem selv hjem da. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå