Gå til innhold

Dere som trener styrke- hva trener dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til dere som trener styrke. Jeg lurer bare på hvordan andre trener?

I apparater? Med kroppen som belastning? Frivekter?

Følger dere noe spesielt program? Hva da?

Hvilke øvelser bruker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker å dele opp styrketreningene mine.

Ene dagen trener jeg ben + kondisjon

Andre dagen armer, skulder og rygg

Jeg trener mage og litt rygg hver gang

Evt en time med kondisjon, roing og rygg/mageøvelser

Bruker som regel frivekter, men til rygg/skulder bruker jeg ofte apparater.

Til magen syns jeg ball er veldig effektivt, da får jeg trent både mage og rygg samtidig.

Jeg trener ganske ofte, derfor velger jeg å dele det opp. Trener du 2 - 3 ganger i uken anbefaler jeg å ta de største muskelgruppene. Kommer ann på om du er godt trent eller ikke. Er du lite trent ville jeg begynt med de største muskelgruppene først, altså armer, ben, rygg og mage på samme dag. Etterhvert som du blir i god form går du over til andre øvelser som også tar mindre muskelgrupper. Mer spesifikk treningsprogram altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med apparater på studio med instruktør om jeg trenger det 2 ganger i uka. Ellers trener jeg med kropp og frivekt 3 ganger i uka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med apparater på studio med instruktør om jeg trenger det 2 ganger i uka. Ellers trener jeg med kropp og frivekt 3 ganger i uka. :)

Er det PT du bruker? Hvor mye betaler du for en time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konkurrerer litt i styrkeløft (mosjonist-nivå, men likevel) og trener derfor stort sett med fokus på frivektøvelser -- de tre konkurranseløftene i hovedsetet, og litt andre greier som støtteøvelser. Deriblant noe bruk av kroppsvektøvelser, og en sjelden gang et apparat eller to. Har alltid et eller annet program jeg prøver å følge, som regel program skrevet av styrkeløft-trenere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følger styrkeprogrammet til Yngvar fra Puls.

veldig enkelt og effektivt program. Jeg trener styrke to ganger i uken hjemme, ved siden av annen trening 2-3 ganger i uken.

Her finner du programmet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får det gratis av NAV, jeg. :)

Hvorfor og hvordan fikk du det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konkurrerer litt i styrkeløft (mosjonist-nivå, men likevel) og trener derfor stort sett med fokus på frivektøvelser -- de tre konkurranseløftene i hovedsetet, og litt andre greier som støtteøvelser. Deriblant noe bruk av kroppsvektøvelser, og en sjelden gang et apparat eller to. Har alltid et eller annet program jeg prøver å følge, som regel program skrevet av styrkeløft-trenere.

Har du feks noen linker til slike program?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger denne splitten for tiden:

Bryst & triceps

- Skråbenk (manualer), flies i kabel, flatbenk (manualer), supersett overhead triceps extension (kabel) og triceps push-ups

Rygg & biceps

- Nedtrekk, T-bar row, inverted flies i kabel (nøytralt grep), supersett preacher curls og MTS curls

Bakside lår & legger

- Strakmark, leg curl, glute-ham raise, calf presses med strake og bøyde knær

Skuldre & mage

- Skulderpress (manualer), inverted flies (pronert grep), sidehev i maskin, cabel crunches, rollouts, wood choppers

Armer

- Preacher curls, kickbacks, hammer curls, overhead triceps extension (manual), MTS curls, pushdowns (kabel)

Forside lår & legger/mage

- Knebøy, leg extension, bulgarske utfall, se over for legger og mage

Trener 5-6 dager i uka og tar fri ulike dager fra gang til gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor og hvordan fikk du det??

Treningsmodul er en del av tilbake til jobb etter sykemelding ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener 2 ganger i uken etter Nautilusmetoden. Program på 30 minutt med 20 minutt kondisjon til slutt. I tillegg svømmer jeg 2-3 ganger i uken og går eller sykler den/de dagene jeg ikke gjør noe annet. Søndag slapper vi gjerne helt av, kroppen min og jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsmodul er en del av tilbake til jobb etter sykemelding ;)

what??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når det gjelder stryke trener jeg eget program 1-2 ganger i uken og en time med enten bare styrketrening eller styrke/kardiomix i sal en gang i uken. Går som regel i disse øvelsene, hovedmuskelgruppe i parentes:

Skulderpress med manualer (skuldre)

Tricep extension med manual (triceps)

Bicepcurl med manualer (biceps)

Lat Pull Down (maskin) (rygg)

Brystpress i maskin (bryst)

Abdominal i maskin (midtre magemuskler)

Korsrygg i maskin (korsrygg)

Situps, vanlig og sidevendte (midtre og skrå magemuskler)

Ryggøvelser på matte (rygg)

Leg press i maskin (lår og rumpe)

Lårcurl i apparat (bakside lår)

Utfall (lår og rumpe)

Innside og utside lår på matte (lår)

"Legghev" (legger)

Det tar ca 40 min., 10 rep x 2 sett på nesten hver øvelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger denne splitten for tiden:

Bryst & triceps

- Skråbenk (manualer), flies i kabel, flatbenk (manualer), supersett overhead triceps extension (kabel) og triceps push-ups

Rygg & biceps

- Nedtrekk, T-bar row, inverted flies i kabel (nøytralt grep), supersett preacher curls og MTS curls

Bakside lår & legger

- Strakmark, leg curl, glute-ham raise, calf presses med strake og bøyde knær

Skuldre & mage

- Skulderpress (manualer), inverted flies (pronert grep), sidehev i maskin, cabel crunches, rollouts, wood choppers

Armer

- Preacher curls, kickbacks, hammer curls, overhead triceps extension (manual), MTS curls, pushdowns (kabel)

Forside lår & legger/mage

- Knebøy, leg extension, bulgarske utfall, se over for legger og mage

Trener 5-6 dager i uka og tar fri ulike dager fra gang til gang.

er du jente? hvor lenge har du trent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du jente? hvor lenge har du trent?

Ja, jeg er jente. Har trent i 9 år, målbevisst i 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurrerer i styrkeløft, og følger alltid et bestemt program laget av regionstreneren. På dette programmet har jeg fire dager med knebøyvarianter, fire dager med benkpressvarianter, og kun to dager med markløftvarianter. Trener 5 dager i uka, med stort sett rimelig moderat belastning, men ca hver tredje uke er det litt tyngre belastning.

I tillegg til hovedøvelsene, trener jeg roing, lårcurl, biceps/triceps og stabilitetsøvelser. Oppvarmingen består av egenmassasje med skumrulle og triggerpunktsbehandling med liten ball. Det og dynamiske tøyeøvelser har holdt meg skadefri sålangt! I tillegg til at jeg trener smart, dvs ikke på måfå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...