Gå til innhold

Besserwisser på KG

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg får stadig høre at jeg tror jeg vet alt best, at jeg insisterer på å vinne enhver diskusjon og at jeg aldri kan la en diskusjon ligge men må trtekke den ut i det uendelige. I tillegg svarer jeg på alt, det er også feil.

Si meg-er det ikke lov å delta i en debatt på et saklig nivå? Ofte når jeg diskuterer legger jeg frem dokumnetasjon jeg mener støtter mine synspunkt. Jeg sitter sjelden og synser i vei ut i fra et rent følelsesperspektiv, og ikke lar jeg være å begrunne det jeg meenr.

For meg er dette kjennetegn på en god diskusjon. En diskusjon holder seg ikke levende kun ved hjelp av en person. Når det kommer flere innlegg, må det være lov til å svare på disse, da de kan vekke nye tenker om temaet man kanskje ikke har hørt om.

For min del må folk gjerne mene noe annet enn meg, men jeg liker at folk begrunner sine standpunkt. Slikt kan man lære.

Jeg er på KG fordi jeg liker å diskutere, men mange mener jeg gjør det for mye. Det irriterer meg faktisk. Det er ikke noe gøy å diskutere nåe man til stadighet blir møtt med "Ja for du vet jo alt best" osv, eller at folk helt tydelig snakker om meg uten å nevne navn.

Det må være lov til å like diskusjon og være flink til det, uten til stadighet få besserwisser slengt i trynet. Faen heller!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du er veldig saklig og velfundert' date=' og du irriterer meg ikke i det hele tatt....Tvert imot![/quote']

Neida, jeg vet det er mange som liker det jeg skriver, om de er enige eller ei.

Men kan ikke de som ikke liker meg holde seg unna? Og kan ikke de som er uenige med meg prøve å være en smule saklig uten å gå på meg som person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he...litt hissig? :wink:

.

Ja, akkurat nå er jeg litt hissig.

Det jeg skriver om her var balnt annet grunnen til at jeg byttet nick, så det har pågått en stund. Det var alltid noen som bare måtte følge etter meg og slenge usaklig dritt til enhver tid.

Og jeg har ikke skrevet tråden fordi jeg ønsker en haug med sympatimeldinger (selv om det er hyggelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er MEG du sikter til, så synes jeg du overreagerer. Jeg var ikke usaklig og syntes jeg gav deg en kommentar i retur som passet. Jeg beklager hvis du følte deg såret. Men skal man engasjerer seg i debatter tror jeg DU bør kutte ut setninger som: "ikke kom å fortelle meg ......". Det synes jeg er kvalmt. Ha en fortreffelig helg.... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kom ikk da her å si at halal er verre enn annen slakt.

Vel, litt tok jeg i nå :oops: Men det går ut på det samme. Synes du tar en litt arrogant holdning her....

Går det ikke ann å være uenig uten at du skal begynne å lage tråder om deg selv og din stil her på kg? Man må jo tåle en liten trøkk når man skal diskutere med hverandre. Forøvrig synes jeg du bør tenke deg om, hvis du har fått flere singaler fra forskjellige bruker om at du er en besserwaiser, enten det, eller så får du tåle en trøkk. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selv kommet med

:roll:

Kan du ALDR la ting ligge, du..?

- Søn Okt 26, 2003 21:37 -

(... manji ante bare en viss dobbelmoral ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke ann å være uenig uten at du skal begynne å lage tråder om deg selv og din stil her på kg? Man må jo tåle en liten trøkk når man skal diskutere med hverandre. Forøvrig synes jeg du bør tenke deg om, hvis du har fått flere singaler fra forskjellige bruker om at du er en besserwaiser, enten det, eller så får du tåle en trøkk. :blunke:

Selvfølgelig går det ann å være uenig!! Men det er en fordel å holde det på et saklig nivå.

Men dette var som sagt dråpen.

Jeg tåler absoultt en trøkk, og med over 4000 innlegg klager jeg ikke akkurat mye om det jeg her skriver om.

At folk mener jeg er en besserwisser tror jeg rett og slett skyldes at jeg vet mye, er flink til å argumentere og ofte kan dokumentere mine påstander. det liker ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er veldig saklig og velfundert' date=' og du irriterer meg ikke i det hele tatt....Tvert imot![/quote']

Enig med Chimp!

Stå på Poirot, det er brukere som deg som beriker Kg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Manji' date=' dette var respons på at du nok en gang tok opp saken med den brukeren vi ikke får snakke om, og trakk frem de som førte til den slutten som kom. Synes ikke det var så usakelig å reagere på, jeg.[/quote']

Og da er vi inne på forskjeldige meninger.

Akkurat som the topic in hand. :wink:

Selv skrev jeg kanskje 2 innlegg i hele 'Mea' styret.

Hvor jeg oppfordret til å, hva skal jeg si, let it go.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke uttale meg om hvordan du er på forumet, har ikke noen formening om det. Syns det er merkelig at man i det hele tatt skal definere personer som det ene eller det andre her inne. Men når du skriver som dette utsetter du jo deg selv for en del kritikk, i tillegg kan jeg tenke meg at en slik tråd nok irriterer temmelig bra hos dem som ikke liker deg. Så jeg ville latt det ligge var jeg deg, og heller konsentrert deg om dem som ikke sier slikt.

Vi får alle som ørene flagrer her inne, hver gang vi våger oss utpå for å si noe vil noen komme med personlig tilbakemelding. Sånn er det bare. Godta det sier nå jeg.

Atmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du irriterer meg av den grunn at du alltid har så fordømtgode argumenter og at jeg aldri klarer å hamle opp med dem... :ler:

Ellers så digger jeg vilt at noen kan sette enkelte knehøner av gjester som slenger med leppa på plass.....

Det er lett å ære tøff i trynet når du aldri kan bli konfrontert med det senere. En av "fordelene" med å logge seg av :wink:

Ikke at jeg gjør det for øvrig...Feigt...digresjon for øvrig...

Stå på du...

tøff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de søteste tendensene her inne, er at folk registrerer seg som medlemmer på et diskusjonsforum, uten å takle å bli kjørt til veggs med motargumentasjon når det kommer til stykket.

Og et menneskelig trekk, om enn ganske komisk, er at enkelte oppfatter det å ikke "vinne" en debatt som et tap, forårsaket av en annen debattant, og dermed legger vedkommede for hat. Og jager etter denne personen, gjerne forkledd som gjester i tillegg. La forresten merke til en gjest som poppet opp overalt hvor du beveget deg her inne en periode, og det var ikke så vanskelig å knekke vedkommedes kode. I tillegg så er det noe som heter skrivestil; et avslørende fenomen for de som liker å leke tøff i trynet, uten å ville ha det på historikken sin.

Egentlig så er det litt småsøtt komisk dette at man ikke skal "like" andre her inne fordi den eller den ikke er enig i det du sier...personlig synes jeg slikt blir så lavmål at det virker søvndyssende.

Når det gjelder Poirot, så skjønner jeg overhodet ikke problemet. Du er vel en av de som løfter seriøsiteten på mange debatter her inne, i den grad det lengre finnes debatter her. Er det å mene noe, og begrunne noe, det samme som å være en besserwisser?

Herregud, for en latterlig, mislykket måte å forsøke seg på såkalte hersketeknikker!

Personlig ville jeg langt på vei foretrukket å bli kjent som en besserwisser enn å være den mest populære på KG. Profilen her inne er langt ifra rendyrket, noe som kan være verd å ha i bakhoodet hvis man er aktiv på et forum som er så sammensatt og sprikende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Hev deg over det jente :wink: Du er veldig flink til å begrunne hva og hvorfor du skriver som du gjør, og det er gøy å lese dine innlegg :wink:

Fortsett og ikke bry deg for mye om hva alle andre mener :wink: Skriver noen noe personlig til deg hopp over det innlegget :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...