Gå til innhold

Vi begynner å prøve i JULI - ER VI FLER?!


Gjest LOGAN

Anbefalte innlegg

Velkommen, miesol :)

---

Hvor lenge har dere gått på pilla (eller lignende) før dere slutter nå, jenter? Jeg har gått på p-piller i litt over et år når jeg slutter nå snart. Hadde et pauseår før det, og før pausen hadde jeg gått på pilla sammenhengende i ca. 7 år.. Tror kanskje jeg har lyst til å prøve noe annet når det blir aktuelt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen, miesol :)

---

Hvor lenge har dere gått på pilla (eller lignende) før dere slutter nå, jenter? Jeg har gått på p-piller i litt over et år når jeg slutter nå snart. Hadde et pauseår før det, og før pausen hadde jeg gått på pilla sammenhengende i ca. 7 år.. Tror kanskje jeg har lyst til å prøve noe annet når det blir aktuelt igjen.

Jeg har brukt hormonell prevasjon ca 12 år nå, med en liten pause på noen månder en gang. Brukte først p pilla, men byttet over til p ringen etterhvert. Sluttet med p ringen nå i mars, å har veldig lite lyst til å begynne på noe hormon prevansjon igjen, da jeg hadde mye plager ved bruk av hormon prevasjon, og det føles som om jeg har blitt bedre nå. Det eneste kipe nå, er at man ikke kan utsette mensen, så nå får jeg den i ferien:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, miesol :)

---

Hvor lenge har dere gått på pilla (eller lignende) før dere slutter nå, jenter? Jeg har gått på p-piller i litt over et år når jeg slutter nå snart. Hadde et pauseår før det, og før pausen hadde jeg gått på pilla sammenhengende i ca. 7 år.. Tror kanskje jeg har lyst til å prøve noe annet når det blir aktuelt igjen.

Takk takk :)

Jeg har brukt p-piller sammenhengende i 11 år, først Trionetta og deretter Loette de 3,5 siste. Det føles litt rart å være uten p-piller for første gang siden jeg var 15 år, kjenner veldig etter alt som skjer i kroppen nå! Mulig det er placebo, men jeg føler allerede at jeg er mer stabil i humøret ;) Nå funderer jeg litt på om det er EL på gang, for jeg har hatt stikkende smerter i magen når jeg strekker meg i går og i dag. Kan det være et EL-symptom? Kan ikke si jeg har så mye peiling på sånt etter mange år på pilla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Hvor lenge har dere gått på pilla (eller lignende) før dere slutter nå, jenter? Jeg har gått på p-piller i litt over et år når jeg slutter nå snart. Hadde et pauseår før det, og før pausen hadde jeg gått på pilla sammenhengende i ca. 7 år.. Tror kanskje jeg har lyst til å prøve noe annet når det blir aktuelt igjen.

Jeg har brukt p-plaster siden feb10, så litt over året. Gikk på pillen ca 3-4 år før jeg ble gravid sist, da ordnet syklusen seg med en gang, så håper på det samme nå :)

Men når er egentlig EL? er det 1 uke etter mens? eller 1 uke før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når er egentlig EL? er det 1 uke etter mens? eller 1 uke før?

Tror det er ca. 14 dager før mens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, miesol :)

---

Hvor lenge har dere gått på pilla (eller lignende) før dere slutter nå, jenter? Jeg har gått på p-piller i litt over et år når jeg slutter nå snart. Hadde et pauseår før det, og før pausen hadde jeg gått på pilla sammenhengende i ca. 7 år.. Tror kanskje jeg har lyst til å prøve noe annet når det blir aktuelt igjen.

Jeg har gått på pilla nå i snart 7 år nå. Kjenner det blir skummelt å ta den siste liksom :fnise: Kjenner meg igjen i det siste ja, er ikke like enkelt å huske på den pilla hver dag :sjenert: Håper dere andre er flinkere enn meg på det punktet :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste gangene jeg har fått mensen, har jeg rett og slett blitt litt skuffet :sjenert: Kanskje det er et tegn på at jeg begynner å bli klar? Håper det. Nå leker jeg faktisk med tanken på å ikke begynne på pillene imorgen :fnise: Har tatt den siste sukker pillen idag skjønner dere :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

:lur: Ikke ta den ;)

Sliter med å vente på at mensen skal komme jeg..Er jo ikke før torsdag (ca, kanskje), en hel evighet til! Føler jeg har ventet i månedsvis allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badekar: Å huske på å ta pilla hver dag går greit, men kjenner litt på dette med hormoner (selv om Loette som jeg går på visstnok er ganske snill sånn sett). Jeg synes også det blir litt skummelt å skulle ta den siste, som kommer til å skje om 1 mnd hvis ikke vi får litt panikk og utsetter det bittelitt (Har igjen 1,5 mnd med piller, og jeg gidder ihvertfall ikke å kjøpe nye :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynte/begynner dere å ta folat? Jeg har kjøpt Bio-Folin, men er litt usikker på om jeg skal begynne nå eller vente litt. Har jo ikke tenkt å slutte å hoppe av i svingen før ca oktober, men det er jo mulig at jeg kan bli gravid før det også. Er det noen begrensning på hvor lenge man kan/bør ta folat sammenhengende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant dette fine innlegget om folat på snartmamma.com.

Jeg tror ikke du skal være redd for å begynne med folat nå, Miesol.

Så vidt jeg vet er det anbefalt at man tar folat 1-3 mnd før man blir gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haley: Jeg går også på Loette faktisk. Eller rettere sagt; gikk :fnise: Bestemte meg igår for å ikke begynne på nytt brett :gjeiper: Blir spennendes om jeg får noen a-ha opplevelser når hormene er ute av kroppen. Hadde sagt pent ja-takk til mere sex lyst ja :lur: Men vi får satse på at Loette har vært snille med oss :jepp:

Dette folat styret, er det faktisk såpasset viktig? Jeg hadde sett frem til å sleppe å huske på alt som heter piller :gjeiper: Er det noe som alle tar? Er det jeg får inntrykk av iallefall.

Endret av Badekar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badekar: Så spennende! Du får holde oss oppdatert ;)

Hvis du leser innlegget som AnonymBruker visr til så får du masse nyttig informasjon. Jeg vil egentlig si at Folat er et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan det se ut som om syklusen min begynner å stabilisere seg! har hatt 31 - 28 - 27 - 28 dager etter pilleslutt. Gleder meg (!) til neste måned og se om TR kommer etter 27/28 dager da også :) Å så er det bare å vente på EL. Blir spennende å så hvor mange PP vi kommer til å trenge. Satser på "hole in one" i juli :D hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja nå er det bare litt over 1 mnd til juli, tenk det!! Husker at når jeg begynte å skrive i denne tråden så virket det evigheter til juli, men vips så er juli snart her, dog vi skal vente med prøving til senhøsten (vi får se :P) Jeg er forsinket med TR igjen da! bare noen dager nå, men nå skal jeg på pur F. ikke stresse med noen gr. test ihvertfall ikke før det har gått en uke til. Dumme syklusen min!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOGAN

Hehe, ja nå er det bare litt over 1 mnd til juli, tenk det!! Husker at når jeg begynte å skrive i denne tråden så virket det evigheter til juli, men vips så er juli snart her, dog vi skal vente med prøving til senhøsten (vi får se :P) Jeg er forsinket med TR igjen da! bare noen dager nå, men nå skal jeg på pur F. ikke stresse med noen gr. test ihvertfall ikke før det har gått en uke til. Dumme syklusen min!! :kjefte:

JAHA!! Det er snart Juli - makan.. Det skal nok brått ordne seg for oss som har måttet utsette litt å da!

Min kjære TR er fortsatt ute å kjøre - 1 uke forsinket denne gangen.. Det er så DRITT - rett og slett.. For det første fordi det er slitsomt å ikke vite når den kommer. For det andre fordi man lurer på hva som egentlig skjer og for det tredje pga planleggingen fremover synes jeg det er synd at det er slik - føler meg utrolig teit i en alder av snart 29 og ikke har noe kontroll over syklusen men..

Kanskje det er slik fordi vi har så mye planer! Typisk det.

Har vært litt fraværende her nå for det er så mye å styre med om dagen - leiligheten skal selges, ting skal pakkes, alt skal vaskes. I tillegg til mye å gjøre på jobb, visninger for å finne et nytt sted som er 2 timer unna her etc... BAHH.. Jeg er hvertfall glad jeg fikk jobben så "lett".. Jeg er ikke stresset eller men er ikke typen som ikke vet hvor noe bærer og bor blandt pappesker og svartsekker - jeg takler det ikke!

Får uansett bare se frem mot sommeren og fri og forhåpentligvis dukker det brått opp et nytt sted å bo - WUHU;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes april og mai har gått så fort unna, men jeg gleder meg veldig til juli. Bare en mnd igjen på pilla nå cirka. Så får vi se hvor lang tid det tar å komme i rute.

Vi er også på boligjakt, men vi skal inn på markedet for første gang så det er mye å sette seg inn i føler jeg. Har ikke noe hastverk med å finne bolig før til september/oktober forsåvidt, men jeg liker å følge og se hva vi kan få for den prisen vi har tenkt oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOGAN

HALEY: Ja det er bare å følge med og slå til om det evt dukker opp noe dere liker og som passer dere.

Dette har vært en så travel helg - godt den er over, gleder meg til neste, da er det helt fri - bare sitte ute i solen! Satser jeg på;)

Ha en fin mandag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som du er stresset, men at du er i en litt stressende situasjon Logan. Kroppen er delikat vet du, men jeg og syns det er utrolig kjett å ikke vite NÅR den kommer.

Å så deilig med bare helt fri, det hadde jeg nå i helgen (var på fest da, så slitsomt ble det :P)

Og nå har samboern min begynt å prate skikkelig mye på at han vil ha barn og i stad så fortalte han meg at han hadde drømt om babyn vår i natt og at den hadde sagt mamamama til meg når jeg hadde kommet inn døra... OMG :rodmer:

hjelper ikke å si slik til en verpesjuk dame altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOGAN

Det høres ikke ut som du er stresset, men at du er i en litt stressende situasjon Logan. Kroppen er delikat vet du, men jeg og syns det er utrolig kjett å ikke vite NÅR den kommer.

Å så deilig med bare helt fri, det hadde jeg nå i helgen (var på fest da, så slitsomt ble det :P)

Og nå har samboern min begynt å prate skikkelig mye på at han vil ha barn og i stad så fortalte han meg at han hadde drømt om babyn vår i natt og at den hadde sagt mamamama til meg når jeg hadde kommet inn døra... OMG :rodmer:

hjelper ikke å si slik til en verpesjuk dame altså!

Det er sant det altså - jeg er ikke kjempestressa egentlig! Det er bare travelt og mye og tenke på!

Men nå er leiligheten klar for visning så skuldrene kan senkes litt til en stund før det bærer igang igjen ;)

Så søt han er da, han samboeren din! Min sier gjerne litt slik når han er lettere brisen men det kommer foreløpig ikke så mye ellers med mindre jeg tar opp et og annet.. hehe... Men sånn er det - det må nok skje før han skjønner mer tenker jeg, eller hvertfall før han nevner noe!

Men nei det hjelper ikke oss verpesjuke - det har du rett i! Jeg har innfunnet meg med at det må ventes her men har likevel noen dager hvor jeg skulle ønske vi var mer på "plass" og kunne kjøre på! Jeg GLEDER meg helt drøyt! aj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...