Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Hei igjen jenter :) har vært litt borte en stund, rett og slett fordi jeg trengte å få meg en pause fra alle forum.

nå er jeg tilbake igjen. Har begynt på diett/kur så nå håper jeg på masse nedgang i vekta :) har allerede gått ned 6,5 kg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, jeg tror jeg er gravid. Og det passer dårlig! Tok test igår, og den så negativ ut til å begynne med, men etter noen minutter så kom det en veeeeldig svak strek på "test"-siden. Jeg må vente noen dager også prøve igjen...

Jeg snakket med T om det, og han ønsket ikke et barn til nå. Bortsett fra at vi begge tror det blir slitsomt med to tette, jeg var elendig i hele forrige svangerskap (spesielt med en bekkenløsning som gjorde at jeg ikke klarte å bevege meg i det hele tatt), og at jeg snakket med sjefen min som kommenterte det at jeg ble akkurat ikke ferdig med prøveperioden min hos henne før jeg ble sykemeldt, så er det vel det som skremmer T mest at vi har akkurat fått kontroll på livene våre igjen etter borrelia-kaoset. Han skal jo begynne å studere nå (deltid) og skaffe seg jobb ved siden av. Han føler at forandring akkurat nå er veldig skummelt fordi vi har akkurat hatt det veldig tøft.

Jeg ser alle hans poeng, men jeg er veldig usikker selv. Altså, jeg er ikke "JEG SKAL BEHOLDE!", men jeg er ikke like sikker på at abort er rett.

Nei, jeg får vente noen dager å se på nytt om jeg er gravid.. Da tror jeg at jeg skal ta kontakt med amathea.

Eg veit ikkje om eg skal seie "gratulerer" eller kva..? Eg hadde blitt overlykkeleg, men skjønner at det kjem ubelelilig på for dykk.. Har du fått testa igjen? Eg håper eigentleg for dykkar del at testen er negativ, sidan de strengt tatt ikkje vil ha barn rett enda :) Men er det i så fall prevensjonen som har svikta, eller har de tatt sjansen utan prevensjon?

Trur du gjer lurt i å ta kontakt med nokon andre i alle fall, om det viser seg at du er gravid :) Du må holde oss oppdatert :klemmer:

Hei igjen jenter :) har vært litt borte en stund, rett og slett fordi jeg trengte å få meg en pause fra alle forum.

nå er jeg tilbake igjen. Har begynt på diett/kur så nå håper jeg på masse nedgang i vekta :) har allerede gått ned 6,5 kg :D

Liam sa forresten pappa for første gang i dag :D

Gratulerer med både "pappa" for første gong og med fin vektnedgang! Kva diett går du på? Eg var såpass heldig at eg la ikkje på meg under svangerskapet, så eg fekk 10 kg vektnedgang gratis, og så har eg tatt av meg 1-2 kg etter det, ikkje så mykje å skryte av :fnise: Men prøver å leve sunt på kvardagene og gå trilletur i alle fall kvar dag eg er heime åleine (dvs man-tors) på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ny test idag. Siden sist har jeg blitt mer og mer sikker på at jeg vil beholde, mens T synes fortsatt at det passer veldig dårlig, og mener vi akkurat har ridd av stormen, han trenger stabilitet. Vi stanger hodet i veggen begge to, og forstår ikke hvorfor den andre ikke forstår at jeg/han har rett…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva ble resultatet da Niennas??

Silverdoe: jeg går på en kur som heter ketolyse. får ikke lov til å spise mer enn 15 gram karbohydrater om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oisann, niennas..vet ikke hva jeg skal si, men lykke til uansett. Venter med gratulerer til dere eventuelt har bestemt dere. :)

Her hadde vi nok måttet ta abort, uten at det er noe jeg hadde tatt lett på. Er egentlig i mot abort uten medisinsk årsak, men det hadde bare ikke gått her i hus allerede! Vel..alt går jo med litt innsats, da, men du skjønner.. :)

Men en ting er sikkert, dere kommer ikke til å angre på den lille. Kanskje på tidspunktet, men ikke selve barnet.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har panikken roet seg betraktelig fra T sin side, og tanken på å få et barn til (helst en sønn) har begynt å bli mer og mer fristende. Så det ser ut som at jeg skal beholde (bank i bordet!). Nå må dere andre slenge dere på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høyre, Niennas! Sjå på det som enda ei stor gåve :) Vi kjem etter så fort vi kan! ;)

Håper alt går bra med dykk og at T ser stadig meir positivt i det å få eit barn til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det ingen flere før vi har flyttet :P så hvis du vil ha meg som gravidpartner igjen så får du kjøpe hus til oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake Lolita:-)

Og gratulerer så mye kan jeg vel si da Niennas. Jeg kjenner jeg blir litt misunnelig:-) Lykke til da og hold oss oppdatert her inne også er du snill. Spennende:-)

Her er det tenner og tenner og tenner på gang! Slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Niennas! :)

Her blir det ikke før om tre år. :) Selv om jeg helst ville ha startet prøving om bare ett år. Men må bli ferdig med utdanning.. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du må halde oss oppdaterte her inne også, Niennas, sjølv om du kanskje også skravler i ny terminklubb! :jepp:

Kor mykje middag et ungen dykkar? Vi bruker sånn Nestleglass, bruker ca 1/2 glas pr. dag + han får fruktmos etterpå (og vatn under måltidet). Trur de det er passe? Han virker fornøgd ut.. Eg er så livredd for enten 1. å sulte han, eller 2. å gi han så masse at han blir tjukk.. Det var å finne den mellomtingen da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O spiser heller ikke hjemmelaget most mat, men det meste går ned hvis det er vanlig mat vi også spiser. Han elsker tomat, laks, fiskeboller, potet, kokt gulrot, all slags frukt spesielt banan osv osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, idag kom tann nr. 3 tittende ut av tannkjøttet, og Fie har hatt masse vondt! Det er ikke særlig ålreit. Hvor mange tenner har deres barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom det to tenner da hun var ca 6 mnd. Nå gnager hun på alt hun kommer over, så det kan virke som det er flere på vei.

Jeg "kaver" litt med å få i henne middag. Det gikk greit helt i starten, men nå bare fnyser hun av alt. Har prøvd med kjøpeglass og hjemmelaget i alle varianter, men det er ingen som faller i smak. Brødskiver og grøt er den store favoritten, så akkurat nå får hun grøt morgen/kveld og brødskiver med forskjellig pålegg på dagtid. Helsesøster har anbefalt å stoppe prøvingen på middag en ukes tid, for så å "starte på nytt" igjen. Håper det funker, for hun må jo få i seg grønnsaker, kjøtt og fisk på ett eller annet vis.

Hvordan er det med middagsmat hos dere?

Ellers flyr hun over gulvet som en rakett for tiden, alt skal utforskes og testes. Skuffene tømmes, og hun er under bordet, bak sofaen - ja, overalt rett og slett :) Har også begynt å reise seg opp på kne, men ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O har seks tenner, også har siklingen tatt seg opp så en til er nok på vei. Men han plages ikke noe særlig av det.

Dizzy: Har du prøvd å gi henne vanlig mat da? For eksempel ovnsbakt laks med kokte grønnsaker og litt potet? O spiser noen få utvalgte middagsglass helt greit, men når det kommer til "vanlig" mat, er det lite som ikke går ned på høykant. Han elsker tomat, for eksempel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...