Gå til innhold

Trenger hjelp - tom for p-piller


ssecret

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke om noen av dere har vært borti det før, men fint om jeg kunne fått litt råd. Jeg går på microgynom. Jeg tok den siste p-pillen på brettet mitt i dag og rakk ikke apoteket før det stengte. Jeg ønsker ikke å ha menstruasjon denne måneden. På pakningsvedlegget står det at jeg kan ta to stykker på mandag, men da risikerer jeg vel å få blødninger. Før jeg begynte på microgynom gikk jeg på loette, og jeg har fortsatt et brett igjen av den gamle. SÅ derfor lurte jeg på om noen av dere vet om det gjør noe om jeg tar den gamle p-pillen, loette, i 1-2 dager før jeg fortsetter som vanlig med microgynom? Vil dette gjøre at jeg kan bli gravid? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville brukt loette hele denne syklusen, bare for å være sikker. Men om du får mensen eller ikke, det kan jeg ikke svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel et helgeapotek der du bor?

Her er det et apotek som er åpen noen timer på lørdag og søndagskveld.

Får du ikke ordnet det så er det jo bare en blødning. Heller det enn å risikere å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen apotek som er åpent i kveld eller i morgen?

Her i byen har vi apotek som er åpent 24 timer i døgnet 365 dager i året...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke engang hørt om døgnåpne/helgeåpne apotek.

Der jeg kommer fra finnes ikke sånt, så hvis det er sånn hos TS føler jeg virkelig med henne. Jeg vet ikke om jeg hadde tatt sjansen på å gå over til Loette med mindre jeg da bestemte meg for å fortsette med Loette.

Kanskje du har noen venninner som går på samme type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et apotek en biltur unna, men de har ikke resepten min, for den ligger på et annet apotek dessverre. Skal aldri legge igjen en resept igjen, det er sikkert!! Loette og microgynom er omtrent det samme, men mengden hormorer er litt større i microgynom. Det er derfor jeg lurer på om det kanskje går fint... :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hadde jeg bare tatt Loette og hørt med en lege på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt kondom resten av måneden bare for å være sikker, ellers tror jeg ikke du skal begynne å blande hormoner... Ta to piller på mandag og snakk med fastlegen din om du er usikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coarvi

Du kan fint ta Loette i stedetfor Microgynon en måned. For noen år siden var flere apotek rundt omkring utsolgt for Loette en ganske lang periode, og da fikk Loette-brukerne Microgynon i stedet (uten at de trengte å snakke med noen lege for å få det), fordi de er ganske like. Men jeg ville kanskje brukt hele brettet med Loette for å ikke lage for mye kluss, men ikke sikkert det er nødvendig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når i syklusen er du? Har du tatt pillene i tre uker eller mer er det best å ta syv pillefrie dager. Har du planer om ubeskyttet sex er det den eneste løsningen. Om du ikke har sex kan du sjangse på å ta dobbelt på mandag, men da er det mulig du vil få en blødning.

Ikke ta en annen p-pille i stedet. Hormonbalansen i det enkelte merket er veldig nøyaktig, og det å gjøre noe slikt vil nok ingen lege anbefale. Ved å gjøre dette risikerer du omtrent det samme som ved å droppe å ta en pille, dvs blødninger og uønsket graviditet.

Noen venninner som tar p-pillen? Jeg har flere ganger "lånt bort" en pille til venninner som har glemt å ta med brett på hyttetur, glemt å kjøpe til søndag, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coarvi

Ikke ta en annen p-pille i stedet. Hormonbalansen i det enkelte merket er veldig nøyaktig, og det å gjøre noe slikt vil nok ingen lege anbefale. Ved å gjøre dette risikerer du omtrent det samme som ved å droppe å ta en pille, dvs blødninger og uønsket graviditet.

Men akkurat i tilfellet med Loette og Microgynon har det jo flere ganger blitt anbefalt fra apotekenes side å bruke microgynon i tilfeller der Loette er utsolgt. Da må det jo være OK andre veien også? Å bruke et annet p-pille merke i en måned (altså, et helt brett) er uansett helt trygt, det er jo bare å lese pakningsvedlegget til nesten hvilket som helst p-pillemerke og lese om hvordan man går over fra et p-pillemerke til et annet. Da kan man fint begynne på nytt merke så snart man har avsluttet brettet med gammelt merke, og være like sikker.

Men er man usikker kontakter man selvfølgelig lege, eller apotek. TS kan jo spørre om dette på apoteket på mandag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er til hjelp med, jeg gikk på Yasmin og skulle over på Yasminelle for å få i meg mindre hormoner. Jeg kunne ikke fortsette på Yasminelle fordi jeg ble litt vel ustabil. Da gjorde jeg meg ferdig med første brettet jeg hadde begynt på for å så gå tilbake på Yasmin. Helesøster sa at dette ikke skulle være noe problem. Dere sier jo også at microgynon har mer hormoner enn Loette, så da må det vel bli noe ala det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...