Gå til innhold

Ubeskyttet sex i over 1 år


Gjest Marieee...

Anbefalte innlegg

Gjest Marieee...

Typen og jeg har egentlig aldri brukt kondom så lenge vi har hatt sex. Og begge er hverandres første. Vi har noen ganger prøvd å bruke kondom, men det fungerer rett og slett ikke. Og nå som vi har hatt ubeskyttet sex i over 1 år og det har gått helt greit, ser vi ingen grunn til å beskytte oss i det hele tatt. (Jeg bruker ingen form for p-piller og lignende)

Vi er 19 og 21 år gamle. Han er veldig flink til å kontrollere seg og sånt, men det har skjedd der vi har vært LITT uheldige. Og EN gang kom han inn i meg da han egentlig trodde han var inne i det andre hullet... om dere skjønner x) Og da tok jeg en angrepille, men lurer nå på om det kanskje ikke hadde vært nødvendig likevel? For vi har ikke vært SÅÅÅÅ flinke til å passe på at han ikke kommer inni meg... Så det føltes som jeg IKKE kan bli gravid :S Eller at han ikke kan gi barn... Eller så har vi vel bare utrolig flaks/veldig god kontroll?

Jeg ser og hører om folk/venner osv som har ubeskyttet sex èn natt eller etter èn uke så er dama plutselig gravid. Er det flere som opplever dette? Jeg kan også fortelle en liten hemmelighet som jeg tror typen ikke vet, og det er at det var en kveld der vi hadde sex, så kom han litt ut av kontroll og kom halveis inn i meg samtidig som han trakk ut like etterpå osv. Og så spurte han meg om jeg fikk noe i meg og da sa jeg nei, selv om jeg tror han faktisk kom inn i meg. Jeg ville egentlig bare sjekke om jeg da kanskje plutselig ble gravid... For jeg går faktisk rundt og lurer på om det er noe galt her? Jeg er altså ikke gravid og har aldri vært det.

Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For mange som prøver aktivt kan det ta mer enn ett år før man blir gravid. Så om dere ikke planlegger å få barn, ville jeg begynt å bruke en form for prevansjon, ellers kan det godt hende du sitter med en positiv test i hånda om en uke eller to år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke har lyst på barn, skaff dere noe prevensjon, det skjer før eller senere.. Men hvis dere syns det er stress med kondom/p-piller kan du sette inn en p-stav, da er du beskyttet i opptil 3 år og trenger ikke bekymre deg for å glemme piller eller om du er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten har dere hatt enormt med flaks, eller så har en av dere fertilitetsproblemer (problemer med å få barn).

Hoppe av i svingen metoden er ikke sikker, det kommer som regel noen sædceller før man kommer, og mange har blitt gravid på denne måten.

Selv om dere har vanskeligere for å bli gravide enn det andre har, betyr ikke det at dere ikke kan bli gravide. Selv for de som prøver å bli gravide tar det ofte over et år før man lykkes. Det er faktisk en del som skal klaffe før man blir gravid.

Fortsetter dere som nå vil dere bli gravid før eller senere, med mindre en av dere er sterile. Ønsker man ikke graviditet bruker man prevansjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

På meg virker det som du forteller at typen din er litt redd for at du skal bli gravid, på deg virker ikke det som om det er så nøye, jeg synes det er ganske egoistisk av deg.

Jeg har ett resultat av en besluttning jeg ikke fikk være med på å bestemme. (Les barn)

Ganske kipe greier!

Om ikke begge synes det er greit at du blir gravid,da synes jeg at du skal snaske dæ til legen for resept på p-piller siden kondom ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten har dere hatt enormt med flaks, eller så har en av dere fertilitetsproblemer (problemer med å få barn).

Hoppe av i svingen metoden er ikke sikker, det kommer som regel noen sædceller før man kommer, og mange har blitt gravid på denne måten.

Selv om dere har vanskeligere for å bli gravide enn det andre har, betyr ikke det at dere ikke kan bli gravide. Selv for de som prøver å bli gravide tar det ofte over et år før man lykkes. Det er faktisk en del som skal klaffe før man blir gravid.

Fortsetter dere som nå vil dere bli gravid før eller senere, med mindre en av dere er sterile. Ønsker man ikke graviditet bruker man prevansjon.

Statistisk sett så er det ikke mange prosent som skiller "withdrawl method", med p-piller eller kondomer. 2-4% mener jeg det er, noe jeg var ganske sjokkert over første gangen jeg leste det. Disse tallene er basert på et par som har sex flere ganger over et år, og at det ikke foregår noen feil med prevensjonsmetoden. Altså p-piller som fungerer, kondomer som ikke sprekker, gutten som trekker seg ut i passende tid før ejakulasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Statistisk sett så er det ikke mange prosent som skiller "withdrawl method", med p-piller eller kondomer. 2-4% mener jeg det er, noe jeg var ganske sjokkert over første gangen jeg leste det. Disse tallene er basert på et par som har sex flere ganger over et år, og at det ikke foregår noen feil med prevensjonsmetoden. Altså p-piller som fungerer, kondomer som ikke sprekker, gutten som trekker seg ut i passende tid før ejakulasjonen.

Her har du nok både feil kilder for sannsynlighet, og blander sammen sannsynlighet for graviditet ved perfekt og normal bruk av prevansjonsmetoder.

Brukt perfekt vil 1 av 25 bli gravide ved hoppe av i svingen metoden på et år. Brukt normalt (som her) vil 1 av 4 bli gravide på et år. Det gir betydelig dårligere odds enn p-piller, der sannsynlighet for graviditet ved er 1 av 300 på et år ved perfekt bruk. (jeg benytter WHO for sannsynligheter, ikke stol på tilfeldige oversikter du finner på nett, det er mye tull der ute).

Perfekt bruk innebærer at man ikke har utløsning de nærmeste 24 timene før man bruker metoden (hindre sædrester i systemet), og trekker seg ut i god tid før (ikke i det man kjenner at man kommer). Altså praktiseres avbrutt samleie her normalt, med en 27% sannsynlighet (tilnærmet 1 av 4) for graviditet på et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke har lyst på barn, skaff dere noe prevensjon, det skjer før eller senere.. Men hvis dere syns det er stress med kondom/p-piller kan du sette inn en p-stav, da er du beskyttet i opptil 3 år og trenger ikke bekymre deg for å glemme piller eller om du er gravid.

Anbefaler virkelig ikke å prøve p-stav. Jeg har prøvd og jeg hadde utrolig mye bivirkninger av den. Bl.a at jeg blødde i 2 år mens jeg hadde staven og jeg mistet all sexlyst og evnen til å bli våt. Har venninner som har opplevd akkurat det samme. Anbefaler deg å snakke med legen og finne et preparat som fungerer for deg/dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha superflaks jeg da, 6 år og ingen barn i hoppe av metoden. Men anbefaler det så absolutt ikke til de som ikke er klar over konsekvensen som kan komme, det gjelder forsåvidt sex i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt den metoden i 6 år uten å bli gravide, men så er vi eldre enn TS - og tar gjerne en konsekvens(graviditet) selv om den foreløpig ikke er planlagt.

Før dette brukte vi selvsagt annen prevensjon da hoppe av i svingen ikke er tilstrekkelig overhodet.

Husk at man ikke blir gravid hver eneste dag av måneden, og det kan hende dere har hatt flaks ved å tilfeldig ha unngått de mest optimale tidspunktene....

Husk at du ikke skal bruke angrepille som prevensjon da du faktisk kan ødelegge disse fremtidige sjangser for å kunne få barn om du gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du ikke skal bruke angrepille som prevensjon da du faktisk kan ødelegge disse fremtidige sjangser for å kunne få barn om du gjør det...

Kilde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte 17 mnd med tømming inni meg før vi ble gravide med førstemann, av og til tar det bare tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha superflaks jeg da, 6 år og ingen barn i hoppe av metoden. Men anbefaler det så absolutt ikke til de som ikke er klar over konsekvensen som kan komme, det gjelder forsåvidt sex i det hele tatt.

Jeg brukte selv hoppe av i svingen metoden i over ett år, uten graviditet. Derfor jeg kan så mye om dette. Planen var da å begynne å prøve i løpet av det året, ellers hadde vi aldri gjort det.

Det viste seg at årsaken til at vi ikke ble gravid i løpet av året vi brukte hoppe av i svingen metoden sannsynligvis var eggløsningsproblemer hos meg og elendig sædkvalitet hos han, så nå venter vi på prøverør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må jo ha eggløsning for å bli gravid, så de gangene dere har vært ekstra uforsiktige har du vel ikke hatt eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!

Vi har til og med gjort det MENS jeg har hatt mensen. (ikke særlig kult) Og like før og rett etter. Men så har vi sex hver dag da omtrent...

Menmen. Og jeg ønsker ikke å bli gravid, til en som nevnte det her. Jeg ble bare litt redd på en måte. At jeg kanskje ikke kan bli gravid, så tok sjansen. Gikk jo bra serru... Og jeg ville aldri utnyttet han sånn. Vi er sammen om å få barn altså. Men så føltes det som vi allerede har en liten baby da, vi har en hund på 9 måneder. Hun krever en del kan man si ;) NEI JEG SAMMENLIGNER IKKE HUND OG BABY. :P bare sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Enten har dere hatt enormt med flaks, eller så har en av dere fertilitetsproblemer (problemer med å få barn).

Hoppe av i svingen metoden er ikke sikker, det kommer som regel noen sædceller før man kommer, og mange har blitt gravid på denne måten.

Selv om dere har vanskeligere for å bli gravide enn det andre har, betyr ikke det at dere ikke kan bli gravide. Selv for de som prøver å bli gravide tar det ofte over et år før man lykkes. Det er faktisk en del som skal klaffe før man blir gravid.

Fortsetter dere som nå vil dere bli gravid før eller senere, med mindre en av dere er sterile. Ønsker man ikke graviditet bruker man prevansjon.

Vet ikke helt . Jeg kom nettopp tilbake fra legekontoret, og har bestilt en blodproeve for aa undersoeke hormon balansen min! Jeg fortalte legen min at jeg aldri i loepet av 10 aar har vert gravid, selv om jeg aldri har brukt p-piller, og kjerestene mine gjennom aarene sjeldent har brukt kondon. Jeg personlig tror at graviditet er en kombinasjon av mange faktorer, og at ikke alle kvinner som blir gravide representerer noedvendigvis at det ikke trengs mer enn eneste ubeskyttet omgang med sex for aa bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blandt fruktbare par hvor han trekker seg ut før utløsning, og som har brukt denne metoden i et år. Er det rundt 10-20/100 av disse som ender opp gravide.

Selv hadde jeg som 14-åring masse ubeskyttet sex i et halvt år uten å ende opp gravid. Som 17-åring hadde jeg ubeskyttet sex 1 gang hvor han kom inni meg, og endte opp gravid. Er sikker på at om han kommer inni deg rundt eggløsning, tar det ikke mange månedene før du er gravid.. Alt er nok fint!

Eller, for å lage til et annet regnestykke for deg.

Du kan altså bli gravid 12 ganger i året.

Har du samleie én gang rund eggløsningdatoen og typen din kommer inni deg, vil sannsynligheten for å bli gravid være omtrent 20%. Med andre ord, har dere sex rundt eggløsningsdatoen, vil sannsynligheten for at du er gravid etter 5mnd være rimelig stor.

Men, når du har sex og han trekker seg ut er dermed sannsynligheten betydelig mindre. Og det spiller jo ingen rolle om han kommer inni deg så lenge det ikke er iløpet av de 3-5 dagene i mnd da det faktisk er mulig å bli gravid.

Endret av solch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...