Gå til innhold

Mensen utsettelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heihei. Jeg pleier å få mensen ved måneddskiftet, men forrige/denne mnd ble mensen utsettet to uker fordi jeg var stresset og trodde jeg var gravid, så jeg fikk mensen i midten av mars sånn sirka.

Kommer jeg da til å få mensen ved månedskiftet nå? ...Det er jo 28 dager i en syklus, og det blir jo ikke det hvis jeg får mensen ved månedskiftet nå, og hadde mensen i midten av denne måneden pga. utsettelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men hvis det er sånn at du vanligvis har sykluser på 28 dager vil jeg tro at du da får neste mens ca 28 dager etter første dag i siste mens. Hvis jeg har forstått det her riktig vil det jo være sånn at syklusen din begynner på nytt når du får mensen, og at det da vil ta ca 28 dager før en ny mens kommer... Du får nok prøve å ikke stresse så mye med dette. Det er mange som har veldig uregelmessige sykluser, og mensen kommer når den vil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mensen forskjøvet seg, så har hele syklusen forskjøvet seg. Jeg hadde en spontanabort i midten av februar. Før det hadde jeg alltid mensen en av de første dagene i mnd. Nå er hele syklusen forskjøvet, så nå kommer mensen i midten av mnd i steden. Helt naturlig. Så lenge du har 28-dagers syklus kan du regne med at mensen kommer i midten av mnd nå, frem til neste gang den av en eller annen gang forflytter seg.

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mensen UTSATT eller FORSINKET? Utsetting er noe du styrer selv, f.eks. ved å ta piller. Om det var tilfellet burde den følge normal syklus. Om den derimot var forsinket, kan det fortsatt være kluss med syklusen fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mensen forskjøvet seg, så har hele syklusen forskjøvet seg. Jeg hadde en spontanabort i midten av februar. Før det hadde jeg alltid mensen en av de første dagene i mnd. Nå er hele syklusen forskjøvet, så nå kommer mensen i midten av mnd i steden. Helt naturlig. Så lenge du har 28-dagers syklus kan du regne med at mensen kommer i midten av mnd nå, frem til neste gang den av en eller annen gang forflytter seg.

Tusen takk for svar! Så det vil si at jeg kan regne med å få mensen i midten av april sånn sirka? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mensen UTSATT eller FORSINKET? Utsetting er noe du styrer selv, f.eks. ved å ta piller. Om det var tilfellet burde den følge normal syklus. Om den derimot var forsinket, kan det fortsatt være kluss med syklusen fremover.

Forsinket (om du vil)? Jeg fikk ikke mensen ved mnd-skiftet fordi jeg var stresset og trodde jeg var gravid. Du skjønner jo hva jeg mener uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar! Så det vil si at jeg kan regne med å få mensen i midten av april sånn sirka? :)

Ja :) Jeg har også stresset og trodd jeg var gravid, og dermed flyttet på mensen av den grunn, og da har den alltid kommet tilbake på samme dato neste mnd igjen (såfremt man ikke stresser igjen da, såklart)

Er det som er så fint med 28-dagers sykluser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsinket (om du vil)? Jeg fikk ikke mensen ved mnd-skiftet fordi jeg var stresset og trodde jeg var gravid. Du skjønner jo hva jeg mener uansett!

Det var nettopp det jeg ikke gjorde, og derfor spurte jeg. Pleier du svare sånn til folk som prøver å hjelpe deg?

Uansett: de få gangene jeg har opplevd at mensen blir forsinka pga stress og slikt, så har syklusen vært litt rar i et par mnd etterpå. Og for noen blir den helt normal igjen. Jeg ville ihvertfall ikke blitt bekymret om den er sein igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nettopp det jeg ikke gjorde, og derfor spurte jeg. Pleier du svare sånn til folk som prøver å hjelpe deg?

Uansett: de få gangene jeg har opplevd at mensen blir forsinka pga stress og slikt, så har syklusen vært litt rar i et par mnd etterpå. Og for noen blir den helt normal igjen. Jeg ville ihvertfall ikke blitt bekymret om den er sein igjen!

Var ikke meningen å virke hissig, beklager det!

Men... blir syklusen senere, eller kommer mensen tidligere? Håper i hvert fall at jeg ikke får mensen ved måneddskiftet nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...