Gå til innhold

Veien til ett sunnere liv :-)


Usikker23

Anbefalte innlegg

Dette var en dååårlig dag gitt på alle måter... :/

Siden jeg sover dårlig for tiden om natten, så måtte jeg sove på dagen, ergo sov jeg vekk hele dagen og sto opp kl 17.00

Så mitt første måltid for dagen var kl 17.00 og da spiste jeg 2 knekkebrød med salami og litt masjones og agurk.

Senere på kvelden var det film kveld hos min søster, hvor det ble servert pizza og selvsagt litt godis...(klarte ikke motstå fristelsen) Men spiste ikke noe av verken pizzaen eller snopet, bare smakte... :) så litt stolt av jeg ikke frotset i meg en haug med drit :)

Men det var liksom det jeg har spist i dag, pluss ett eple nå i kvelden.

Trening ble det heller ikke på meg, for uten 3 minutter på ab-circle maskinen min :) Men tenkte å komme meg på treningen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var en dååårlig dag gitt på alle måter... :/

Siden jeg sover dårlig for tiden om natten, så måtte jeg sove på dagen, ergo sov jeg vekk hele dagen og sto opp kl 17.00

Så mitt første måltid for dagen var kl 17.00 og da spiste jeg 2 knekkebrød med salami og litt masjones og agurk.

Senere på kvelden var det film kveld hos min søster, hvor det ble servert pizza og selvsagt litt godis...(klarte ikke motstå fristelsen) Men spiste ikke noe av verken pizzaen eller snopet, bare smakte... :) så litt stolt av jeg ikke frotset i meg en haug med drit :)

Men det var liksom det jeg har spist i dag, pluss ett eple nå i kvelden.

Trening ble det heller ikke på meg, for uten 3 minutter på ab-circle maskinen min :) Men tenkte å komme meg på treningen i morgen :)

Alle skeier ut litt av og til. Men en god ide er å legge inn en fråtse dag i uka, der du kan spise så mye du vil med god samvittighet. Kroppen takler det, og det er så mye enklere å spise sunt resten av uka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre - fort gjort å skeie ut en gang i blant. Og man må ikke være for hard meg seg selv heller! :jepp:

Hva har du tenkt å trene i dag da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre - fort gjort å skeie ut en gang i blant. Og man må ikke være for hard meg seg selv heller! :jepp:

Hva har du tenkt å trene i dag da? :)

I dag ble det en rask gå tur på 30 min og 10 min løping opp og ned trappene utenfor. Og 3 min på ab-cirle min :-) Så ikke så aller verst, tenkte meg på treningsstudioet i morgen :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var treningsøkten for dagen gjort

I dag ble det 35 minutter på elipsemaskinen, som utgjorde 4000 skritt, ikke at det var voldsomt mye, men det er noe noe :)

Så ble det ca 30 min med styrke, hvor armer og mage hadde stor fokus :) Satser på gangsperr i morgen :D :D :D

Får ta meg 3 min på Ab-circle min senere.

Menyen for i dag var:

Frokost:Havregrøt, med litt sukker og kanel (ja vet det er fyfy med sukker, men ellers får jeg det ikke ned dessverre)

Lunsj: Omelett med kalkungrillpølse, parika, rødløk, og litt ost, og masse agurk ved siden av :-)

Middag:Pitakebab - med svinekjøtt,salat og litt dressing.

Og har drukket mye vann, men litt pepsi max på kveldstid sammen med litt smågodt, følte behov for noe sukker :-)

Endret av Usikker23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag må man vel si kanskje var en sånn halveis dårlig dag... :-/

Var tidlig oppe da, og trente, og på treningsplanen var det samme som fredag, 30 min på elipsemaskinen, og 30 min styrke( med fokus på armer og mage, men mest armer)

Og på menyen for lørdagen var det havregrøt til frokost(med litt sukker og kanel), lunsj glemte jeg dessverre å spise, og til middag var det natchos, så ikke den beste dagen jeg har hatt matmessig. Pluss har vært ute og drukket alkohol, så 5 cider (uten sukker vel og merke) :-p

Men tok ett stort steg ang trening, har meldt meg på slik at jeg får meg personlig trener framover, dvs at jeg har større sjanse for å gå ned i vekt sunt og raskt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag

Dette var en dag jeg var trøtt og sliten etter helgens abligøyer, men jeg kom meg heldigvis på trening...

Treningen besto av det vanlige 30 min på elipsemaskinen og 30 min styrke :-)

Meny for mandagen

Det ble en veldig usunn mandag dessverre, var på jentekveld, og det var det jo masse snop og usunn mat.. men jeg spiste for det meste bare frukt og drakk pepsi max :)

Tirsdag

I dag var dagen jeg tok ett steg nærmere å gå fra "tjukkas til smukkas". Jeg har fått meg personlig trener, som skal lage en kostholdplan for meg, og hjelpe meg å trene framover :) Dette blir bra :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

veien min til ett sunnere liv stoppet plutselig opp på ett tidspunkt :( Men etter å ha opplevd å miste min far, som faktisk var i dårlig helse tilstand, så ser jeg at det er enda viktigere å komme seg ut å få gjort noe med denne slappe kroppen min :fnise:

Jeg er vel som alle andre som må begynne på en ny uke, men jeg kan jo sette meg noen mål fram til mandag. I dag er det jo torsdag, og det er 4 dager til jeg skal begynne det nye livet mitt :)

Jeg har ikke planer om å overdrive med verken trening eller mat, for sånn er jeg ikke, men rett og slett bare begynne ett sted og få ett lettere liv.

1. Trene 3 dager i uka minst

2. spise 3 måltider for dagen, frokost, lunsj og middag

3. gå minst tur 2 ganger i uken, for å øke kondisjonen

4. kutte ned på pepsi max

5. Spise minst 50% grønnsaker av det jeg spiser i løpet av en dag

Dette er mine nye forutsettninger for ukene framover mot jul, og grunnen for jeg bare skal spise tre måltider er fordi kroppen min ikke er vant til mer enn kanskje ett måltid, så jeg trenger å venne kroppen til mat igjen.

Jeg har også tenkt å begynne med 30 days shred med slanke jillians, og se om den kan hjelpe meg på noe vis :) Så håper jeg at til jul er jeg 10 kilo lettere, og litt strammere :)

hovedmålet mitt er jo forsatt ned 20-30 kilo så det er jo ett stykke til det, men i første omgang 10 kilo må være bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Det begynte veldig bra når jeg startet denne dagboken, men så dabbet alt av etter mye som skjedde i høst. Men nå har jeg tenkt å ta ett oppgjør med meg selv. Buksene er blitt strammere, magen er blitt større, lårene mer fleskete, nei det er på tide med ett skikkelig oppgjør.

Jeg tenkte å begynne på an igjen med 30 days shred med Jillians fra slankekrigen, den hjalp meg å få en kickstart sist.

Fra neste uke, så skal jeg begynne å trene minst 3 ganger i uken på elixia. Skal prøve å bruke en dag på en spinning time, samt vanlig trening. og bruke en dag på kondisjon og en dag med styrke. Selvsagt ha en fin balanse i mellom styrke og kondisjon.

Håper det å komme i gang med skikkelig trening vil gjøre at søvnen min har lyst å komme tilbake.

Må også få inn gode matvaner.. Jeg sliter skikkelig med å spise riktig, og i det hele tatt spise. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få inn gode matvaner :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var jeg i gang med 2 uken med trening :)

Jeg føler ikke jeg merker noe forandring selv om jeg har trent 4-5 ganger i uka, både styrke og kondisjon.

Har begynt på an igjen med personlig trener timer, det har vært HARDT men håper det harde jobben viser resultater til slutt :)

Jeg veier jo altfor mye, 87 kg og er 167 høy, jeg ønsker å gå ned mellom 20 og 30 i 2012, men det vil bli ekstremt tøft.

Og håper å gå ned 15 av de til sommeren.

Tenker jeg skal trene 4-5 gagner i uken, men selv om det ikke hjelper bare å trene, håper jeg det vil hjelpe på, og med jeg ikke har trent på sikkert ett år.

Så tenkte spinning 3 ganger uka, mandag, tirsdag og lørdag, og styrke sammen med pt mandag og torsdag. Og tenkte kondisjon med litt styrke fredag. Da blir det trening 5 dager i uka. Håper dette kan holde?!

Jeg har så langt denne uken trent 1 time med pt, med mye fokus på styrke. og en spinning time på 40 min. men vet ikke om 1 time og 40 min trening er litt lite for en dag???

Håper søvn og mat rutinene mine kommr inn også snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre dag i andre uken

Først hadde jeg en esay spinningstime på 40 min, men jeg kjørte nok litt hardere enn hva timen er beregnet på. :lur: Og Deilig var det :)

Jeg tenkte jeg måtte gjøre litt styrke, og komme i gang med 30 day shred av Jillians fra slankekrigen :hoppe: Må innrømme at det var sinn sykt tungt, kjenner at kondisjonen og styrken i kroppen min har nådd ett lavpunkt.

Men det var jo bare dag 1 av 30 så jeg får prøve å stå på i 30 dager, kanskje jeg vil se en forandring slik som sist. :hoppe:

Utenom å trene rimlig greit, så har jeg jo begynt å gjøre som personlig treneren min sier, at jeg må SPISE mer. Altså mer enn bare 1 måltid for dagen, og drit uten om :fnise:

Så i dag startet jeg dagen slik:

Frokost: en halv Skyr muslie med skogsbærsmak (Altfor lite til frokost men spiser ikke frokost til vanlig, ikke gjort det på mange år)

Lunsj: En halv subway club baguette (vet ikke det sunneste, men det er mat)

Middag: Kyllingfilet oppskjært, i bali saus og jasmin ris. (ca 300 gram porsjon vil jeg tro til sammen)

Mellommåltid: To kiwier og en klyse røde druer og ca 30gram bacon svor (fordi jeg klarer ikke kutte all snop/chips/junk food, trenger stimulanse.)

Kvelds: 2 knekkebrød (wasa solsikke) m/mager servelat, agurk og litt masjones.

Det er ikke det opptimale å spise, men jeg må begynne ett sted, og jeg klarer ikke å begynne rett på bare masse sunt dessverre.

Men håper jo at jeg skal klare det til slutt å finne sunne, bedre alternativ :):hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du er flink jeg :) Nå skal vi bli fit og spreke!

Takk :) Ja fit og spreke høres bra ut =) selv om jeg merker jeg sliter med dette matprosjektet... :sjenert:

Får i meg altfor lite mat, og feil mat, vet ikke hvordan jeg skal rette på det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært dårlig dessverre.

Jeg har bare fått i meg ett måltid, og det var på kafe samme med noen venner. Og det var IKKE en sunn mat heller, natch med kjøttdeig og rømme til... Spiste egentlig ikke så mye av den, mindre enn halv praten, men likevel.

I tillegg kom søtsuget i kveld så jeg spiste noen biter stratos som jeg hadde liggende :sukk: Tror jeg må kaste all mat som er fristende i morgen.... :sukk:

Men jeg var å trente da, 1 time sammen med personlig trener, og det var en hard time, jeg kjente det godt for å si det sånn.

Jeg har trent nå 4 av 7 dager, og tenkte å ta 30days shred i morgen før jobb, og før jobb på lørdag og spinning og shred på søndag :) Håper neste uke blir bedre :)

Kjenner at ting er litt demotiverende akkurat nå, men jeg vil så gjerne gå ned i vekt, og få en strammere og finere kropp.... :lur:

Jeg har valgt å ha mandag som målings dag, så da blir alt målt, fra vekt til cm rundt ting :) så håper på noe positivt på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten sliter jeg med også, det begynner alltid bra, nå har jeg fått i meg en skål havregrøt, et glass melk og en kopp kaffe, så går det nedover derfra. Jeg spiser nok da, men er så fryktelig glad i mat :sjenert: Godteri og brus rører jeg omtrent ikke, kanskje bittelitt på lørdagene, men nesten ikke da eller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Følger med her og jeg! :)

:velkommen:

kjekt at noen følger med :hoppendeglad: Det gjør det lettere å fokusere og faktisk gjøre ett godt arbeid med trening og kosthold, vil jo ikke skuffe noen :fnise:

Dagen i dag startet forsåvidt bra, jeg begynte med en omgang 30days shred, og spiste en skyr musli skogsbær til frokost, selv om klokka var 12.30 da jeg sto opp da :fnise:

Nå skal jeg lage meg middag, tenkte å lage noe kyllingfilet, pasta og grønnsaker... :)

Blir ikke mer trening i dag, siden jeg skal på jobb, og har jo trent de fire andre dagene denne uken, og tenkte å ta 30days shred i morgen også, så blir det spinning på søndag :)

Jeg kan ikke se at kroppen har forandret seg så veldig, det eneste er kanskje ansiktet mitt, at jeg har faktisk fått litt mindre bollekinn og ikke så stor dobbelhake :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar som regel litt tid før man ser på det kroppen. Det skjer endringer men siden vi hele tiden får se oss selv så ser vi det ikke. Det er som å ta med en kattepus hjem, så legger man ikke selv merke til hvor mye den vokser før andre kommer å kommenterer hvor stor pusen har blitt.

Det første man kjenner det på er jo formen! Heldigvis, og man merker at man kommer i bedre form. Det er jo det viktigste, selvom utseende er en god bieffekt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar som regel litt tid før man ser på det kroppen. Det skjer endringer men siden vi hele tiden får se oss selv så ser vi det ikke. Det er som å ta med en kattepus hjem, så legger man ikke selv merke til hvor mye den vokser før andre kommer å kommenterer hvor stor pusen har blitt.

Det første man kjenner det på er jo formen! Heldigvis, og man merker at man kommer i bedre form. Det er jo det viktigste, selvom utseende er en god bieffekt. :ler:

Håper dette, for jeg har så dårlig kondisjon, at det er helt forferdelig, jeg puster og peser, håper spinningstimene hjelper meg med dette. Har bestilt meg en pulsklokke på nett i dag, sånn at jeg kan følge med hva jeg forbrenner, hvor høy pulsnivå jeg er på osv :) håper det gir mer motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...