Gå til innhold

~ Humanitære organisasjoner ~


Livets datter

Anbefalte innlegg

Støtter du noen humanitære organisasjoner el.l?

Jeg kunne tenke meg å finne EN organisasjon å gi penger til, men blir bare så j...... provosert over alle disse telefonselgerne som åpner en samtale med "Har du ofret barn i Afrika en tanke i det siste?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gurimalla

Jeg støtter flere frivillige organsiasjoner fast: Plan, Redd Barna, Fremtiden i våre hender og Amnesty Internasjonal.

Jeg vil anbefale deg å tenke over hvilken type organisasjon du ønsker å støtte. Du sier humanitær, kanskje Røde Kors eller Redd Barna. Kanskje du ønsker å støtte en religiøs organisasjon eller en organisasjon som jobber for kvinners rettigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter SOS Barnebyer fast (fadderbarn). Og så er jeg ganske konsekvent på å støtte Sjømannsmisjonen når de ringer og skal selge lodd - synes de gjør flott arbeid for nordmenn i utlandet, det er litt koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Jeg får disse selgerne helt opp i halsen. Jeg har begynt å gi penger uten å gå via disse selgerne. Om de ringer fra Kreftforeningen og vil selge lodd (f.eks) og jeg tenker at kanskje jeg burde ha støttet dem litt, ja så tar jeg og overfører noen penger direkte. Har ikke behov for å betale lønn til telefonselgere som skal ha provisjon, men kan gjerne støtte en god sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter røde kors, Stine sofies stiftelsen og DOOA :blunke: Har lyst å støtte mer, men man må jo begrense seg :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter SOS barnebyer, Den norske kreftforening, Foreningen for hjerte- og lungesyke og Luftambulansen.

Dessuten støtter jeg det lokale idrettslaget - der er det frivillige som gjør en kjempeinnsats for barn og unge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kirkens Nødhjelp

Åpne Dører (kanskje ikkje humanitær org.?)

Stine Sofies Stiftelse

Evangeliesenteret

-Trur ein må finne ut kva ein VIL... Me har altså valt ein nødhjelpsorganisasjon, ein rettferdsorg. (Åpne Dører jobbar for vilkåra til kristne i land der det er forbudt å vere kristen... det har jo absolutt med rettferd å gjere - religionsfridom!), ein som jobbar for banrs rettigheter, og ein som jobbar med rusmisbrukarar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Jeg får disse selgerne helt opp i halsen. Jeg har begynt å gi penger uten å gå via disse selgerne. Om de ringer fra Kreftforeningen og vil selge lodd (f.eks) og jeg tenker at kanskje jeg burde ha støttet dem litt, ja så tar jeg og overfører noen penger direkte. Har ikke behov for å betale lønn til telefonselgere som skal ha provisjon, men kan gjerne støtte en god sak.

Vet om en som jobbet som telefonselger og fikk fyken fordi han ikke var pågående nok. Når folk sa nei, godtok han det istedetfor å mase og komme med dårlige argumenter. Og det godtok ikke arbeidsgiveren. Sier vel endel om de som står bak dette salget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg støtte noen vil jeg velge det selv uten å føle meg presset av en eller annen telefonselger.

Nå skal det sies at jeg aldri har vært særlig god til å støtte noen organisasjoner, men har gitt litt "på slump" i ny og ne, ved TV-aksjoner, til barna i Irak under krigen etc, men nå synes jeg det er på tide at også jeg gir mitt bidrag til noen som trenger det. Men så er det å finne den riktige organisasjonen/saken. Det er mange gode saker og mange som trenger pengene, men jeg kan ikke støtte alle. Vurderer Amnesty. Noen som har noen erfaringer med denne organisasjonen? Eller er det en annen organisasjon dere mener jeg heller burde støtte?

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fadderbarn (jente) i India. Medlem av Redd barna. Fast giver til WWF.....50 kr pr mnd :oops: (altfor lite).....Avkommet er medlem i Røde Kors og har vært veldig aktiv der inntil puberteten og fjortiseriet tok av totalt.......Dårlig samvittighet for at jeg fortsatt ikke er medlem av Amnesty......

Erfaringsmessig VET jeg at det er folk flest, og da mener jeg de som tjener middelmådig og under det, som støtter mest opp om humanitære organisasjoner.....Folk som virkelig HAR penger bidrar i veeeeeldig liten grad.......selvfølgelig....Det vil alltid være unntak! MEN....det er jo en grunn til at folk er rike....ikke sant????+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du har noen grunn til å ha dårlig samvittighet Chimp med fadderbarn i tilegg til at du er medlem av eller støtter to andre organisasjoner. Man kan ikke støtte alle heller, men alle bør støtte noe hvis man har muligheten til det.

*ender med å melde seg inn i Amnesty i kveld :-? *

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke du har noen grunn til å ha dårlig samvittighet Chimp med fadderbarn i tilegg til at du er medlem av eller støtter to andre organisasjoner. Man kan ikke støtte alle heller, men alle bør støtte noe hvis man har muligheten til det.

*ender med å melde seg inn i Amnesty i kveld :-? *

Jennifer

Veldig hyggelig tilbakemelding, Jennifer..... :P

Hvor mye koster medlemskapet i Amnesty?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært medlem av Amnesty i noen år. Synes de gjør en bra jobb. Før var jeg aktiv (stands osv.), nå er jeg bare støttemedlem.

Telefonsalg har vi sperret mot, veldig deilig å slippe det etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg kun vært inne å sjekket på de danske sidene og det er jo ikke aktuelt for deg Chimp, men du finner opplysninger om hva det koster å være medlem her.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for linken, Jennifer! Bare VET at det er en sånn type organisjon som jeg burde vært selvskrevet medlem av......Men har ikke lyst til å melde meg ut av de andre heller......Her i huset går d rimelig mye penger på mobil x 3, hustelefon, data, digital-TV -utgifter......Fest og trening...Avhengig av begge deler......Begge deler er et MUST!!! Billige, stilige og sexy klær er jeg flink til å kjøpe i utgangspunktet..... Gull og diamanter driter jeg en lang marsj i.....Passer ikke meg som type uansett!!! Alle på forumet her veit at jeg er ihuga pelsmotstander og dyrebeskytter.......Bruker veldig mye penger på reiser dahhh.....Viktig det også.......Men luksus er det ikke mye av her i gården........ LESS IS MORE!!!...hvis du skjønner hva jeg mener.......

Egentlig ønsker jeg meg ikke å være rik.....Hvorfor skulle jeg det; uansett er jeg mye, mye rikere enn de aller , aller fleste på jord jeg kan sammenligne meg med......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fadderbarn i SOS barnelandsbyer (Indonesia) og støtter Redd Barna, Frelsesarmeen,Grenlandsaksjonen(Romania) o.a innemellom.

Organisasjoner som ringer blir blankt avvist. Vil de jeg skal vurdere dem får de sende meg informasjon i posten først så jeg kan vurdere det i ro og mak.

Én kan ikke gi til alle, men alle kan gi til én !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...