Gå til innhold

Mamma til to tvillingpar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er lykkelig mor til to tvillingpar, 4 gutter. Når vi forsøkte bli gravide for annen gang, var ønsket ei lita jente, hadde jo allerede to gutter. Men det ble to nydelige gutter. Men har liksom alltid trodd jeg skulle få ei lita tulle å pynte opp også. Men vet ikke om vi våger oss på flere barn nå, vi har jo allerede 4 barn. Og hva hvis det igjen skulle bli tvillinger. :hakeslepp: Hver og en av dem skal jo også følges opp, kanskje mer enn nok å følge opp 4 stk, stor forskjell på 4 og evt. 6 liksom. Noen med storfamilier her, og erfaringer fra det? 3 barn er liksom det meste i dag, har jeg inntrykk av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet om flere familier som har fire eller flere barn.

Noen av dem takler det veldig greit, andre sier selv at de egentlig burde ha stoppet litt før. (Selv om ingen av dem vil unnvære noen, selvfølgelig.)

Dere kan få flere barn, men hva om det kommer en eller to gutter til?

Eller om dere får den etterlengtede jenta, og hun er en guttejente?

Ikke alle småjenter vil pyntes opp, selv om omgivelsene vil det.

Og med fire brødre kan nok risikoen for at hun vil være som brødrene være stor.

Hva da?

Ta også med i betraktning at en av dere kan måtte være alene med ansvaret i kortere eller lengre tid. (Ved sykdom hos den ene forelderen f.eks.)

Klarer dere å ta dere av fem eller seks barn alene?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med mange barn, men tenker at kanskje det er en ide å vente noen år til barna dere allerede har er eldre og mer selvstendige?

Du sier ingenting om hvor gamle de er, da. Men ut fra det du skriver, antar jeg at de fortsatt krever en god del. Og så vet jeg heller ikke hvor gamle dere er og hvor god tid dere føler dere har på dere til å få barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Hadde det vært meg i din situasjon hadde jeg nok ikke gått inn for å få flere barn, i alle fall ikke før de andre er store nok til å ta vare på seg selv og ikke krever 100% av meg som mor lenger (hvis dette er mulig aldersmessig).

Jeg synes grunnen at man vil ha et barn av annet kjønn er en litt egoistisk grunn til å få flere barn (jeg vet mange får flere nettopp av denne grunnen, og jeg forsøker ikke å rakke ned på noen nå, det er bare min personlige mening).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det dersom jeg følte at det var en jobb jeg kunne klare. Skjønner dere har et ønske om en liten jente også. :) Men det er nok helt sikkert utrolig slitsomt å ha fem til seks barn. Men det er jo mange storfamilier rundt omkring som virkelig stortrives som det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fått et barn til dersom jeg følte jeg hadde kapasitet og fordi jeg hadde lyst på et barn - samme om det ble gutt eller jente.

Jeg ville stoppet etter fire dersom jeg følte jeg allerede hadde for mye å gjøre og hvis jeg på død og liv ville ha et bestemt kjønn. Da tror jeg risikoen for å få "feil kjønn" og bli totalt utmattet er for stor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to jenter , og syntest det er nok og følge opp , jeg! Så her blir det nok ingen lillebror... bare dere vet om dere kan klare å følge opp 5 barn , det er utvilsomt en kjempejobb! Om det er jente som er øverst på ønskelista kan adopsjon fra Kina være ett alternativ-da blir det 98% sikkert en lillesøster! Og 100 % sikkert ikke to... Lykke til med valget,enten det blir 4,5,eller 6 barn! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si, jeg vet om ei som fikk 2 tvilling par med noen års mellom rom (som deg), hvor alle 4 var gutter. Da hun skilte seg fra mannen sin, og ble sammen med en ny, ble hun gravid på ny, og håpet inderlig at det skulle bli ei jente, men den gang ei..Hun ble gravid med tvillinger, og begge var gutter... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si, jeg vet om ei som fikk 2 tvilling par med noen års mellom rom (som deg), hvor alle 4 var gutter. Da hun skilte seg fra mannen sin, og ble sammen med en ny, ble hun gravid på ny, og håpet inderlig at det skulle bli ei jente, men den gang ei..Hun ble gravid med tvillinger, og begge var gutter... :)

:hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg syns det er ganske merkelig å få et femte barn om den viktigste grunnen er å få en jente man kan pynte opp. Hva om barnet blir en gutt, hvordan blir det for deg? Sannsynligheten er jo 50% for det.

Det er mulig jeg reagerer ekstra på dette fordi jeg ser det som en velsignelse å få et friskt barn, om man ikke også skal henge seg opp i kjønn, men så vet jeg vel ikke hvordan det er å være guttemamma...

Om dere faktisk ønsker dere et barn til og har overskudd til det, så er det jo bare å kjøre på. Men om det kun er for å få en jente, blir jeg mer skeptisk. I tillegg til at det faktisk kan bli en gutt, vil jeg tro det blir et visst press på en evt. jente som skal følge opp alle mammas etterlengtede prinsessedrømmer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt som Vera Vinge. Og hva hvis det blir tvillinger igjen, en gutt og en jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg forstår synspunktene deres. De to eldste er skolegutter, (8år), de yngste fyller tre i år. Jeg er 34, og mannen er 36, tror nok ikke det blir flere barn på oss. Vi har fire gode gutter, vi ikke ville vært foruten, og som vi ønsker å følge opp. Ser at det er viktig at de får alenetid med oss foreldre, og det kan være krevende nok med to tvillingpar. Takk for mange svar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma har fått 2 tvillingpar, først gutt og jente, deretter 2 jenter.

De turte ikke å få flere barn da legene trodde at hun kun kunne få tvillinger. At det kom ett egg fra hver side hver mnd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...