Gå til innhold

Hvorfor er FRIVILLIG prostitusjon dårlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare MÅTTE rette på denne. Prostitusjon har vært meget høyt ansett, blant annet i antikkens Hellas. Bare de vakreste kvinnene fikk lov til å ta seg en slik jobb, og de ble dermed sett opp til. Jeg kan ikke gå inn på hele historien nu, men ting endrer seg, og prostitusjon ble efterhvert ikke noe annet enn et hvilket som helst yrke, som for øvrig var beskattet(nu har vi kommet frem til Romerriket). Ikke før i senmiddelalderen ble prostitusjon sett ned på; ikke av moralske grunner, men grunnet syfilisepidemien.

Ïflg en anekdote som jeg leste en eller annen plass for mange år siden, skal en av de greske kongene ha lagt en ekstra skatt på såpe for å få råd til en natt med en av de best ansette hetærene. (Altså en luksusprostituert i våre termer, eller kanskje mer som en geisha, i og med at stimulerende konversasjon og kunstnerisk underholdning var like sentrale deler av det de gjorde, som det seksuelle. Damer som gav full pakke, med andre ord.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så Per kan ha sex med Kari og det er helt greit, men gir han henne en tusenlapp så er han et motbydelig svin som bør kastes i fengsel og Kari er et offer?

Ja, ja, jeg er så glad jeg ikke har en så lett og fordomsfull tankegang som enkelte her har.

Det er en gal og moralistisk verden. Og sex har ikke vært enkelt på lang, lang tid. Egentlig tviler jeg litt på at det noen gang har vært det. Men jeg skulle ønske at man kunne ha et litt mer saklig forhold til det hele. Selv om sex kan være en eksklusiv del av et intimt og nært kjærlighetsforhold, kan det også være en hyggelig ting som man gjør fordi det er ganske deilig, eller en ting man gjør for penger for å tilfredsstille noen andres behov for det samme. Og disse måtene å ha sex på, behøver ikke nødvendigvis være fornedrende og uverdige for hverken den ene eller den andre. Det KAN selvfølgelig være det, eller verre, men det MÅ ikke være slik. Jeg for min del har aldri kjøpt sex, men jeg kan ikke tenke meg at jeg ville oppføre meg verre overfor en prostituert, enn jeg gjør overfor andre folk. Og jeg kan ikke se at det skulle være noen spesiell grunn til at ikke de fleste som kjøper sex skulle ha den samme innstillingen til damene.

Hvis kunden er høflig og vennlig og renslig og ikke vil ha noe mer enn normal sex, hva er det da som er så forferdelig med å få betalt for det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på prostituert og ei som gifter seg for penger er at den gifte blir finansiert av en mann, mes den prostituerte finansieres av et spleiselag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg har faktisk ganske god utdannelse.

Hvorfor sløser du livet ditt vekk på å selge kroppen din da? Om du søker på en annen jobb tror du du ville blitt ansatt om de klarte å grave frem hva du driver med? Utrolig at du har fått lov å jobbe i barnehage.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Å fy ffffffff for noen kvalme holdinger enkelte her har.

Og vet dere hvorfor barn kan bli mobbet fordi mora selger sex? Jo, det er fordi de som mobber har samme meninger som dere. Det er dere som er mobberene.

Slutt å pek med moralfingeren og slutt å døm som om dere var så mye bedre. For det er dere ikke.

Uvitende og fordomsfulle fjols rett og slett.

:spy:

Dobbelt :spy: :spy: :spy:

Oops, det var vissst trippelt.

Javel så vi skal lære barna det at prostitusjon er et normalt og helt ok yrkesvalg da? Hva lærer det dem om sex og forhold til det motsatte kjønn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Ïflg en anekdote som jeg leste en eller annen plass for mange år siden, skal en av de greske kongene ha lagt en ekstra skatt på såpe for å få råd til en natt med en av de best ansette hetærene. (Altså en luksusprostituert i våre termer, eller kanskje mer som en geisha, i og med at stimulerende konversasjon og kunstnerisk underholdning var like sentrale deler av det de gjorde, som det seksuelle. Damer som gav full pakke, med andre ord.)

Ja og bare fordi slikt var ok i oldtiden, så skal det liksom bli ok nå? En geisha er ikke en hore forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At de gjør det for penger. At det er jobben deres.

Det er spenningen som er triggeren her, spenningen og pengene i kombinasjon blir helt uimotståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Det er spenningen som er triggeren her, spenningen og pengene i kombinasjon blir helt uimotståelig.

Jeg kunne ikke vært mer uenig.

Uansett det med prostitusjon er jo mer skummelt enn ons og. Man vet aldri hva kundene vil, og det kan jo hende at kunden er et rasshøl som mener at siden han betaler så kan han ha rett til å tvinge hora til å gjøre ting hun ikke vil, noe som til og med kan være farlig, og så kan hun liksom ikke si nei fordi han er en betalende kunde.

Man må jo ta en syk stor risiko her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kanskje burde satt deg litt mer inn i temaet, Betty, før du begynte å spy ut alskens her inne ;)

Endret av Guriane
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg tror du kanskje burde satt deg litt mer inn i temaet før du begynte å spy ut alskens her inne ;)

Sette meg inn i temaet? hva er det å sette seg inn i?

Prostitusjon vet jo de fleste hva handler om. Og selv om hora plukker ut kundene selv og de tilsynelatende er normale så kan hun jo likevel aldri vite.

Sette meg inn i temaet... Dummeste jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betty har sett mye på tv.

Visste du betty at 90% av alle damer som horer seg gjør det bare en eller to ganger med en de kjenner for spenningens skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Ja og bare fordi slikt var ok i oldtiden, så skal det liksom bli ok nå? En geisha er ikke en hore forresten.

I dag er geisha nesten det samme som en prostituert, og det er på grunn av at da vesten kom inn i bildet i Japan ble dette mer utbredt, men man har ulike grader av geishaer, hvor noen har sex for penger, mens andre har andre ting inkludert, som dype samtaler, massasje etc.

Nei, men man må faktisk kunne se på ting som man misliker med litt mer åpne øyne enn sine egne fordommer. At dette var et yrke som var akseptert i oldtiden sier bare at disse menneskene ble mer akseptert - selv om ikke alle likte dem, ble de akseptert. Og det er i hvertfall til stor forskjell fra dagens samfunn.

Hvis jeg får barn skal jeg i hvertfall lære dem at det finnes to ulike former for prostituerte, de som er tvunget inn i det, utsatt for misbruk, menneskehandel osv. og dem som velger dette livet av fri vilje. Er du god nok forelder kan du lære barnet ditt å se flere sider av en sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

betty har sett mye på tv.

Visste du betty at 90% av alle damer som horer seg gjør det bare en eller to ganger med en de kjenner for spenningens skyld?

Hvis de gjør det for spenningens skyld, hvorfor ta betalt? Og hvorfor skulle en hun kjenner gidde å betale for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

I dag er geisha nesten det samme som en prostituert, og det er på grunn av at da vesten kom inn i bildet i Japan ble dette mer utbredt, men man har ulike grader av geishaer, hvor noen har sex for penger, mens andre har andre ting inkludert, som dype samtaler, massasje etc.

Nei, men man må faktisk kunne se på ting som man misliker med litt mer åpne øyne enn sine egne fordommer. At dette var et yrke som var akseptert i oldtiden sier bare at disse menneskene ble mer akseptert - selv om ikke alle likte dem, ble de akseptert. Og det er i hvertfall til stor forskjell fra dagens samfunn.

Hvis jeg får barn skal jeg i hvertfall lære dem at det finnes to ulike former for prostituerte, de som er tvunget inn i det, utsatt for misbruk, menneskehandel osv. og dem som velger dette livet av fri vilje. Er du god nok forelder kan du lære barnet ditt å se flere sider av en sak.

Hvorfor må jeg se på det med åpne øyne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frivillig prostitusjon er ikke værre enn noen annen jobb.

Faktisk så synes jeg vi burde opprette bordeller som er under streng kontroll av helsetilsynet.

Alle parter vinner på en slik løsning og man tar bort en inntektskilde for organisert kriminalitet.

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du ikke skjønner er at selve spenningen er å ta seg betalt for sex!!!

Ja jeg vet det er irrasjonelt, men det er like irrasjonelt som å shoppe for nytelsen av å handle, - gleden over å forbruke penger er like stor som gleden som å få penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sette meg inn i temaet? hva er det å sette seg inn i?

Prostitusjon vet jo de fleste hva handler om. Og selv om hora plukker ut kundene selv og de tilsynelatende er normale så kan hun jo likevel aldri vite.

Sette meg inn i temaet... Dummeste jeg har hørt.

Hvis dét er det dummeste du har hørt, så burde du lese gjennom tråden en gang til ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Hvorfor må jeg se på det med åpne øyne?

Fordi kanskje du kommer til å lære noe. Jeg sier ikke at DU må se på alt med åpne øyne - men kanskje du bør. Ser du på alt som du misliker og hater med et bestemt syn går du glipp av mye lærdom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Fordi kanskje du kommer til å lære noe. Jeg sier ikke at DU må se på alt med åpne øyne - men kanskje du bør. Ser du på alt som du misliker og hater med et bestemt syn går du glipp av mye lærdom.

Hva interessant er det å lære om horer? Dessuten geishaene er jo dette fordi de må og de lever i et land med helt andre økonomiske forutsetninger enn her i Norge. De som velger å selge kroppen sin frivillig i norge, de behøver jo ikke å velge et slikt yrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betty ikke forstår er at den mest vanlige form for prostitusjon foregår mellom bekjente på nachspieler, hvor dama knepper oppp blusen litt til og forteller hvor dårlig råd hun har for tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...