Gå til innhold

Huseieren min er en skikkelig sleiping!


Englejenta

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk

Hvorfor skal hun blande inn politiet? Hold igjen husleie til du har fått igjen pengene dine, og så finner du deg ett bedre sted å bo.

Er vel det som er enden på visa om hun ikke får tilbake pengene sine vel? Men ja, enig i at det er andre ting som bør prøves først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel det som er enden på visa om hun ikke får tilbake pengene sine vel? Men ja, enig i at det er andre ting som bør prøves først.

Hun får da igjen pengene dersom hun holder tilbake husleie. Det geniale med den metoden er at da er det utleier som må gå til sak dersom han er uenig, og siden han har en dårlig sak vil han neppe gjøre det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rett og slett rasende på TS sine vegne. Hva enkelte mennesker får seg til å gjøre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som pingting skriver. Og ikke betal mer i husleie før dette er ordna opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har huseier som er bonde, han eier ett gårdsbruk med 2 hus, låve og en garasje. Han har informert meg om at han vil pusse opp iløpet av våren og sommeren, han skal pusse opp badet og ett soverom. Har nå ett dilemma jeg ikke vet hvordan jeg skal gripe fatt i.

Jeg leier det ene huset, og har skjønt at jeg betaler og har betalt hans strøm som har blitt brukt til å lage nytt tak på nabohuset, + at han har laget seg ett rom i garasjen. Da var det snekkere her hver dag i flere uker.

Nå vil han altså pusse opp hos meg, selvsagt vil han ha meg boende i denne tiden, slik at han får inn husleie og får gratis byggestrøm. -Det er iallefall det han tror, for han har aldri nevnt det med ett eneste ord at han må bruke min strøm for å holde husene vedlike.

Jeg reagerte på STOR strømregning, men med dagens strømpriser så tenkte jeg først at det var min skyld.

- men nå har jeg funnet ut helt sikkert at mitt hus + låve og garasje har samme strømmåler ute i låven.

Jeg har mitt eget strømskap i 2'ndre etg, men ikke noen mulighet til å lese av min faktiske strøm, da må jeg ut i låven hvor det 2'ndre strømskapet henger.

Jeg har lest av strømmen mange ganger, men har aldri tenkt på at strømmen faktisk går til 3 bygg på eiendommen, og 2 av dem har jeg ingenting med å gjøre. :tristbla:

Han la nytt tak i fjor sommer, og lagde seg nytt rom nå i vinter.

Jeg snakket da med snekkeren og spurte hvor de fikk strømmen fra, og han svarte - den er det de i det huset der som står for- og pekte på mitt hus :kjefte:

Jeg sa til han at det er jeg som bor der, da sa han bare at jeg måtte ta dette opp med utleieren min. -Jeg fikk sjokk jeg :snurt:

I samme periode sto det en campingbuss inne i garasjen , som også var koblet på strømmen for å holde bilen ved like gjennom vinteren.

Jeg har snakket med han som eier den bilen, og han fortalte at han betalte 500,- kr i strøm til min huseier, for strøm som faktisk jeg betaler.

Det hører ikke hjemme noe sted :kjefte:

Jeg er usikker på hvordan jeg bør gå frem overfor huseieren, jeg er ikke den som roper høyest da jeg har husleie som er grei i dagens marked, men rett skal være rett. -eller hva sier dere, kan noen komme med tips og råd så er jeg veldig glad for det :goodbye:

har du snakket med han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

kan du ikke bare ta det opp på en ordentlig og rolig måte med han, og spørre om dere kan bli enige om en løsning? Når/hvis dere blir enig så skriver dere under på en "kontrakt" begge to? er da vel ikke vits å blande politiet inn...? De har vel viktigere ting å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du snakket med han?

Se så mye lettere det er å lese tråden når jeg bare siterer det du har skrevet, og ikke det den før deg har skrevet. Du skjønner allikevel at det er deg jeg svarer, sant? Ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...