Gå til innhold

Totalforbruk på babyutstyr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye brukte dere totalt på babyutstyr før baby nr. 1? Jeg tenker på dere som måtte kjøpe alt, enten brukt eller nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi brukte masse!! Bare vogna kosta 10 000! Bilstoler rundt 3000, vippestol 1000, masse skikkelige ullklær (noe eg fant ut var bedre å invistere i når de blir større, er jo nøye på å pakke de godt inn i begynnelsen uansett, pluss er greit å hive utgulpa bomulsbodyer i maskina på 60 og at de tåler tørketrommel) sterilisator 900, seng 500, stellebord 400, skikkelige flasker fra apoteket 160kr x 8 stk, skikkelig vaskemiddel til ullklær, lammeskinn 3-400, madrass 300, bæresele 1000, dette er bare de "store" tingene. Maaaasse småting i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte ganske lite. 10 000 tenker jeg.

Vi fikk vogn i gave fra mamma, det er tradisjon i vår familie, og så fikk vi kjøpt masse av kusinen min til halv pris. Vippestol, brystpumpe, dunpose, samt at vi fikk masse kluter og flasker som hun hadde tentk til å kaste. Og klær.

Vi kjøpte maxi cosi babysete på tilbud til 1000 kr, og så reiste vi til Sverige og kjøpte base og stellebord. Babycall fant vi på tilbud til 1000 kr (den nyeste til Avent - den gang ihvertfall, de har kanskje kommet med noe etter det). Seng, madrass, skap og bokhylle kjøpte vi fra Ikea - rundt 2000 tenker jeg.

Soveskinn fra Nøstebarn til rundt 1000.

Og så blir det jo litt småting - håndklær, sengesett, stelleunderlag etc.

Vi kjøpte litt og litt, og fulgte med på tilbud og liknende - det er det mye penger å spare på. Hvis man fordeler det jevnt utover slipper man den store engangssummen.

Endret av Vibi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite. Fikk vogn og seng til jul, men om vi skulle kjøpt selv ville det blitt brukt. Klær har vi arvet/kjøpt brukt, og bilsete trenger vi ikke siden vi ikke har bil. Svigers har kjøpt et brukt sete (fra kjentfolk) til deres bil.

Har vel brukt en 2000-3000 kr på bæresjal, tøybleier og brystpumpe/flasker (kunne strengt tatt venta med sistnevnte, men fant på tilbud). Nå mangler vi bare småting. Babybox fra Apotek1 (gratis) inneholder massevis av kremer og andre greier som er kjekt å ha, så vi trenger nesten ikke kjøpe noe sånt heller.

Det eneste vi mangler nå er minibadekar til dusjen, et stelleunderlag og noen kluter. Baby kan være ganske billig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 5000 kr i alle fall.

Foreløpig har mine ungar vore billege i drift. Arvar både klær og utstyr (ikkje alle har den moglegheita så klart), kjøper brukt, syr sjølv, og ynskjer klær i bursdags- og julegåver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chiki

Selv brukte vi nok rundt 10 000kr, kjøpte alt untatt seng, stellekommode og en del klær selv.

Hadde det ikke vært for at hun fikk seng med matchende sengehimmel, kant og slikt hadde vi nok kjøpt en MYE billigere seng, men oldemoren kjøpte den hun syns var finest:p

Her har det også gått litt i ettertid, siden hun måtte begynne med flaske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan bruke veldig mye eller veldig lite. Eller alt imellom der. Fritt valg. ;)

Velger dere å kjøpe brukt er finn.no genialt.

Der kan dere kjøpe det meste (alt?) dere trenger til babyen til veldig lite penger.

Dere kan handle på salg, eller dere kan kjøpe alt nytt ifra butikkene.

Om dere kun kjøper det dere ha, eller om dere kjøper mye kjekt å ha påvirker også totalsummen veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt mye, selv om vi også har kjøpt en del brukt. Skal vi se...

Vogn: 9000 kr

Bilstol med base: 2500 kr

Stelleveske: 500 kr

Lammeskinn: 1000 kr (2 stk)

Bæresjal: 300 kr (brukt)

Sterilisator: 100 kr (brukt)

Babygym: 200 kr (brukt)

Uro med musikk: 350 kr (brukt)

Klær, sengeklær, dyner, madrasser, tepper o.l.: ca. 3000 kr

Brystpumpe+flaskevarmer: 120 kr (ebay)

Ammeinnlegg: 120 kr for 12 bambusinnlegg på ebay

Mangler:

Babycall: ca. 400 kr

Stellebord: enten rundt 300 kr eller rundt 600 kr alt etter hva vi bestemmer oss for

Høystol: Tripp Trapp med new born set 2500 kr ny (kommer til å kjøpe brukt dersom nyfødtvippestolen passer på den)

Termometer: enten 500 kr for øretermometer eller 200 kr for vanlig+smokketermometer

AmmeBH og ammetopp: 500 kr kanskje?

Diverse smokker, neglesaks, kluter osv.: 300 kr

Vi har også vært så heldige å arve både sprinkelseng, vugge og reiseseng, og vippestol får vi i gave.

Puh, det blir en del dette her. Man må jo selvsagt også plusse på diverse småting her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emo Fisk

Vi brukte lite. Kjøpte alt brukt. 3000 for vogn og bilstol, 1200 for pumpe, kanskje 500 i klær for vi arvet resten..

Så kommer det jo noe i bleier, flasker og brystskjold, men det husker jeg ikke helt hvor mye kosta. Ikke så mye. Sinksalve og babyolje koster rundt 50 tilsammen.

Denne gangen må vi ut med litt mer, siden vi må ha ny vogn (søskenvogn), og jeg vil ha en annen type grindseng. Vil ha babystol med base og, så der går det jo ett par tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo også nevne at det er verdt å melde seg inn for å få gratis utstyrspakker. Nå har vi riktignok bare fått den fra apotek1, men den innehold nok kremer og oljer til å holde en god stund. Jeg kommer ikke til å kjøpe noe i den kategorien den første tiden ihvertfall. :jepp:

Her er en fin link med oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over hvor flinke folk er til å bruke lite!!

Jeg er nok på den heeeeelt andre enden av skalaen!!

har brukt mye penger og tørr virkelig ikke å telle etter, men det er nok lett 20 lapper ja... :sjenert:

Vi har fått en del av det av min mor da og arvet masse designer klær av en venninne, men allikevel har vi klart å bruke mye penger.

Skal sies at Knøttet var VEEEELDIG etterlengtet etter 5 års prøving, og da kan man jo kanskje ta litt ekstra av? hehe... :fnise:

Huff... litt flau her nå, men. ja,ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imponert over hvor flinke folk er til å bruke lite!!

Jeg er nok på den heeeeelt andre enden av skalaen!!

har brukt mye penger og tørr virkelig ikke å telle etter, men det er nok lett 20 lapper ja... :sjenert:

Vi har fått en del av det av min mor da og arvet masse designer klær av en venninne, men allikevel har vi klart å bruke mye penger.

Skal sies at Knøttet var VEEEELDIG etterlengtet etter 5 års prøving, og da kan man jo kanskje ta litt ekstra av? hehe... :fnise:

Huff... litt flau her nå, men. ja,ja!

Det er jo veldig koselig å handle inn masse nydelige små ting til det lille vidunderet da. :rodmer:

Jeg synes bare dere kan kose dere med det jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...