Gå til innhold

Synes du denne dama er flott?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

AB, stå fram med nick da! Så kan vi se at du ikke er en litt småfeit KG-dame som trenger bekreftelse på egen kroppsform.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Om jeg sto frem med nick så hadde du vel fortsatt ikke hatt peiling på hvordan jeg ser ut?

Hvordan jeg ser ut er vel heller ikke viktig? Jeg er nok ganske normal, litt mindre enn hun på bildet. Og litt blekere.

Jeg var bare nysgjerrig. For det er ikke ofte jeg ramler over modellbilder av kvinner på hennes (bildet) størrelse. Og så synes jeg det sier noe om kvinnesynet til de som mener hun er feit - selv om de som sier det er kvinner. For det er kvinnelig å ha fett på kroppen, og jeg synes det skal være rom for å være flott og sexy selv man ikke passer inn i størrelse 34 eller 36.

Jeg skal innrømme at jeg nå tror at de som mener hun på bildet er feit, er litt umodne eller usikre på seg selv. Mulig jeg tar feil altså.

Jeg skjønner ikke hvorfor diskusjonen plutselig dreide seg om sunn eller ikke sunn, forresten. Sunnhet har da ikke automatisk med størrelse å gjøre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå var vel innlegget mitt, som AB #81, retta mot AB`en som posta rett før meg, og ikke deg TS. Er mange damer som poster som "menn".

AnonymBruker
Skrevet

Å ja, beklager :sjenert:

Jeg skulle ønske at alle som svarte i denne tråden kunne fortelle hvilket kjønn de var og hvor gamle de er. Går vel ikke akkurat foran med et godt eksempel selv... Men alle har vel skjønt at jeg er dame? Og så er jeg 28 år.

Gjest Illiya
Skrevet

Jeg var en av de første som svarte i tråden, og sa syntes dama var flott.

Etter all denne kritikken, og meningene om at hun er overvektig, ja rett og slett feit, måtte jeg jammen se etter om jeg så samme dama som de andre. Og joda, det gjorde jeg.

Jeg så fortsatt ikke overvekt, kun en flott kropp med fine kurver. Synes fortsatt hun ser sunn, frisk og vakker ut.

Skrevet

Men synes virkelig folk at hun på bildet i hovedinnlegget er for stor?

I forhold min smak ser hun for stor ut. Kan det virkelig stemme at hun er tilsarende norsk str.38? Hun ser mer ut som en str.40-42.

Skrevet

I forhold min smak ser hun for stor ut. Kan det virkelig stemme at hun er tilsarende norsk str.38? Hun ser mer ut som en str.40-42.

Mer å ta i, mer å være gla`i. Hun ser ut som en skikkelig lakris. Bortsett fra det uheldige svart/hvitt bildet som aksentuerte cellulittene, da. Men herregud, de fleste som har drevet med litt jojo-slanking, har jo cellulitter.

Skrevet

Ja, det er jo en voldsom forskjell på str. 38 og str. 42. Det er jo ikke sånn at kropper kan se forskjellig ut innenfor disse størrelsene. Størrelse 38 ser bare ut på en bestemt måte. :roll:

Synes jeg leste noe om den størrelsen de fleste kvinner i Norge brukte var str. 42. Det betyr ikke at de fleste kvinner i Norge ser helt like ut.

Angående cellulitter så er det noe nesten alle kvinner har, og som de fleste vil få på et tidspunkt. Bildet det ble vist til var jo også i en lyssetting som ikke akkurat virket flatterende.

Skrevet (endret)

Nydelig!

Flotte former, akkurat slik jeg liker damene. Det skulle vært flere som henne, i stedet for disse beinranglene som så oftest vises frem i reklamer.

Ja, damer burde være mer som Jayne Mansfield

http://snarkerati.com/galleries/index.php/Jayne-Mansfield

Eller muligens som Barbarella.

http://snarkerati.com/movie-news/new-barbarella-slowly-coming-together/

Or you could do combos! That works, too!

Endret av Mann 42
AnonymBruker
Skrevet

Hun var nok litt for stor til å være flott i mine øyne. Hun ser dvask og utrent ut.

Og jeg er hverken umoden eller usikker på meg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Nå gidder jeg ikke lese alle syv sidene her, men jeg må bare si at ja, hun var flott, menå er hun like generisk tynn som andre modeller. Det hadde vært greit hvis hun var ærlig om vekttapet, men det er hun ikke. Hun prøver å lure oss til at det 'bare skjedde'. Jajøss.

AnonymBruker
Skrevet

Nå gidder jeg ikke lese alle syv sidene her, men jeg må bare si at ja, hun var flott, menå er hun like generisk tynn som andre modeller. Det hadde vært greit hvis hun var ærlig om vekttapet, men det er hun ikke. Hun prøver å lure oss til at det 'bare skjedde'. Jajøss.

Hva, er hun blitt tynn igjen??

AnonymBruker
Skrevet

Hva, er hun blitt tynn igjen??

http://1.bp.blogspot.com/_FW86_jO7k_A/TVFMq382uqI/AAAAAAACVd4/SjtFT9kIKhA/s1600/Crystal%252BRenn%252BLord%252BTaylor%252B6.jpg

http://4.bp.blogspot.com/_FW86_jO7k_A/TVFMrDPUawI/AAAAAAACVeA/pptIz7bAMU0/s1600/Crystal%252BRenn%252BLord%252BTaylor%252B5.jpg

Leggene og midjen viser jo ikke akkurat en plus size-modell. Hun har ikke like 'sultne' armer som catwalkmodellene, men hun har allikevel hatt en markant nedgang. Dette er ganske nye bilder.

Skrevet

http://1.bp.blogspot.com/_FW86_jO7k_A/TVFMq382uqI/AAAAAAACVd4/SjtFT9kIKhA/s1600/Crystal%252BRenn%252BLord%252BTaylor%252B6.jpg

http://4.bp.blogspot.com/_FW86_jO7k_A/TVFMrDPUawI/AAAAAAACVeA/pptIz7bAMU0/s1600/Crystal%252BRenn%252BLord%252BTaylor%252B5.jpg

Leggene og midjen viser jo ikke akkurat en plus size-modell. Hun har ikke like 'sultne' armer som catwalkmodellene, men hun har allikevel hatt en markant nedgang. Dette er ganske nye bilder.

Fortsatt pen. Men det er ikke det samme.

Skrevet

Én ting som irriterer meg veldig i slike tråder, er at skjønnhetsidealet (superslank/tynn) dømmes nord og ned fordi det er så langt fra virkelighetens kvinner, samtidig som man trekker frem f.eks. Crystal Renn, Jayne Mansfield, Marilyn Monroe og sier at "slik skal kvinner være!". Snakk om dobbeltmoralsk.

Skjønner dere ikke at å se ut som Crystal Renn er like uoppnåelig og fjernt for den jevne kvinne som å se ut som Gisele Bündchen?

Uansett hvordan man vrir og vender på det, har Crystal Renn trukket vinnerloddet i det genetiske lotteriet. Når hun går opp i vekt, legger det seg lekkert og Afrodite-aktig over bryster og hofter, mens midjen fremdeles er forholdsvis slank og innsvinget. Håndledd og ankler mister ikke sin grasiøsitet, ergo ser hun ikke "stumpet" ut, og siden fettet ikke legger seg i ansiktet har hun fremdeles klare og markerte ansiktstrekk.

De færreste kvinner er like heldige ved vektoppgang. Ergo er "Crystal Renn-idealet" like ekskluderende og kan i teorien by på like mange kvaler for alle jenter som aldri vil ha sjans til å nå opp, som det idealet reklamene populært forfekter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...