Gå til innhold

Synes du denne dama er flott?

Fremhevede innlegg

Gjest Elfrida
Skrevet

I følge linken er hun en størrelse 12, altså ca 38. Dvs. mindre enn en gjennomsnittlig norsk kvinne.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen kilder oppgir fødselsår 1987, andre 1986. Iflg Wikipedia er hun født i 1986, altså blir hun 25 i (juni) 2011. Men setter pris på forsøket ditt på å fornærme meg.... Jeg skal motså fristelsen til å være like frekk tilbake.

Forsøk på å fornærme? Fordi eg skreiv at du måtte bli betre i matte?

Ja, ja. Det var ikkje meint som ein fornærmelse, berre ein liten kommentar. Uansett om ho er fødd i 86 eller 87, er ho ikkje 25, men 23 eller 24 :) Ikkje at det er av større betydning...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I følge linken er hun en størrelse 12, altså ca 38. Dvs. mindre enn en gjennomsnittlig norsk kvinne.

Det er ikke overraskende, i og med at to av tre nordmenn har overvekt eller fedme, dvs. at kun én av tre er normalvektig/sunn/undervektig (BMI <25). Terskelen for hva som regnes som "normalvektig" (dvs. gjennomsnittlig) flyttes da oppover i og med at folk flest ser på andre ut ifra seg selv.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5670&MainArea_5661=5670:0:15,2686:1:0:0:::0:0&MainLeft_5670=5544:54371::1:5675:4:::0:0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men synes virkelig folk at hun på bildet i hovedinnlegget er for stor? Jeg blir helt matt. I mine øyne er hun ikke overvektig i det hele tatt. Det er "idealene" våre som er undervektige, men nå er vi tydeligvis blitt så påvirket av alle sylfidene at vi synes normale folk er overvektige. Jeg blir trist, jeg :(

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke overraskende, i og med at to av tre nordmenn har overvekt eller fedme, dvs. at kun én av tre er normalvektig/sunn/undervektig (BMI <25). Terskelen for hva som regnes som "normalvektig" (dvs. gjennomsnittlig) flyttes da oppover i og med at folk flest ser på andre ut ifra seg selv.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5670&MainArea_5661=5670:0:15,2686:1:0:0:::0:0&MainLeft_5670=5544:54371::1:5675:4:::0:0

Til opplysning så har jeg en BMI på 21, men bruker str. 40/42 i klær. Klesstørrelser forteller fint lite om hvor over- eller undervektig folk er.

• Liker 2
Gjest Cerridwen
Skrevet

Men synes virkelig folk at hun på bildet i hovedinnlegget er for stor? Jeg blir helt matt. I mine øyne er hun ikke overvektig i det hele tatt. Det er "idealene" våre som er undervektige, men nå er vi tydeligvis blitt så påvirket av alle sylfidene at vi synes normale folk er overvektige. Jeg blir trist, jeg :(

Ho er stor, eller feit som vi seier på godt norsk. Ville ikkje kalt ho normalvektig i det heile tatt.

Trur heller det er omvendt, at vi blir så påverka av alle dei feite menneska som vaggar omkring, at vi innbillar oss at det er normalt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok heller det at folk flest blir feitere og synes normalvektige er for slanke.

• Liker 1
Skrevet

Ho er stor, eller feit som vi seier på godt norsk. Ville ikkje kalt ho normalvektig i det heile tatt.

Trur heller det er omvendt, at vi blir så påverka av alle dei feite menneska som vaggar omkring, at vi innbillar oss at det er normalt.

Denne damen er ikke feit. Hun er stor, men fyller seg selv utrolig godt. Og om du ser på bilder av damer som levde for tusener av år siden kan ingen av de anses for å være tynne/slanke iht den trenden som kom på 80-tallet. Synes det er synd at så mange fremmer de usunne kroppsidealene. Hun her ser rett og slett frisk ut, og det er deilig!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er kvinner verst.

Kvinner skal ha fett på kroppen, men denne dama er langt fra overvektig. Er ikke feit sjøl heller forresten.

Gjest Cerridwen
Skrevet (endret)

Denne damen er ikke feit. Hun er stor, men fyller seg selv utrolig godt. Og om du ser på bilder av damer som levde for tusener av år siden kan ingen av de anses for å være tynne/slanke iht den trenden som kom på 80-tallet. Synes det er synd at så mange fremmer de usunne kroppsidealene. Hun her ser rett og slett frisk ut, og det er deilig!

Ho ser ikkje særleg sunn og frisk ut. Ho ser ut som ho har tilbragt litt for mange kveldar på sofaen med ein pakke chips.

Ei sunn og frisk jente er i mine auger slank, trent og fast i fisken. Meinar ikkje tydeleg sjuke jenter, med bein som stikk ut her og der, men jenter som du ser tek vare på seg sjølv.

Endret av Cerridwen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kanskje jeg er på størrelse med hun på bildet... Jeg trives godt med min klestørrelse og mine kilo... Har heller aldri hørt noe annet enn at folk synes jeg er flott, sexy og kvinnelig. Det har sikkert noe med at jeg er stolt over kroppen min også da. Tynne mennesker trenger ikke nødvendigvis ha fine kropper...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

BMIen henner er 22. Hun er fullstendig sunn og frisk, og langt fra overvektig.

Og hun har en dose cellulitter, som de fleste andre kvinner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva man synes er sunt/usunt selv er ofte ikke det samme som hva som er helsemessig sunt iflg. medisin.

De færreste vil nok si at denne dama er stor, men hun ER overvektig med alt det medfølger av risiko for økt morbiditet og mortalitet. Sånn er det bare, enten du liker det eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Ho ser ikkje særleg sunn og frisk ut. Ho ser ut som ho har tilbragt litt for mange kveldar på sofaen med ein pakke chips.

Ei sunn og frisk jente er i mine auger slank, trent og fast i fisken. Meinar ikkje tydeleg sjuke jenter, med bein som stikk ut her og der, men jenter som du ser tek vare på seg sjølv.

Jeg ble litt nysgjerrig - hvor gammel er du, Cerridwen? If you don't mind me asking :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kanskje jeg er på størrelse med hun på bildet... Jeg trives godt med min klestørrelse og mine kilo... Har heller aldri hørt noe annet enn at folk synes jeg er flott, sexy og kvinnelig. Det har sikkert noe med at jeg er stolt over kroppen min også da. Tynne mennesker trenger ikke nødvendigvis ha fine kropper...

Det er ufint å kommentere andres vekt på en negativ måte, "hvis du ikke har noe pent å si la vær å si noe". Derfor har du bare fått positive tilbakemeldinger.

Gjest Cerridwen
Skrevet

Jeg ble litt nysgjerrig - hvor gammel er du, Cerridwen? If you don't mind me asking :)

I do mind. Alderen min har null og niks med emnet å gjere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva man synes er sunt/usunt selv er ofte ikke det samme som hva som er helsemessig sunt iflg. medisin.

De færreste vil nok si at denne dama er stor, men hun ER overvektig med alt det medfølger av risiko for økt morbiditet og mortalitet. Sånn er det bare, enten du liker det eller ikke.

Tenker du KUN på BMI nå? For man skal aldeles ikke stole blindt på BMI. Det har både min lege og min trener uttalt. (Jeg har en BMI på 25, men er ikke overvektig i det hele tatt. Jeg er bare høy, og har lett for å bygge muskler.)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I do mind. Alderen min har null og niks med emnet å gjere.

Jo det har faktisk det. En 20-åring vil f.eks. har mer bastante og umodne meninger enn noen på f.eks. 30.

• Liker 3
Skrevet (endret)

For dere som ikke kjenner til henne, kan jeg opplyse om at hun jobbet som modell og fikk anorexia i ungdomsårene.

Etter å ha kjempet mot sykdommen ble hun releansert som plus size model.

Hun er sunnere nå enn hun var som tynn, selv om enkelte her måtte mene at hun så bedre ut før. Det var ikke bedre for kroppen hennes.

Alle kropper bør ikke tvinges inn i et regime som ikke passer for dem.

Innen for en BMI på 18-24 har man lav risiko for sykdommer, mens man med en BMI under 18 eller over 24 for høyere risiko. Hvis det stemmer at hun har en BMI på 22 nå, har hun mest sannsynlig utmerket helse.

http://3.bp.blogspot.com/__OXEkQacLcE/TEwLD1NJNYI/AAAAAAAAB6s/RvKHQpuAWzY/s1600/model-crystal-renn.png

http://www.fitceleb.com/files/nys3tz_0.jpg

Jeg er ikke i tvil om at jeg synes hun ser bedre ut på de nyeste bildene.

Endret av chikako
  • Liker 2
Gjest Vulture
Skrevet

Har sett bilder av henne i en rekke motemagasiner, og hun er helt nydelig. En svært vakker dame med både et ansikt og kropp som skiller seg fra fashion-standarden:-)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...