Gå til innhold

Synes du denne dama er flott?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du KUN på BMI nå? For man skal aldeles ikke stole blindt på BMI. Det har både min lege og min trener uttalt. (Jeg har en BMI på 25, men er ikke overvektig i det hele tatt. Jeg er bare høy, og har lett for å bygge muskler.)

Jeg tenker både på BMI og på fettprosent. Trenger ikke belæring om BMI, takk.

BMI tar både høyde og vekt i betraktning så om man er høy betyr det ikke at man vil ha høyere BMI.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå på en norsk strand om sommeren, der ser du at 80 prosent av kvinner mellom 20-50 år har kroppsfasong som ligner hennes. Hu har en helt normal kropp.

• Liker 1
Skrevet

Også må vi ikke glemme at folk ser større ut på bilder enn i virkeligheten. Mange ville nok blitt sjokkert over hvor spede supermodellene faktisk er.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ufint å kommentere andres vekt på en negativ måte, "hvis du ikke har noe pent å si la vær å si noe". Derfor har du bare fått positive tilbakemeldinger.

Nei ærlig talt. Jeg går ikke rundt og spør folk "Synes du jeg er tjukk eller?" og forventer noe annet enn høflighet... Folk, kvinner som menn, gir meg komplementer helt uoppfordret, og det har de alltid gjort. Har alltid hatt draget på menn, og jeg vet faktisk forskjellen på tykk og tynn. Jeg er ikke tykk, men kvinnelig. Og trygg på kroppen min, men blir faktisk litt provosert når enkelte skal ha det til at bildet fra hovedinnlegget og meg er feite... Det blir for dumt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker både på BMI og på fettprosent. Trenger ikke belæring om BMI, takk.

BMI tar både høyde og vekt i betraktning så om man er høy betyr det ikke at man vil ha høyere BMI.

Jo, men BMI sier ingenting om benbygning, kroppstype osv. Og selv om man har høy eller lav fettprosent så sier det ingenting om hvordan kroppen din ser ut rent estetisk. Timeglassfigur er f.eks. mer attraktivt enn eple- eller pærefasong - til og med hvis timeglasset har høyere fettprosent enn epla og pæra.

Gjest Cerridwen
Skrevet

A-full-figured-pensive-Marilyn.jpg

Cerridwen: synes du denne dama er tjukk?

Bilete?

Skrevet

Bildet ja?

Gjest Cerridwen
Skrevet

Bildet ja?

Det kjem dessverre ikkje opp noko på linken din.

Skrevet

Det som er sunt for en kropp trenger ikke være sunt for en annen. Personlig synes jeg hun er vakker med en flott og kvinnelig kropp. Jeg synes det er trist hvis folk synes hun ser feit og usunn ut. For det gjør hun ikke. TS spurte ikke om vi tror hun spiser for mye potetgull eller hvor mange prosent kroppsfett hun har. Ser hun flott ut? Ja, det gjør hun!

Man kan fisefint være usunn i tynn kropp - selv om ikke fettet legger seg på hoftene så kan man ha f.eks. høyt kolesterol. Forbrenning og gener er vel også en faktor? Jeg kjenner folk som spiser sunn mat og trener masse, og som hadde slått meg på 60-metern anytime, men som likevel ikke er tynne og stramme. Og så kjenner jeg tynne spjælinger som bare drikker cola og spiser burger dagen lang.

Så lenge folk er innenfor en viss normal kan man ikke se på folk om de er sunne eller usunne.

• Liker 3
Skrevet

Det funker på begge nettleserne mine.

Gjest stillness
Skrevet

Hallo?Blir hun sett på som tjukk?

Blir overrasket når folk mener at noen som har litt former er tjukke for hun ser sunn og frisk ut.

Ikke rart at jenter tror at de er feite når hun blir sett på som feit og jeg tenker at det heller er noe galt med våre forbilder.

Man trenger ikke være syltynn for å være sunn og frisk og kroppsbygning har jo også mye å si.

Nei,at jenter sulter er ikke noe rart når malen for en perfekt kropp blir tynnere og tynnere..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For dere som ikke kjenner til henne, kan jeg opplyse om at hun jobbet som modell og fikk anorexia i ungdomsårene.

Etter å ha kjempet mot sykdommen ble hun releansert som plus size model.

Hun er sunnere nå enn hun var som tynn, selv om enkelte her måtte mene at hun så bedre ut før. Det var ikke bedre for kroppen hennes.

Alle kropper bør ikke tvinges inn i et regime som ikke passer for dem.

Innen for en BMI på 18-24 har man lav risiko for sykdommer, mens man med en BMI under 18 eller over 24 for høyere risiko. Hvis det stemmer at hun har en BMI på 22 nå, har hun mest sannsynlig utmerket helse.

http://3.bp.blogspot.com/__OXEkQacLcE/TEwLD1NJNYI/AAAAAAAAB6s/RvKHQpuAWzY/s1600/model-crystal-renn.png

http://www.fitceleb.com/files/nys3tz_0.jpg

Jeg er ikke i tvil om at jeg synes hun ser bedre ut på de nyeste bildene.

Ingen tvil om at hun ser friskere og bedre ut nå enn da!

• Liker 2
Gjest Cerridwen
Skrevet

Det funker på begge nettleserne mine.

Funkar ikkje på firefox, så måtte til med explorer. Men Marilyn Monroe er ikkje feit nei, men eg ville kategorisert ho som lettare lubben.

Skrevet

Funkar ikkje på firefox, så måtte til med explorer. Men Marilyn Monroe er ikkje feit nei, men eg ville kategorisert ho som lettare lubben.

Jeg bruker Firefox til vanlig, og her funker det altså.

Det er forunderlig at mens vi blir tjukkere og tjukkere, blir idealet tynnere og tynnere. Folk har aldri vært så overvektige som de er i dag, men modellene blir bare mindre, og selv vanlige kropper ser vi på som unormale og store. Jeg synes det er trist.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Firefox til vanlig, og her funker det altså.

Det er forunderlig at mens vi blir tjukkere og tjukkere, blir idealet tynnere og tynnere. Folk har aldri vært så overvektige som de er i dag, men modellene blir bare mindre, og selv vanlige kropper ser vi på som unormale og store. Jeg synes det er trist.

Jeg er uenig, modellene blir ikke tynnere og tynnere og det som anses å være "normalt" i dag er egentlig overvektig. 2 av 3 nordmenn har overvekt eller fedme!

Skrevet (endret)

Jeg er uenig, modellene blir ikke tynnere og tynnere og det som anses å være "normalt" i dag er egentlig overvektig. 2 av 3 nordmenn har overvekt eller fedme!

Ja, det stemmer at flere og flere blir overvektige, men det stemmer ikke at det er størrelsen en gjennomsnittlig modell innehar som er det ulitmate helsemessig.

Modellene blir klart tynnere og tynnere. Gjennomsnittsvekten for modeller har falt med fra 8% under gjennomsnittet i 1975 til 23% på 2000-tallet.

Gjennomsnittlig BMI i 1975 var 25, i dag er den 28. Det vil si at folk blir feitere, men ikke så feite at de veier 15% mer. Modellene har altså blitt mindre.

Endret av chikako
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det stemmer at flere og flere blir overvektige, men det stemmer ikke at det er størrelsen en gjennomsnittlig modell innehar som er det ulitmate helsemessig.

Modellene blir klart tynnere og tynnere. Gjennomsnittsvekten for modeller har falt med fra 8% under gjennomsnittet i 1975 til 23% på 2000-tallet.

Gjennomsnittlig BMI i 1975 var 25, i dag er den 28. Det vil si at folk blir feitere, men ikke så feite at de veier 15% mer. Modellene har altså blitt mindre.

Er gjennomsnittlig BMI 28? Jøss. Da er vi feite! Men det betyr ikke at ikke modellen på bildet er ei flott dame :)

Skrevet (endret)

Er gjennomsnittlig BMI 28? Jøss. Da er vi feite! Men det betyr ikke at ikke modellen på bildet er ei flott dame :)

Jeg tror det i begge tilfellene er snakk om amerikansk gjennomsnitt, vi ligger vel litt etter i utvikling, men det går samme vei. Gjennomsnittlig bmi i Norge ligger på 26, for både kvinner og menn. Jeg tror den er høyere for bare menn, og lavere for bare kvinner.

Tallene i det tidligere innlegget var kvinners bmi, fra amerikanske kilder.

Endret av chikako
AnonymBruker
Skrevet

Nydelig!

Flotte former, akkurat slik jeg liker damene. Det skulle vært flere som henne, i stedet for disse beinranglene som så oftest vises frem i reklamer.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...