Gå til innhold

Hvordan gå fram for å få nytt sertifikat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Broren min mistet lappen i 3 år, sommeren 2008. Han må visst ta oppkjøring og teori på nytt.

Nå som det nærmer seg 3 års "jubileumet", hvordan skal han egentlig gå frem for å få lappen tilbake/på nytt? Må han gå til politiet? Kommer han til å få noe informasjon i posten e.l?

Noen der ute som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt en kjøreskole? Han må vel sikkert gjennom noe obligatorisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro han først og fremst må ta teoriprøven på nytt. Når den er bestått må han nok sende inn en søknad om førerkort (Skjema NA 0201 nederst på denne siden) og kontakte en kjøreskole for leie av bil og slikt.

Om han får noe i posten aner jeg ikke, men det vil han vel finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro han først og fremst må ta teoriprøven på nytt. Når den er bestått må han nok sende inn en søknad om førerkort (Skjema NA 0201 nederst på denne siden) og kontakte en kjøreskole for leie av bil og slikt.

Om han får noe i posten aner jeg ikke, men det vil han vel finne ut av.

Tror han må sende inn søknad før han kan ta teorien. Den skal innom politiet, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han må sende inn søknad før han kan ta teorien. Den skal innom politiet, osv.

Kan godt hende, jeg husker ikke hvordan jeg gikk fram selv ved førstegangssøknad. Tror kjøreskolen min fikset det meste for meg.

Uansett vil nok søknaden ende opp der den skal, det ligger vel sperrer både hos Politiet og vegvesenet på om søker kan få førerkort eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må levere søknad om førerkort til trafikkstasjonen. De sender vandel til inndragende politidistrikt og broren din får svar fra trafikkstasjonen når politiet har svart på forespørselen. Dette tar fra to til fem uker.

Han må garantert ha teoriprøve og praktiskprøve. Ingen opplæring er nødvendig.

Det er drop in på teori i hele landet( ganske sikker) men sjekk www.vegvesen.no for riktig åpningstider til deres trafikkstasjonen.

Ved praktisk prøve må han stille med godkjent bil til førerprøve. Man går via kjøreskole eller bilutleiefirma som har slik bil.

Teoriprøve: 490

Praktisk prøve: 860

Nytt førerkort hvis nødvendig: 220+ 65 for Evt. Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...