Gå til innhold

Legger du merke til småfeil i filmer/reklamer/serier?


psyke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Irriterer meg ganske ofte over feil, ja!

Eksempler:

- One Tree Hill: Haley reiser seg opp, tar reima på bagen _over hodet og skal til å gå. Så skifter de til personen hun prater med, og når de skifter tilbake til henne, tar hun bagen opp _igjen, og henger reimen på skulderen...

- En serie (husker ikke hvilken), der 2 stk står å prater på stranden. Hver gang man ser jenta fra guttens perspektiv, er det vindstille. Mens når man ser gutten fra hennes perspektiv, ser man håret hennes flagre i vinden. Så det skifter konstant mellom pent hår, til flagrende hår....

- OVERSETTELSE:

I serien C.S.I (eller lignende serie) klarte noen å oversette: "She had a skimask on" til "Hun hadde på seg slalåmbriller"..... :klaske: Morder med slalåmbriller?!

*Oppgitt*! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at filmene fra Coen brødrene er fulle av feil. Sikkert et eldorado for dere som leter etter sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterte meg grønn over en reklame for mr.muscle eller noe sånt som gikk for et par år siden!

De hadde en skitten (fastbrent fett) platetopp, og så sprayet de på vaskegreiene, slik at det var en hvit dæsj der. Men nå de dro den svampen, eller hva det var, over komfyren så ble det en ren stripe helt fra venstre til høyre, mens vaskemiddelet begynte sånn ca. midt på flaten der :fnise::kjefte: Dødsirriterende!!

Og i Friends har jeg alltid irritert meg over at i første episoden så hilser Rachael på Chandler for første gang, mens det senere viser seg at de har kjent hverandre siden hun gikk på High School :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i Friends har jeg alltid irritert meg over at i første episoden så hilser Rachael på Chandler for første gang, mens det senere viser seg at de har kjent hverandre siden hun gikk på High School :P

Nei det har hun ikke. Hun kjente bare Ross og Monica fra High Scholl men hun traff Chandler da han var med Ross hjem fra Universitetet eller College. Hun hadde kanskje truffet han men de kjente hverandre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det har hun ikke. Hun kjente bare Ross og Monica fra High Scholl men hun traff Chandler da han var med Ross hjem fra Universitetet eller College. Hun hadde kanskje truffet han men de kjente hverandre ikke.

Ja men hun gikk på high school når de gikk på college. De har feiret flere thanksgivings sammen, og ved en anledning har de til og med kysset på fest. I alle tilbakeblikk episodene er det ganske tydelig at de er såpass bekjent at det er unaturlig å skulle hilse på hverandre i den første episoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men hun gikk på high school når de gikk på college. De har feiret flere thanksgivings sammen, og ved en anledning har de til og med kysset på fest. I alle tilbakeblikk episodene er det ganske tydelig at de er såpass bekjent at det er unaturlig å skulle hilse på hverandre i den første episoden.

Så forresten en episode fra 'Friends Sesong 10' i går, og der var det tilbakeblikk fra Ross og Chandlers 'freshman year of college' (1987) når Monica og Rachel kom på besøk, og Chandler og Rachel kysset. Så at de ikke hadde truffet før, blir feil :)

Endret av NoFame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Jeg er nok ikke den flinkeste til å legge merke til slikt, men av og til så ser jeg det. I en episode av That 70's Show forteller Kitty historier fra Jackies Og Fez' felles barndom. Men Fez kom jo til USA som utvekslingsstudent, dermed er det litt pussig med den barndommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en Friends-episode i sesong 4 sier foreldrene til Monica og Ross følgende:

Mr. Geller (ignoring her): Well, I’d gotten Judy pregnant. I still don’t know how that happened.

Mrs. Geller (incredulous); You don’t know how that happened?! Your dog thought my diaphragm was a chew toy!

I en episode i sesong 7:

"Nitpick: In Episode 713: The One Where Rosita Dies, line(s) 55, we learn that Ross' parents thought Judy was barren, and Episode 713: The One Where Rosita Dies, line(s) 172 implies Jack was trying to get Judy pregnant. But, in the lines above, it seems Judy's pregnancy was accidental, and that they were trying to use birth control (which wouldn't make sense if they really thought Judy was barren).

Episode 713, Lines 55-55

Ross I was their first born! They thought she was barren! It’s not my fault.

Episode 713, Lines 172-172

Mr. Geller: Well I don’t know, I-I suppose we may have favored you unconsciously, you were a medical marvel! The doctor said your mother could…"

Altså, først sier de at Ross ble til ved et uhell(Jacks hund tyggde istykker Judys pessar), senere sier de at Judy var steril og at Ross derfor var et medisink mirakel....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

det er mye feil med friends altså.... det som også er litt rart er at joey jobber som skuespiller i days of our lives, og den serien spilles inn i Los Angeles... og friends-gjengen holder til i New York... men alikevell så er altid Joey rundt der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

ooog, jeg kom på en til! i introen til sex og singelliv.... når carry blir splasha ned av den bussen...da er den full med mennesker, men i neste klipp så er alle passasjerene bortevekk gitt.. kanskje det er en spøkelsesbuss?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friends: Serien spilles vel inn i New York, og Days of our lives som Joey spiller i, spilles inn i Los Angeles.. Likevell er han alltid til stedet :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sett noe feil i Oreoreklamen?

les ett av de første innleggene :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også fra Friends:

I den episoden der Phoebe og Monica prøver å finne ut av ingrediensene i Phoebes avdøde bestemors cookies, sier Phoebe på "fransk" Nestlé Tollhouse. Og hun sier det skikkelig dårlig, sånn veldig amerikansk-fransk.

Men i den episoden der Joey skal på audition til et fransk stykke, prøver Phoebe å hjelpe han å lære seg fransk (siden dette faktisk står i cv´en hans). Da snakker hun skikkelig bra fransk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en scene i Friends, tror det enten var Rachel og Ross eller Rachel og Joey, hvor de to står og snakker/holder rundt hverandre. Kameraet bytter konstant vinkel, slik at man ser mest av Rachel i et

sekund og mest av Joey/Ross i det andre sekundet, fram og tilbake, fram og tilbake. Feilen her er at når kameraet filmer mest av en av dem (Rachel, tror jeg) holder de rundt hverandre, mens når kameraet filmer mest av Joey/Ross er armene nede. Altså, Rachel: armene rundt hverandre, sekundet senere Joey/Ross: armene nede, Rachel: armene rundt hverandre, Joey/Ross: armene nede, og sånn holdt det på en god stund.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker absolutt ikke å legge merke til feil, men så en film i helgen som det ar umulig å unngå å legge merke til feilen på. Filmen heter The Mechanic. Det var et klip hvor en fyr satt på kontoret og snakket i telefonen(tror jeg). Du så klart og tydelig mikrofonen i toppen av skjermen lenge. Skjønner ikke hvordan de har klart å misse det når de har laget filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Dytter denne morsomme tråden. :fnise:



Anonymous poster hash: 64676...393
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt en scene i filmen Monster når de er på rulleskøyter. Da veksler man mellom at Christina Ricci har og ikke har gips på armen.

Og så husker jeg at jeg så mikrofonen i en scene i filmen Milk. Ellers er det mye av det samme i Friends, Mot i Brøstet og likenden filmer.



Anonymous poster hash: c592b...560
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...