Gå til innhold

Vi som håper å bli gravide våren 2011


S@va

Anbefalte innlegg

Huff, ja... hvor lenge skal vi egentlig vente..? Det er store bølgedaler man skal gjennom. Men Stinelin: det tar kanskje opptil et år før kroppen din er i gjenge igjen etter hormomprevensjon. Men det er vanskelig når man prøver og prøver og andre rundt en blir gravid ved en feil liksom...så lurer man selvfølgelig på om det er noe galt eller hvor lang tid det skal ta.. har jo brukt evigheter på å unngå å bli gravid. Ikke tenkt tanken på ubeskyttet sex en gang. Nå har jeg hatt ubeskyttet :sengekos: i over et år og prøvd aktivt siden januar. Foreløpig regner jeg med at det kun er siden januar det har vært reellt at noe kunne skje siden mensen har vært regelmessig siden november ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Macaron

Ja, det er ganske ironisk at man i årevis har prøvd å unngå å bli gravid, og at det så viser seg å være lettere sagt enn gjort når man faktisk prøver å oppnå det...

Jeg har til og med tatt angrepiller to ganger iløpet av livet fordi jeg var helt overbevist om at sex'en hadde gjort meg gravid. Tipper de angrepillene var ganske unødvendige, i og med at jeg nå har funnet ut at det faktisk er ganske vanskelig for meg å bli gravid...!

Stinelin: Brukte du eggløsningstester gjennom hele perioden? For jeg brukte EL-tester fra billige-tester en gang i høst, og trodde også først at jeg ikke hadde EL i det hele tatt. Men så viste det seg bare at jeg hadde EL mye senere enn det jeg hadde trodd (har nok litt kort lutealfase, noe som vel også kan forklare noen av problemene med å bli gravid), og at jeg derfor hadde startet testingen litt tidlig i syklusen. Jeg måtte bruke to teste-pakker på én måned for å i det hele tatt finne noen EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR kom endelig i går. Det er en ting som er verre enn når TR kommer, og det er når hun kommer så seint! 41 dagers syklus, blæh..

Jeg brukte også to testpakker, men de ble aldri positive. Nå viste det seg jo at denne syklusen var 41 dager lang, så om det var eggløsning var den senere enn jeg beregnet.

Testene ble sterkere en stund, men så svakere igjen, og da sluttet jeg å teste.

Hørte noe om at om man har lange sykluser har man ofte ikke eggløsning i det hele tatt.

Før jeg begynte på p-piller, og en periode uten hadde jeg også lange sykluser, men siden jeg ikke prøvde å bli gravid brydde det meg ikke. Ser jo nå at det kanskje har vært hormonkluss hele veien. :sjenert:

Det som hjelper på situasjonen er at jeg har vært gravid en gang før, men til feil tid og med feil mann, så jeg tok abort. Ikke at det var så kult, men jeg vet ihvertfall at jeg har klart det før. :gjeiper:

Ringer legen og får en sjekk på systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, så var det ikke spennende her lenger. Jeg fikk mensen i går.. :sukk:

Det var visst tidenes PMS jeg hadde. Jeg har jo aldri PMS ellers, så når jeg da fikk uvanlige symptomer i fleng lot jeg meg rive med litt for raskt. Jeg ble ganske skuffet da mensen kom, for jeg hadde nok skrudd forventningene litt for høyt opp. Mannen ble også skuffet, så jeg hadde vel skrudd dem opp for ham også.. :sjenert:

Men samtidig var det fint å få bekreftelse på at han også virkelig har lyst på et barn til. Jeg har vært litt i tvil på om han bare har fulgt mitt ønske, eller om han faktisk HAR lyst på ny baby. Han er ikke den som er mest meddelsom på slikt, så jeg må tolke litt noen ganger.

Jaja, nå er det bare å kjøpe en ny forsyning med EL-tester, og prøve på nytt. Som Macaron sa så flott lenger oppe her, er februarbarn like bra som januarbarn! Det blir min trøst! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere gode damene <3

Må nå følge med her og kaste om meg med babystøv når jeg kan :) Har virkelig lyst til at dere skal komme raskt etter så jeg ikke blir ensom:)

Ønsker at tanta drar dit peppern gror og at alle får ønskene sine oppfylt snart <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiver meg på her:) Er i PP4 og har EL ca 15mai, håper på denne måneden!

Krysser fingrene for alle dere andre prøvere!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

*Ruller seg i babystøvet til Skytte* Takk takk, satser på at det hjelper ;)

Hei hei til lotte00 og frøkenvims også, så gøy at vi er så mange her :)

Kjipt at mensen kom Catus, men vi får bare stå på videre ja! Har skikkelig trua på mai jeg altså!

Jeg og sambo har vært de eneste i vennegjengen som har prøvd å bli gravide dette året (i hvert fall som jeg vet om), men nå fikk jeg plutselig vite at en vennepar venter barn i oktober. Merker at det gjorde at jeg ble ENDA mer desperat etter å bli gravid fort, hadde jo vært veldig hyggelig hvis vi kunne vært gravide og hatt permisjon samtidig...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fristet meg til å ta en test i dag tidlig, håpefull og spent som jeg var (og sikker på at alle tegn var symptomer) ble nedturen total da testen ikke viste et snev av gravid engang...

Huff, nå ble alt bare trist, hadde håpet så inderlig.

Noen som vet om det er mulig å teste negativt 2 dager før IKM, men likevel være gravid? Finnes der ennå er håp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fristet meg til å ta en test i dag tidlig, håpefull og spent som jeg var (og sikker på at alle tegn var symptomer) ble nedturen total da testen ikke viste et snev av gravid engang...

Huff, nå ble alt bare trist, hadde håpet så inderlig.

Noen som vet om det er mulig å teste negativt 2 dager før IKM, men likevel være gravid? Finnes der ennå er håp??

Hadde samme opplevelse forrige syklus. Trodde virkelig det hadde klaffet og testet 2 dager før IKM, men 1 dag over IKM kom tanta på besøk igjen. Det kan jo selvfølgelig være at du testet for tidlig. Kommer sikkert an på hvor mange DPO du er. Tror ikke det er vanlig å teste positivt før 12 DPO og da med ganske sensitive tester. Men det skal sies at jeg ikke har hatt noen positive tester, så jeg har ingen fasit på dette. Kan bare ønske deg lykke til og håpe at du testet for tidlig. Håper du oppdaterer oss med hva som skjer :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en tung dag. Føler at det er lenge til EL, "alle" rundt meg er gravide. jeg er bekymret for at det skal gå laaaaang tid føe jeg endelig blir :gravid: og jeg har spist altfor mye mens jeg har hatt tanta på besøk. Også har jeg så lett for å tenke at det ikke er vits i å slanke seg, for jeg blir jo selvfølgelig gravid snart og da legger jeg på meg uansett. Er det mulig, liksom :fnise:

Tror kanskje jeg må starte tråden "vi som håper å bli gravide SOMMEREN 2011".... :gjeiper:

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, klemmer til deg S@va <3

Vet så godt hvordan du har det... Jeg har tenkt akkurat det samme sååå mange ganger. Spes det med såising vs slanking... Angrer litt nå for jeg kunne med fordel vært noen kg lettere nå... Menmen. Man skal kose seg også. Noe må man få lov til. Det er nok av prøvelser i livet om man ikke skal ta dem alle samtidig.

Gir deg så mye babystøv jeg bare kan!!

Og mens du venter på EL kan du jo feks ta deg et glass vin for meg? Har opplevd et par veldig stressende ting idag og det hadde vært smoooth med litt vino:) Bare et år til neste gang liksom:)

Syns ikke du skal stresse med mat og vekt. Jeg har alltid gjort det... Nå når jeg gjennomgår denne kræsjen min har jeg faktisk glemt kroppen litt på en måte. Får ta de bekymringene neste år:)

Ble nå et langt blabla innlegg dette:)

Men håper you know what I am trying to say:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Macaron

Uff, skjønner deg godt S@va.. Utrolig kjipt med den lange ventingen (og spesielt mellom EL og IKM..!), og tungt å se alle andre som tilsynelatende har hatt null problemer med å bli gravide...

Men dessverre er det jo ikke så mye en får gjort med det annet enn å smøre seg med tålmodighet og satse på at det ordner seg tilslutt. All statistikk tilsier heldigvis at det ordner seg for de aller, aller fleste på egen hånd, og hvis det ikke gjør det, så finnes det mange måter å få hjelp på også :)

Så får vi høre på Skytte og kose oss med diverse matvarer så lenge! Vin, spekemat og upasteuriserte oster i lange baner :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg melder meg inn her jeg og.

Ble gravid i vinter, men fikk en SA i uke 9 i starten av april. Nå går jeg og venter på at TR skal komme tilbake (eller at jeg skal bli gravid). Det er snart 5 uker siden SA'en begynte så TR kan godt komme snart. Vil jo bare bli gravid igjen fort! Tok en test i dag bare for å sjekke om jeg tilfeldigvis er gravid men den var blendahvit...

Stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei oliv, gøy at det er flere som henger seg på. Venter nå på eggeløsning, vente tiden er lang syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme opplevelse forrige syklus. Trodde virkelig det hadde klaffet og testet 2 dager før IKM, men 1 dag over IKM kom tanta på besøk igjen. Det kan jo selvfølgelig være at du testet for tidlig. Kommer sikkert an på hvor mange DPO du er. Tror ikke det er vanlig å teste positivt før 12 DPO og da med ganske sensitive tester. Men det skal sies at jeg ikke har hatt noen positive tester, så jeg har ingen fasit på dette. Kan bare ønske deg lykke til og håpe at du testet for tidlig. Håper du oppdaterer oss med hva som skjer :popcorn:

Det er vel et lite håp om at testingen var for tidlig, men innerst inne tror jeg nok at det ikke er stort håp. Nå er jeg fri for tester, tanta er ventet i morgen tidlig (tror jeg) og jeg kjenner at alle menssymptomer er på plass.

Får trøste meg med at jeg kan drikke vin 2-3 uker til da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg på dag 35 nå.. og ingen mens. har hatt menssmurringer som har kommet og gått den siste uken, og har egentlig trodd at den skulle komme. men ikke enda iallefall. tok en test på dag 30 og den var det iallefall ikke mye fargeklatter på..

sist syklus (som var den første etter ppille slutt) var på 41 dager, så jeg orker ikke å teste noe før til neste helg evt. regner med at TR kommer til da hvis den har tenkt å komme.

Men i mellomtiden så er det bare å nyte det gode været og få til et par lange turer med voffsn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) Jeg henger meg gjerne på her.

Jeg tok ut spiralen 28 april, etter å hatt den inne i 3,5 år. Vi satte like så godt i gang etter noen dager. Jeg hadde mens kort tid før jeg tok ut spiralen. Jeg har ikke testet, men regner med el var rundt 4/5 mai. Vi hadde i alle fall masse sex forrige uke... :yvonne:

Nå lengter jeg veldig etter å teste, men vet det er aaaltfor tidlig enda. Bestilte en haug med strips i går, så da er jeg klar til testing neste uke tenker jeg :gjeiper:

Kjente noe var i gang i venstre eggstokk i går.. Hadde litt vondt i en 20 min ca, så ga det seg. Hmm.. vet ikke helt hva det var men..

Regner ikke med full klaff så tidlig, men er gøy å være i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...