Gå til innhold

Vi som håper å bli gravide våren 2011


S@va

Anbefalte innlegg

Gjest Macaron

Oi så spennende, Catus! Du må holde oss oppdatert :)

Jeg fikk (omsider) besøk av tanta i går, så da er det bare å brette opp ermene og sette igang igjen om noen dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, så kjipt! Tror den er på vei her også. Kjenner helt vanlige mensmurringer. I dag morges var puppene mindre ømme og jeg løper på do i et sett for å sjekke om det er mensen som har kommet. Bedre lykke neste gang :troest:

Har du tatt en test nå? Veldig spent på hvordan d går med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå på dag 39. Enten har systemet mitt tullet seg fullstendig, eller så er jeg gravid. Etter negative tester både forrige lange syklus og denne har jeg bestemt for å slutte å teste.

Tanta kommer vel når den kommer. Æsj, hater lange sykluser.. :snurt:

Hadde også kun negative utslag på EL-tester denne syklusen, og regner med at en tur til legen er neste steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt en test nå? Veldig spent på hvordan d går med deg.

Tok en test i dag morges og den var negativ... takk for at du tenker på meg. Så koselig :klemmer:

Men mensen har ikke kommet enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok provera forrige uke, og det fikk jeg av gyn da jeg har svært uregelmessige sykluser, og dette skulle hjelpe å forhåpentligvis sparke den litt mer i gang.

På fredag starter jeg på pergo, og håper at det virker for meg :)

Provera gjør kroppen din klar for TR, så du blir nok ikke gravid de dagene du går på tablettene for å si det sånn.

Hvor mange dager har du tatt det til nå?

Hei og tusen takk for svar :D

Jeg går på det først og fremst for å stoppe blødning og komme igang med vanlig syklus. Jeg går på ti-dagerskurer og har gått på det i to mnd. Har en mnd igjen. Vi prøver å bli gravide, men virker som om kroppen ikke er helt i gang enda. Kanskje jeg skal høre med gyn.om pergo også? Har hørt at det hjelper veldig. Merker jeg føler meg litt rådvill, for en skal jo ikke gå på disse pillene om man blir gravid siden det kan skade fosteret. Men jeg skal ha EL en dag før jeg begynner på disse igjen , og jeg ser jo isåfall ikke det på en test før jeg har tatt pillene en ukes tid? Har du gått på dem kun en uke? Håper det går bra og at det funker bra for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er d fortsatt håp:)

Ja, huff vet ikke om jeg skal klamre meg til håpet eller innstille meg på at tante snart kommer... :( men jeg er jo bare 12 dpo så kaanskje det var for tidlig til å teste..? :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klamrer meg til håpet i statistikken, jeg :rodmer:

Prosentandel som tester positivt i fht dpo :)

35% 10 dpo

51% 11 dpo

62% 12 dpo

68% 13 dpo

74% 14 dpo

80% 15 dpo

88% 16 dpo

92% 17 dpo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende, Catus! Du må holde oss oppdatert :)

Jeg fikk (omsider) besøk av tanta i går, så da er det bare å brette opp ermene og sette igang igjen om noen dager ;)

Jeg har ikke så mange spennende nyheter å komme med enda. Jeg klarte ikke å vente mer, så jeg tok en digatal test i dag morges, men den var negativ. Så enten er jeg ikke gravid, eller så var det for tidlig. Jeg har jo trolig noen dager igjen til IKM, så det er fortsatt litt håp.

Men jeg fikk iallfall stilt nysgjerrigheten min for et liten stund. Nå klarer jeg å vente et par dager til før jeg tester igjen.

Trøttheten er der fortsatt i like stor grad, men jeg er ikke like øm i puppene lenger. Så det er mulig at kroppen spiller meg et sabla stygt puss.. :sur:

Ja ja, tida får vise!

Så synd at du fikk mensen da, Macaron. Men du virker som du har en bra innstilling! Lykke til i neste pp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spør jeg kanskje dumt, men hva betyr dpo?

Days past ovulation / dager etter eggløsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mange spennende nyheter å komme med enda. Jeg klarte ikke å vente mer, så jeg tok en digatal test i dag morges, men den var negativ. Så enten er jeg ikke gravid, eller så var det for tidlig. Jeg har jo trolig noen dager igjen til IKM, så det er fortsatt litt håp.

Men jeg fikk iallfall stilt nysgjerrigheten min for et liten stund. Nå klarer jeg å vente et par dager til før jeg tester igjen.

Trøttheten er der fortsatt i like stor grad, men jeg er ikke like øm i puppene lenger. Så det er mulig at kroppen spiller meg et sabla stygt puss.. :sur:

Ja ja, tida får vise!

Så synd at du fikk mensen da, Macaron. Men du virker som du har en bra innstilling! Lykke til i neste pp! :)

*krysser alt for oss* Jeg også er sinnssykt trøtt for tida. Og jeg har ikke lyst på kaffe, med mindre jeg har minst like mye melk i koppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*krysser alt for oss* Jeg også er sinnssykt trøtt for tida. Og jeg har ikke lyst på kaffe, med mindre jeg har minst like mye melk i koppen.

Takk! Jeg krysser for deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg krysser for deg også! :)

Da var tanta på plass... :snurt:

Da får man tenne håpet for neste pp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var tanta på plass... :snurt:

Da får man tenne håpet for neste pp...

Så trist da. Vi får håpe mai blir måneden for oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Macaron

Fortsetter å krysse fingrene for dere som ikke har fått mensen ennå :)

For oss andre så er det jo ikke så mye annet enn å sette igang igjen! Februarbarn er like bra som januarbarn ;)

Hvor lenge har dere andre vært prøvere, forresten? Vi startet så smått å prøve i juni i fjor, ble gravid i oktober (men endte i MA i desember), og nå har vi prøvd aktivt igjen siden mars/april.

Hadde egentlig ikke trodd det skulle ta så lang tid. Har ikke gått på hormonprevensjon de siste tre årene, og er normalvektig og har en sunn livsstil. Men sånn er det bare, noen av oss bruker vel litt lengre tid enn andre.

Tenker som så at da blir i hvert fall barna våre svært høyt elsket og veldig etterlengtet når de omsider kommer ;)

God helg til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

macaron jeg har prøvd siden juli i fjor, så d begynner å bli en stund nå. Hadde en sa i oktober, prøvd siden nov etter d. Håper spiren sitter snart! God helg til deg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter å krysse fingrene for dere som ikke har fått mensen ennå :)

For oss andre så er det jo ikke så mye annet enn å sette igang igjen! Februarbarn er like bra som januarbarn ;)

Hvor lenge har dere andre vært prøvere, forresten? Vi startet så smått å prøve i juni i fjor, ble gravid i oktober (men endte i MA i desember), og nå har vi prøvd aktivt igjen siden mars/april.

Hadde egentlig ikke trodd det skulle ta så lang tid. Har ikke gått på hormonprevensjon de siste tre årene, og er normalvektig og har en sunn livsstil. Men sånn er det bare, noen av oss bruker vel litt lengre tid enn andre.

Tenker som så at da blir i hvert fall barna våre svært høyt elsket og veldig etterlengtet når de omsider kommer ;)

God helg til alle sammen!

Det var en fin tanke... jeg har også tenkt på det at det er godt med litt forberedelsestid også. Nå føler jeg meg virkelig klar for alt som følger med. Og februarbarn kan jo bli født på selveste Valentine´s day ;) Jeg har gått på p-sprøyte i nærmere 10 år. Har vært uten "påfyll" i ett år og har prøvd aktivt siden januar/februar. Det er ikke så lenge, men siden jeg følte meg klar da jeg sluttet på p-sprøyta føles det jo veldig lenge. Men nå kommer våren og varmen og forhåpentligvis et lite underi magen også :jepp: Vi får velge å tenke positivt og regne med at det klaffer i løpet av måneden. Gjør det det er vi jo allerede "gravide" siden svangerskapet regnes siden første dag av siste mens :fnise:

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd siden nyttår. Sluttet med pillen i august, men var borte fra hverandre frem til jul.

Er på dag 40 nå, men tester negativt. Regner med at det er kluss med systemet, og ser for meg all verdens hormoner og medikamenter nå.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...