Gå til innhold

Vi som håper å bli gravide våren 2011


S@va

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er på min andre syklus med pergotime. Er på dag 7 i syklusen i dag og tok en el-test litt for moro skyld og da var nesten positiv!!!!!

Tok cb test etterpå og den viste ingen smileansikt, men slik det har vært tidligere bruker testene og være så sterke dagen før positiv test. :tristbla:

Noen som har opplevd å få el med pergo nesten før man er ferdig med tbl? Begynte å ta tbl på dag 4, men skulle egetnlig begynne på dag 3 men glemte det. Burde jo vært glad for å få el, men sambo dro til Spania i dag og kommer ikke hjem før tirsdag (syklusdag 12) Men hadde litt :sengekos: på morgenen for det :). Men føler denne mnd blir totalt bortkastet, hvis el kommer så tidlig. Krysser fingre for negativ test i morra! Har ingen andre tegn på el egentlig.

Hva tror dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg gravid denne måneden. Jeg bare føler det liksom. Jeg har jo trodd det hver pp, men denne gangen føles det annerledes. Jeg forsøker å tenke at det sikkert ikke klaffet slik at jeg ikke skal bli skuffet, men ender opp med å tenke at "jeg tror det er noe der inne". Merkelig.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til alt! Til positiv test, til å være gravid, å fortelle det til andre, tilogmed fødselen og selvfølgelig alt som kommer etter med en liten baby som vokser og blir stor! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sillan: Jeg kan ingen ting om pergo og slikt så jeg aner ikke... Men håper værtfall ikke du får el mens mannen er borte!! Ønsker deg lykke til:)

Anonym: Kjenner meg veeeldig igjen i det du skriver:) Håper du føler riktig denne gangen!

S@va: Såååå lenge til ikm føler jeg!!! Må teste på lørdag pga j skal i utdrikningslag. Men det er egentlig bare dumt for om testen er negativ kommer j ikke til å drikke uansett i håp om at det skal positiv test etter helga:)

Syns det har murret litt de siste dagene men prøver å overse det så godt jeg kan:) Sikkert bare fordi jeg har spist fryktelig uregelmessig og enten vært veeeldig sulten eller veeeldig mett:)

Krysser alt for oss <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikm er jo miiilevis unna!!! På en måte er det godt å leve i håpet også... Puppene er fremdeles ikke ordentlig ømme... Veldig rart. Brukte EL- tester denne gangen og er litt ekstra spent :)

Krysser alt for januarbabyer for oss!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine er ikke ømme i hele tatt! Sammenligner alt fra dag til dag med sist jeg var gravid og da tok det noen dager før puppene ble ømme. Så jeg venter et par dager til :)

Er så spent... Har litt lyst til å tro at vi har klart det igjen...

Gosj, vi får bare holde ut med hverandre her inne mens vi venter:)

Vi har hundre familiebursdager i januar og det eeer plass til en bitteliten bursdag til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å holde meg og testet i dag... negativ selvfølgelig... Men så kom jeg på at jeg bare er 7-8 dpo og da er det jo fortsatt håp. Jeg tenkte jo bare på at det var ca 4 dager til IKM og da kunne jeg jo teste positivt. Tulledame... :fnise: Får prøve å holde ut til helga før jeg tester igjen. IKM er ca på fredag.... er så speeeent!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. jeg tror tanta er på vei... jeg har sinnssykt sjokoladekick, mer tyntflytende utflod og egentlig ingen symptomer på at noe spennende er på gang... sitter her og trykker nedpå med sjokolade og lakris. Huff! Hvordan går det med dere andre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok siste provera tablett på fredag, og har siden lørdag spottet. Skulle ta 3-7 dager etter pilleslutt før TR kom, så jeg venter spent :) Skal bli godt å komme i gang med pergo kjenner jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gått på hormonprevensjon, Småkjekset? Rart når man "gleder seg" til å få mensen... det gjorde jeg da jeg sluttet på p-sprøyta. Lurte på om alt "virket" fortsatt... :fnise: Det ser slik ut nå, men det tok lang tid før mensen kom igang igjen og en stund til før den var regelmessig. Samtidig var det et rent h... da den var på vei ut av kroppen og jeg hadde skikkelig mange falske symptomer. Lurte på om jeg var gravid hele tiden, men det var jeg jo ikke... så jeg ble jo ganske utålmodig og skuffa av det også... håper det klaffer fort for oss nå :) Mai MÅ jo være en perfekt måned for å teste positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også på Provera før forrige svangerskap. Jeg husker følelsen av å glede seg til å få mensen, for jeg hadde ventet på den i månedsvis etter p-pille slutt! Men det funket som bare rakker'n. Etter provera-slutt fikk jeg faktisk regelmessige sykluser. Det hjalp nok også at jeg gikk ned noen kilo i denne perioden. Jeg var ikke overvektig, men som pcos-kvinne er det viktig å passe kostholdet og å trene regelmessig. Det hjalp for meg, for det tok jammen ikke lang tid før spiren satt den gangen. Både jeg og gyn. ble helt overrasket over hvor fort det gikk! :)

Jeg regner ikke med å være like heldig denne gangen. Jeg har vært uten prevensjon ganske lenge nå, men vi har ikke prøvd særlig iherdig. Så det er ikke rart det ikke har skjedd noe.

Jeg var som sagt i tvil på om jeg overhodet hadde EL. Derfor bla jeg gledelig overrasket da testen viste positiv denne syklusen.

Jeg er veldig spent nå, kjenner etter symptomer hver dag. Det er jo egentlig litt teit, for det er alt for tidlig. Men jeg klarer ikke å la være.. :sjenert:

Selv om jeg leter godt, finner jeg ingen klare symptomer; kun følelse av litt "tunge" og små-ømme pupper og utrolig trøtt! Men dette kan være PMS-symtomer, pluss at jeg nok lider av litt søvnmangel. Så her tar vi det helt med ro, og forventer ingenting! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også i tvil om EL var på plass igjen og testet med strimler denne syklusen og fikk positive tester :) Jeg tror vi traff EL, men det er jo heller ingen garanti. + at jeg er litt bekymret for at den mest heftige :sengekos: var en dag for sent ute... det er uansett ikke noe annet å gjøre nå enn å vente. Det blir som vanlig å sitte her på KG sammen med massiv googling på symptomer. Men jeg synes som sagt at jeg kjenner tantesymptomer nå :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 6 dpo og det brenner i en test på badet..... Men vet jo at det er for tidlig.....Må vente t lørdagsmorgen tenkte jeg. Men vet j kommer til å teste på fredag:))))

Har fortsatt litt ymse murringer på kvelden men kan ikke skjønne det egentlig. Hvis el var onsdag så har jo egget knapt festet seg nå? Eller har jeg lest at det kan skje etter bare tre dager også?

Bra vi har hverandre så vi slipper å plage andre vanlige dødelige, hehehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og S@va: Mensmurringer er også et symptom vet du:) Det har jeg hatt begge gangene:)

Krysser alt for at mai blir vår lykkemåned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... ja, tanken har slått meg, Skytte. I dag er jeg megarastløs. På den ene siden har jeg en god følelse, på den andre siden kjenner jeg på menssymptomer. *Håpehåpehåpehåpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, takk Skytte :) Ja, det hadde vært kjempestas om det klaffet for oss begge. Når på året ble du gravid med førstemann? Kanskje det er noe i luften :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gått på hormonprevensjon, Småkjekset?

håper det klaffer fort for oss nå :) Mai MÅ jo være en perfekt måned for å teste positivt :)

Sluttet på p-pillen i april i fjor, etter å ha gått på det i 5 år. Men med bare ett par blødninger siden da konkluderte gyn med at jeg ikke har EL, så nå håper vi at ting kan komme litt mer på plass :) En liten en er så utrolig etterlengtet, så vi håper at 2011 er året for oss :hjerte:

Jeg gikk også på Provera før forrige svangerskap. Jeg husker følelsen av å glede seg til å få mensen, for jeg hadde ventet på den i månedsvis etter p-pille slutt! Men det funket som bare rakker'n. Etter provera-slutt fikk jeg faktisk regelmessige sykluser. Det hjalp nok også at jeg gikk ned noen kilo i denne perioden. Jeg var ikke overvektig, men som pcos-kvinne er det viktig å passe kostholdet og å trene regelmessig. Det hjalp for meg, for det tok jammen ikke lang tid før spiren satt den gangen. Både jeg og gyn. ble helt overrasket over hvor fort det gikk! :)

Håper at jeg blir like heldig som deg med at syklusene blir regelmessige etter dette :jepp:

Håper at lykken smiler til oss alle og at vi kan gå sommeren i møte med en liten hemmelighet i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 dpo og det brenner i en test på badet..... Men vet jo at det er for tidlig.....Må vente t lørdagsmorgen tenkte jeg. Men vet j kommer til å teste på fredag:))))

Jeg har også en test som roper høyt på meg ute på badet! Men det er alt for tidlig. Du kan i det minste teste til lørdag, jeg må vente helt til tirsdag!! Selv om jeg sikkert også faller for fristelsen på mandag. ;)

Rart at én dag ekstra skal føles så uendelig lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet på p-pillen i april i fjor, etter å ha gått på det i 5 år. Men med bare ett par blødninger siden da konkluderte gyn med at jeg ikke har EL, så nå håper vi at ting kan komme litt mer på plass :) En liten en er så utrolig etterlengtet, så vi håper at 2011 er året for oss :hjerte:

Håper at jeg blir like heldig som deg med at syklusene blir regelmessige etter dette :jepp:

Håper at lykken smiler til oss alle og at vi kan gå sommeren i møte med en liten hemmelighet i magen :)

Lykke lykke til!!! Tror ikke jeg tør å gå på hormonpreparater igjen, jeg... Tenkte ikke på det da jeg begynte for da var jo hovedmålet å UNNGÅ å bli gravid. Men nå er jeg jo redd at disse hormonene skal ha rota til systemet skikkelig. Når jeg tenker på det så virker det jo helt vilt å proppe kroppen full av kunstige stoffer og hormoner... håper vi alle sammen får en liten hemmelighet i magen - nydelig formulering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...