Gå til innhold

Vi som håper å bli gravide våren 2011


S@va

Anbefalte innlegg

Føler at jeg er helt besatt på å bli gravid nå. Tenker ikke på noe annet! :roll: Noen som har forslag til å fylle tida med? Annet enn å være her på KG hele tida? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

S@va: Jeg har det helt likt... klarer jo ikke tenke på annet!... Så har ikke noen råd.. men kanskje noen andre har? :gjeiper: Tror jeg aldri har googlet og lest så mye om befruktning som disse siste dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig en trøst å være flere. Jeg har lest om EL, sædceller, befruktning, festesmerter, festeblødning, symptomer, kjerringråd, stillinger, EL-tester, temping m.m. Også er det bare EN gang i måneden alt dette kan klaffe. Er det rart vi blir sprø??? :fnise: også har jeg ikke lyst til å si noen noen at vi prøver aktivt heller. Vil ikke ha de spørsmålene hele tida. Derfor er det så godt å komme inn her og skravle med folk i samme situasjon. Det verste er allikevel ventetiden fra EL til IKM. Perioden som er nå frem mot EL er i alle fall fylt med positive tanker og håp om ikke annet. Skulle virkelig ønske det fantes en sikker oppskrift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det. Er tiden nå før IKM som er tøff. Kjenner jo alle mulige symptomer hele tiden.. Hjelper heller ikke at sambo er vekke i forbindelse med jobben. Kveldene blir ekstra lange foran pc`en og all befruktningslektyren... :sukk: Jaja.. får håpe han gjorde jobben sin før han dro... :jepp: Hehe..

Men godt å kunne lese hva dere andre har skrevet. Kjenner meg godt igjen i masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt ønske om å bli gravid , har ødelagt mye for meg. Nå tenker jeg ikke så mye på dette lenger, prøver å slappe av litt. Nå er d vår ute, hva med en lang tur/piknik med kjæresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å være i gang med prøving da Quasis :) Hender jo det tar litt tid etter spiralen er ute, men skader aldri å prøve, og så er det jo ganske gøy ;) Håper det klaffer fort for deg hvertfall! Har ei vennine som tok ut spiralen, og tre måneder senere var hun gravid, så fult mulig er det jo!

Jeg venter på EL den 15, men er i full gang med å prøve. Har en god feeling på denne perioden, det er da hvertfall noe :)

Er så hyggelig å lese om dere andre som prøver, føler meg ikke så alene om å slite med venting og testing da. Har ikke fortalt så mange at vi prøver, og da er det greit å ha noen å dele med :)

Håper vi blir en hel haug gravide, lykkelige kvinner snart!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Macaron

Kjenner til det der med å bli litt lettere besatt av graviditet...!

Jeg hadde det ganske ekstremt sånn i høst (vi begynte å prøve forrige sommer), leste absolutt alt jeg kom over, kjøpte inn bøker og det ene med det andre. Følte at jeg ikke tenkte på NOE annet enn å bli gravid.

Men etter at vi mistet i desember har det liksom roet seg litt hos meg, nå tenker jeg mer at vi får ta det som kommer.

Jeg prater heller ikke med noen om at vi prøver, men tre av mine nærmeste venninner visste at jeg var gravid sist (mistet i uke 11, og hadde da nettopp fortalt det til dem pga jeg ikke kunne drikke på "julebordet" vårt). Og nå føler jeg litt på det at de på en måte forventer at jeg snart blir gravid igjen. (Ikke på noen ondsinnet måte, men merker at hvis de foreslår at vi skal treffes for en øl, for eksempel, så spør de "Hvis det går bra for deg, Macaron...?") Skulle egentlig helst ønske at de ikke hadde visst at vi var prøvere.

Men men, det skjer vel når det skjer, og inntil videre prøver jeg å glede meg over alt som er positivt med at jeg ikke er blitt gravid ennå :) (For eksempel skal vi nå på en deilig ferie i sommer, noe som ikke hadde vært aktuelt hvis jeg ikke hadde mistet i vinter. Da skulle vi isåfall ha blitt foreldre i juli)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom TR her i gården. Denne syklusen ble på 36 dager, mot 41 dager sist. Så den blir heldigvis litt kortere. Men da er det bare å vente på at TR pakker og drar igjen før vi kan sette i gang med pp2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR dukket opp i dag hos meg også :( Men kan vel glede meg over at syklusene er på 28 dager (nesten på timen!) om ikke annet. Da er det vel bare å roe ned tankevirksomheten en stund, kjøpe inn rødvin til helga, bestille nye tester og la dagene gå mot neste EL...

Lykke til til dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk klart å ikke tenke så mye på det, siden jeg mista håpet litt etter at syklusene ble veldig lange.

Nå er jeg opptatt med mye annet, og i går ble jeg "headhunta" til en drømmejobb som jeg ikke kunne sagt ja til om jeg var gravid. Prøver å se det positive i det, og gjør alt jeg ikke kunne gjort med barn hverken i eller utenfor magen.

Har heller ikke satt meg på lista for IKM juni, siden jeg har mista kontrollen totalt.

Lykke til alle sammen, både med prøving og IKM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe Very good! Som mannen så blygt sa en gang: "Så god sex måå det jo bare bli barn av!" Skrullingen min

Legger igjen en stooor dose babystøv til alle 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde trolig en kjemisk graviditet nå i helgen. Kjipt, men da vet jeg i alle fall at mannens svømmere er fruktbare :sengekos:

Jeg har barn fra før, men han har aldri fått prøvd seg før.. Så da er det bare å satse for fullt i neste pp :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Hehe ja, her er vi allerede i full gang :sengekos::sengekos::sengekos:

Det er enda godt at aktiviteten som fører til baby er så hyggelig, ellers hadde det vært ENDA kjipere at det tar tid å bli gravid :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, her er vi allerede i full gang :sengekos::sengekos::sengekos:

Det er enda godt at aktiviteten som fører til baby er så hyggelig, ellers hadde det vært ENDA kjipere at det tar tid å bli gravid :fnise:

:fnise: Ja, den er jeg med på. Og desto mer irriterende når tante rød er på besøk og man ikke kan "jobbe" videre :skratte:

Lykke til! Håper mai blir vår måned!!!!

Edit: skrivefeil

Endret av S@va
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Macaron

Ja, masse lykke til videre til alle sammen! Krysser alt jeg eier og har (bortsett fra kjønnsleppene kanskje, det kan jo komplisere barnelagingsprosessen ytterligere :fnise: ) for at det ordner seg for oss alle sammen iløpet av mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å drysse litt babystøv over gjengen, sånn for sikkerhets skyld. =)

Er jo litt grådig av meg å bare sitte her med masse støv, uten å dele. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer med dagen alle sammen. Labre feiring her. Regner med at det tar seg opp den dagen man kan sende ungene i barnetoget... :foto:

Her kom TR på besøk i helgen. Litt skuffa, men også glad for at ting ser ut til å være normalt igjen etter SA'en. Nå er det bare 1,5 uker til EL (håper jeg hvertfall) så da er det bare å gjøre seg klar, låse døra, dra for gardinene og :sengekos:

I mellomtiden feirer jeg dagen med mye kaffe til frokost, røkelaks, spekeskinke og brie :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på dag 15 i dag, og fikk i går :) på CB EL-test, så nå er jeg oppe i skyene! Pergo har tydeligvis fungert :hoppe:

Når er det jeg kan forvente at EL er/har vært etter utslag på en slik test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...