Gå til innhold

Jeg vil flytte til Oslo

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lille mongo..

De der fjesene folk kan ha inni innleggene sine, fungerer de som punktum for deg?

Kan de kanskje påvirke meningsinnhold i ting man leser?

:popcorn:

ER du virkelig så sur til vanlig? Heads up, Oslo..

Jeg er vanligvis sjeldent sur, men når noen kaller meg en weirdo fordi jeg vil flytte til Oslo, så vil jeg vite HVORFOR.

Videoannonse
Annonse
Gjest riotgrrrl
Skrevet

Jeg er en av dem som ikke hadde turt å konfrontere dem. Jeg er ikke noe særlig høy eller stor og de kunne glatt kastet meg i bakken uten problemer :gjeiper:

Begynn på bryting eller judo, så kaster du dem i bakken ;)

Bor forøvrig i Oslo selv, og trives med det. Føler meg helt trygg på løkka og de områdene der. Men Bergen er favorittbyen, og jeg er fra Trondheim.

Gjest riotgrrrl
Skrevet

Lille mongo..

De der fjesene folk kan ha inni innleggene sine, fungerer de som punktum for deg?

Kan de kanskje påvirke meningsinnhold i ting man leser?

:popcorn:

ER du virkelig så sur til vanlig? Heads up, Oslo..

Hva er problemet ditt? Liker du å ty til herketeknikker når du ikke har bedre å finne på, eller liker du bare å plage folk?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet ditt? Liker du å ty til herketeknikker når du ikke har bedre å finne på, eller liker du bare å plage folk?

Når en 34 år gammel mann kaller andre " lille mongis " sier det vel om hvor oppegående han er.

• Liker 2
Gjest nobilian
Skrevet

Litt begge deler, egentlig. Mest av alt synes jeg det er morsomt at noen kan hisse seg opp over noe som åpenbart (for de aller fleste) ikke er det minste alvorlig ment, som :gjeiper: mer enn antyder i det første innlegget.

Når en 34 år gammel mann kaller andre " lille mongis " sier det vel om hvor oppegående han er.

Lille mongo. Stor forskjell.

Forøvrig er ikke alder noe mål på modenhet og har aldri vært det.

Og "troll" er da ikke noe bedre? Ingen som liker sånt? :snurt:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet til oslo uten å kjenne en sjel når jeg var 22.. Bodde der i 5 år, og stortrivdes! Tok litt tid å få nettverk, men sleng deg på ting! Hør med kollegaer/medstudenter om du får bli med på ting osv.

Jeg bodde de første 3 årå på løkka, kjempefin plass! Men må innrømme at jeg merket økt kriminalitet siste året jeg bodde der. Plutselig sto det jevnlig prostituerte utenfor husveggen, parken osv. Skjedde også en del grove voldtekter/ran langs elva der, men en lærer hvor en ikke skal gå alene etter det har blitt mørkt. Tror nok de har fått ordnet opp i det nå? Så iallefall mer politi siste tiden jeg bodde der.

Lykke til, tror du kommer til å ha det gøy!:)

Gjest nobilian
Skrevet (endret)

Jeg er vanligvis sjeldent sur, men når noen kaller meg en weirdo fordi jeg vil flytte til Oslo, så vil jeg vite HVORFOR.

Jeg tror faktisk du har gode anlegg for å være sur, ihvertfall liker du å ta ting i verste mening.

Hvis du IKKE skulle ha tatt kommentaren personlig (noe du ikke burde i utgangspunktet, siden ingen her vet hvem du er), kunne du kanskje ha tenkt: Han der synes det bare er raringer som vil flytte til Oslo, og så forsøker han å vitse om det, kanskje i håp om å lokke frem en by/land-konflikt. Men neida, det måtte være et angrep på deg personlig.

Når noen blir så fort sure, er det for ille å ikke ha det litt morsomt (jo, det var morsomt for meg).

:gjeiper: betyr forresten at man ikke har lov til å bli :kjefte:

Endret av nobilian
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet til oslo uten å kjenne en sjel når jeg var 22.. Bodde der i 5 år, og stortrivdes! Tok litt tid å få nettverk, men sleng deg på ting! Hør med kollegaer/medstudenter om du får bli med på ting osv.

Jeg bodde de første 3 årå på løkka, kjempefin plass! Men må innrømme at jeg merket økt kriminalitet siste året jeg bodde der. Plutselig sto det jevnlig prostituerte utenfor husveggen, parken osv. Skjedde også en del grove voldtekter/ran langs elva der, men en lærer hvor en ikke skal gå alene etter det har blitt mørkt. Tror nok de har fått ordnet opp i det nå? Så iallefall mer politi siste tiden jeg bodde der.

Lykke til, tror du kommer til å ha det gøy!:)

Kan jeg spørre hva som fikk deg til å flytte vekk derfra? :)

Skrevet

Løkka får du ikke lov å bo på om du er redd for kjipe situasjoner!

Det er et sted du ikke trenger å bli utsatt for når du er helt ny.

Det er ikke folka som bor på Løkka som er gale, det er all hersens søpplete trafikk igjennom bydelen som ødelegger den flotte plasen det egentlig er...

Jeg har flyttet 10 ganger eller noe her i Oslo på kort tid. Det er ganske rastløst. Aboner eller skaff deg aften aften, så har du full oversikt over hva somskjer i byen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet til Oslo for 4 år siden, og jeg angrer ikke. Jeg er selv bosatt midt i sentrum og jeg merker ikke alle de " slemme " innvandrerne eller kriminaliteten. :)

Skrevet

Ser at mange trekker frem dette med kriminalitet i Oslo, samtidig som de ikke har merket noe til det selv.

I Stor-Oslo, hvilket inkluderer Akershus, så bor det ca 1 mill. mennesker. Omtrent en av fire i Norge bor altså i dette området, og det er vel enda noen flere som jobber der. Rent statistisk så kan man altså anta at ett av fire drap skal skje i Oslo, en av fire voldtekter etc. Media trekker frem enkeltsaker, så selvfølgelig vil Oslo bli nevnt oftest i forbindelse med kriminalitet.

All den tid byer fungerer som en magnet på visse miljøer, så er nok Oslo i noen tilfeller sterkt overrepresentert på enkelte statistikker, men på mange andre områder så gjør størrelsen at Oslo allikevel lander midt på treet.

Tenk deg en by med 10.000 innbyggere, hvor det skjer en kriminell handling, f.eks. drap. For å "matche" dette prosentvis, så skulle de ha skjedd 100 drap i Stor-Oslo. Uten at jeg har noe som helst tallmateriale å vise til, så vil jeg absolutt anta at det skjer flest drap i Oslo målt i rene tall, men i prosent av innbyggertallet så er det tilnærmet umulig for Oslo å toppe statistikken.

Selv er jeg født og oppvokst i Oslo, og har bodd her i hele mitt liv - bortsett fra ett år med tvangsdeportering i kongens klær. Det året hvor jeg bodde "nord for Sinsenkrysset", så var jeg i løpet av en ordinær helg vitne til langt mer bråk og uprovosert vold, enn jeg sammenlagt har sett i Oslo.

• Liker 2
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg så mere bråk i den ørlille bygda jeg kommer fra på èn helg enn jeg gjorde på syv år i oslo. Så det er ikke kriminalitet eller "skumle" innvandrere som gjorde at jeg flyttet vekk igjen. Jeg var bare lei byen og alle folkene og den trege trafikken, og jeg måtte spare opp penger til videre utdanning. Flytter nok ikke tilbake, har litt lyst til å prøve meg på Trondheim. Men oslo er flott :)

AnonymBruker
Skrevet

NEINEINEI!!! IKKE FLYTT TIL OSLO!

Oslo er et høl! Du kan ikke gå ut seint på kvelden uten å bli overfalt! Du er ikke trygg! Vil du virkelig bo i en by hvor du ikke kan ha på deg kjole om sommeren fordi da blir du kalt hore!!

AnonymBruker
Skrevet

NEINEINEI!!! IKKE FLYTT TIL OSLO!

Oslo er et høl! Du kan ikke gå ut seint på kvelden uten å bli overfalt! Du er ikke trygg! Vil du virkelig bo i en by hvor du ikke kan ha på deg kjole om sommeren fordi da blir du kalt hore!!

Wow. Jeg har bodd i Oslo i hele mitt liv, og har ALDRI noensinne opplevd noe av det du skriver. Og jeg er ute omtrent hver helg, i festklær.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hva som fikk deg til å flytte vekk derfra? :)

Siste året var det mye leit med eksen, og fikk ganske kraftig hjemlengsel til både famile og gamle venner plutselig. Men nå begynner jeg å bli rastløs igjen gitt :P Tror nok det blir oslo på meg en gang til i løpet av livet.

Det er vel lettere å bli kjent med flere som student også. JObbet bare når jeg bodde der, og det tok litt tid å bygge opp et nettverk.

AnonymBruker
Skrevet

Go for it! :) Oslo er en fantastisk by og er langt ifra så skummel som man hører :) De fleste artiklene du leser om i aviser handler jo som oftest om oppgjør mellom gjenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...