Gå til innhold

Jeg vil flytte til Oslo

Fremhevede innlegg

Gjest Hikken
Skrevet

Hm. Kult! Bør testes. Jeg har alltid sett for meg at det er typer med null respekt for kvinner, som bare vil bli skikkelig aggressive hvis man konfronterer dem. Men cluet er vel å holde roen og snakke til dem på en ordentlig måte.

Jeg er en av dem som ikke hadde turt å konfrontere dem. Jeg er ikke noe særlig høy eller stor og de kunne glatt kastet meg i bakken uten problemer :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare si at selv om integrering kan være vanskelig og konfliktfylt til tider, så tilfører de forskjellige mennesketypene fra hele verden Oslo mer positivt enn negativt!

Jeg kommer fra et lite sted noen timer fra Oslo, men jeg har bodd her i over ti år nå og kommer nok ikke til å flytte igjen.

Jeg elsker Oslo! :kul:

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil bare si at selv om integrering kan være vanskelig og konfliktfylt til tider, så tilfører de forskjellige mennesketypene fra hele verden Oslo mer positivt enn negativt!

Jeg kommer fra et lite sted noen timer fra Oslo, men jeg har bodd her i over ti år nå og kommer nok ikke til å flytte igjen.

Jeg elsker Oslo! :kul:

Helt enig i det du sier om at ulike kulturer er positivt. De få folka som jeg faktisk klarte å bli venner med i Oslo var for det meste fra ikke-vestlige land. Men her snakker vi om en oppførsel som er like uakseptabel uansett hvem det gjelder.

Skrevet

Blir man lett kjent med folk i Oslo? Har hørt det er lettere å bli kjent med innflyttere, og ikke de som opprinnelig er fra Oslo..

Tanker om dette?

Skrevet

Blir man lett kjent med folk i Oslo? Har hørt det er lettere å bli kjent med innflyttere, og ikke de som opprinnelig er fra Oslo..

Tanker om dette?

Helt sant. Innfødte Oslo-folk har som regel allerede sine venneflokker og er fornøyde med det.

AnonymBruker
Skrevet

Helt sant. Innfødte Oslo-folk har som regel allerede sine venneflokker og er fornøyde med det.

Nja - slik er det jo overalt da egentlig!

Men må si at jeg fant meg nå en Oslo gjeng jeg da..Man blir jo kjent med folk gjennom skole el jobb.. og det er jo et fett om det er oslofolk eller ikke - så lenge det er ålreite mennesker..

Var jeg deg ville jeg bare flyttet.. Ofte er det litt pes i starten for det tar alltid tid å komme igang på et nytt sted men det går seg alltid til så lenge man trives..

Og fungerer det ikke så har du prøvd :)

Men det er alltid det man gjør det til selv!

<3 OSLO

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde i oslo i syv år og opplevde aldri noen ubehagelige situasjoner, og jeg kuka rundt i minimalt med klær over alt i byen etter festet. Det eneste de "skumle" innvandrerne gjorde med meg var å stappe meg i taxier og sende meg hjem når jeg syns det var helt greit å ha hvilepauser i busskur og grøftekanter.... bortsett fra èn, han sendte meg på legevakta fordi jeg hadde skrapt meg da jeg falt.

Men det er klart, det er ingen vits i å suse rundt sånn som jeg gjorde, det er bare dumt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde i oslo i syv år og opplevde aldri noen ubehagelige situasjoner, og jeg kuka rundt i minimalt med klær over alt i byen etter festet. Det eneste de "skumle" innvandrerne gjorde med meg var å stappe meg i taxier og sende meg hjem når jeg syns det var helt greit å ha hvilepauser i busskur og grøftekanter.... bortsett fra èn, han sendte meg på legevakta fordi jeg hadde skrapt meg da jeg falt.

Men det er klart, det er ingen vits i å suse rundt sånn som jeg gjorde, det er bare dumt!

hehe - huff!! håper du ikke gjør det lenger.. og godt det gikk bra :gjeiper:

Skrevet

Jeg har flyttet nå, ja. :-)

AnonymBruker
Skrevet

Oslo :rodmer:

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet
hehe - huff!! håper du ikke gjør det lenger.. og godt det gikk bra :gjeiper:

Haha, nei kunne aldri falt meg inn nå, blitt noen år eldre og smartere :gjeiper:

Skrevet

Noen takler det , andre ikke.

Her er det ikke slik at man titter på folk hele tiden.

Jeg enser ikke folk som kommer å går når jeg sitter på offentlig transport...

Oslo er veldig lite, alle kjenner alle, så ikke brenn noen broer. I hvert fall ikke på jobb-markedet!

Boligmarkedet er håpløst, parkering er håpløst.

Kino-tilbudet er konge. Uteliv på diskotek er labert, barer er bedre utvalg. Spise ute er toppers.

Venner er ikke like lett å få, de er så flyktige.

Alle konserter er jo her. Gardemoen rett ved. Marka, seiling...masse å begi seg ut på. Svømming, øyhopping... Strandliv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt på å flytte til Oslo, men hører jo så mye negativt om den byen hele tiden at jeg begynner å bli skeptisk. har dere noen pro's and con's? :)

Jeg er fornøyd med at jeg flytta til Oslo! Er opprinnelig trønder, og fikk høre at jeg måtte passe meg for å ikke bli ensom, ikke bli voldtatt av innvandrere osv, så dro til hovedstaden med en viss skepsis. Men etter å ha bodd her i rundt 3 år nå, er jeg så glad jeg flytta! Byen er passe stor, med mange ulike bydeler som alle er veldig forskjellige. Og det er så utrolig mange kulturmuligheter her sammenlignet med Trondheim hvor jeg kommer fra.

Eneste minuset er at det kanskje er vanskelig å bygge opp et vennenettverk om du står helt på bar bakke uten noen bekjentskaper fra før her her. Jeg flytta hit pga studier, og da var det greit å få venner, men ser for meg at det er vanskeligere om man flytter hit for å jobbe e.l.

Gjest nobilian
Skrevet

Jeg har tenkt på å flytte til Oslo,..

Weirdo! :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Weirdo! :gjeiper:

Unnskyld meg?

Gjest nobilian
Skrevet

Unnskyld meg?

Du er unnskyldt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er unnskyldt.

Hva kaller du meg en weirdo for?!

Gjest nobilian
Skrevet

Hva kaller du meg en weirdo for?!

Ooh...nærtagende. Tar du alt i verste mening? Alltid?

AnonymBruker
Skrevet

Ooh...nærtagende. Tar du alt i verste mening? Alltid?

Troll.

Gjest nobilian
Skrevet (endret)

Troll.

Lille mongo..

De der fjesene folk kan ha inni innleggene sine, fungerer de som punktum for deg?

Kan de kanskje påvirke meningsinnhold i ting man leser?

:popcorn:

ER du virkelig så sur til vanlig? Heads up, Oslo..

Endret av nobilian

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...