Gå til innhold

Gjenoprett amming 4 mnd etter ammeslutt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ga opp ammingen når baby var i underkant av 3 mnd gammel. Nå er baby 7 mnd gammel. Jeg angrer fryktelig på at jeg oppgav ammingen, og lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å få melk igjenn? Er jeg heldig, kan jeg klare å klemme ut bittelitt, slik at jeg ser det er bittelitt i brystet, ellers er jeg helt tørr..

Har jeg sjanse til å få igang melkeproduksjonen igjenn på egenhånd? Må jeg til lege for å få hjelp? Har jeg ikke sjans i havet?

Angrer så helt forferdelig på at jeg slutta og har så forferdelig lyst til å amme igjenn. Er forberedt på at det kan bli mye jobb, men i lengden er det verdt det!

Noen solskinnshistorier anngående dette??

HJELP!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Eg prøvde på dette, amma i seks månader, så byrja eg på nokre medisinar (som det til slutt viste seg at eg ikkje trengte... :sur: ) som gjorde at dei ba meg slutte å amme. Etter ein månad prøvde eg å ta det opp att, men babyen var ikkje ein millimeter interessert i å suge. Så ingen solskinnshistorie her. Men det er berre å legge bak seg, får du det ikkje til er det ikkje din feil. Slapp av og kos deg med babyen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammehjelpen sier at det går fint. Kvinner som ikke har egne små barn kan for eksempel bli ammer for spedbarn likevel. Ta kontakt med ammehjelpen for tips og råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok litt an på om barnet selv er intressert. Hvis barnet er det kan du nok legge til veldig hyppig og kanskje få litt melk. Etterspørselen er ganske avgjørende. Men sjansen er vel stor for at babyen er fornøyd med den melken han får i dag og ikke er intressert å jobbe så mye for melken.

Jeg ser at du vet det kommer til å kreve en del arbeid men du mener det er verdt det :) Det jeg tenker på er at det kan vel ta ganske lang tid før du får i gang en skikkelig produksjon og i mellomtiden går tiden og barnet blir større og de flester slutter å amme rundt 1-årsalderen.

Uansett lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok litt an på om barnet selv er intressert. Hvis barnet er det kan du nok legge til veldig hyppig og kanskje få litt melk. Etterspørselen er ganske avgjørende. Men sjansen er vel stor for at babyen er fornøyd med den melken han får i dag og ikke er intressert å jobbe så mye for melken.

Jeg ser at du vet det kommer til å kreve en del arbeid men du mener det er verdt det :) Det jeg tenker på er at det kan vel ta ganske lang tid før du får i gang en skikkelig produksjon og i mellomtiden går tiden og barnet blir større og de flester slutter å amme rundt 1-årsalderen.

Uansett lykke til :)

Tusen takk for svar. Noe av grunnen til at jeg vil gjennoppta ammingen er at baby nekter å ta flaska på formiddag og kveld så jeg får i h*n kun 150 ml mme om morgenen.. Vet ikke om baby kommer til å ta brystet, men håper det.. Hvis ikke så kan jeg jo pumpe og gi på flaske.. Ikke det jeg har lyst til, men det går jo :-)

Jeg har kika litt på ammehjelpen sine sider, men finner ikke noe som er relevant :-( noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen vil vel heller ha fast føde enn melk, da. Man kan fint blande i MME i grøten eller potetmosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungen vil vel heller ha fast føde enn melk, da. Man kan fint blande i MME i grøten eller potetmosen.

"ungen" må nesten ha drikke og, ikke bare føde. Å blande mme i grøten gir bare hard mage, så det gjør jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Noe av grunnen til at jeg vil gjennoppta ammingen er at baby nekter å ta flaska på formiddag og kveld så jeg får i h*n kun 150 ml mme om morgenen.. Vet ikke om baby kommer til å ta brystet, men håper det.. Hvis ikke så kan jeg jo pumpe og gi på flaske.. Ikke det jeg har lyst til, men det går jo :-)

Jeg har kika litt på ammehjelpen sine sider, men finner ikke noe som er relevant :-( noen som kan hjelpe?

Kanskje du kan gi melka fra tutkopp / glass? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ungen" må nesten ha drikke og, ikke bare føde. Å blande mme i grøten gir bare hard mage, så det gjør jeg ikke.

Du kan gi vann som tørstedrikk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...