Gå til innhold

katt :/


crazyforgum

Anbefalte innlegg

Jeg har sett andre innlegg du har hatt om dyrehold, og jeg tror du gjorde riktig i å ikke beholde katten. Håper du sier fra deg de andre dyrene også.

Det der er skrevet i uvitenhet og sier mye mer om deg enn om meg.

Det må være lov å være uenig i hvordan en skal oppdra dyr - akkurat som en er uenig i hvordan en oppdrar barn.

Sannsynligvis er jeg mye eldre enn deg, og har vokst opp med en annen holdning til dyr enn du har. Det er ikke dermed sagt at jeg er en dårligere dyreeier.

Når det er sagt så anser jeg denne diskusjonen for avsluttet, og jeg håper at moderator vil stenge tråden fordi det er blitt mer sjikane mot meg enn en saklig diskusjon. At du her i tillegg ikke kan stå frem med åpent nick sier sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor startet du denne tråden når du ikke ville høre på noen råd og avlivet katten noen dager etterpå? Hva var hensikten?

Det var dumt av meg å starte tråden for jeg hadde jo allerede nesten bestemt meg. Tror egentlig bare jeg håpet at noen hadde en mirakelkur ... men selvsagt finnes ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dumt av meg å starte tråden for jeg hadde jo allerede nesten bestemt meg. Tror egentlig bare jeg håpet at noen hadde en mirakelkur ... men selvsagt finnes ikke det.

Prøvde du noe av det som ble nevnt her, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde du noe av det som ble nevnt her, da?

Dersom du leser svarene mine så er vel det meste prøvd ja, bortsett fra en eller annen spray.

Du må huske på at dette ikke er en ny problemstilling, vi har forsøkt å få henne ren i hele hennes liv. Vi har selvsagt også vært hos veterinær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor startet du denne tråden når du ikke ville høre på noen råd og avlivet katten noen dager etterpå? Hva var hensikten?

Jeg fikk inntrykk av at tråden var mer for å lufte noen tanker rundt en vanskelig avgjørelse. For det er fryktelig vanskelig å ta en slik avgjørelse, både fordi man føler at det burde være en bedre løsning, og fordi man blir så massivt fordømt av folk som aldri har vært i situasjonen.

Sorry folkens, men noen ganger, når dyr er urenslige, så finnes det ingen enkel løsning. TS sier hun har prøvd alt, og konferert med veterinær, og fire år er lenge å leve med slike "gavepakker" med avføring i hjørnene. Jeg synes det vitner om stor tålmodighet, og en person som bryr seg om dyrene sine, og forsøker i det lengste, når man holder ut så lenge.

Jeg måtte avlive min katt, av samme grunn, og vi hadde også prøvd det meste som blir foreslått, og litt til. Det eneste vi ikke hadde prøvd var å gi vekk de andre dyrene våre, og det er vel ingen som for ramme alvor omplasserer tre-fire unge, friske dyr, fordi det kanskje kan hjelpe på et alvorlig adferdsproblem hos sistemann?

Det er den tyngste avgjørelsen jeg har tatt som dyreeier, men ett år etter ser jeg at det var til det beste for alle, inklusive den katten som ble avlivet. Katter er egentlig veldig renslige dyr, og for at de skal bli urenslige må det være noe alvorlig galt med dem, enten mentalt eller fysisk, og dersom hverken eier eller dyrlege greier å finne grunnen er det mest humant å avlive.

Endret av Rayanne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk inntrykk av at tråden var mer for å lufte noen tanker rundt en vanskelig avgjørelse. For det er fryktelig vanskelig å ta en slik avgjørelse, både fordi man føler at det burde være en bedre løsning, og fordi man blir så massivt fordømt av folk som aldri har vært i situasjonen.

Sorry folkens, men noen ganger, når dyr er urenslige, så finnes det ingen enkel løsning. TS sier hun har prøvd alt, og konferert med veterinær, og fire år er lenge å leve med slike "gavepakker" med avføring i hjørnene. Jeg synes det vitner om stor tålmodighet, og en person som bryr seg om dyrene sine, og forsøker i det lengste, når man holder ut så lenge.

Jeg måtte avlive min katt, av samme grunn, og vi hadde også prøvd det meste som blir foreslått, og litt til. Det eneste vi ikke hadde prøvd var å gi vekk de andre dyrene våre, og det er vel ingen som for ramme alvor omplasserer tre-fire unge, friske dyr, fordi det kanskje kan hjelpe på et alvorlig adferdsproblem hos sistemann?

Det er den tyngste avgjørelsen jeg har tatt som dyreeier, men ett år etter ser jeg at det var til det beste for alle, inklusive den katten som ble avlivet. Katter er egentlig veldig renslige dyr, og for at de skal bli urenslige må det være noe alvorlig galt med dem, enten mentalt eller fysisk, og dersom hverken eier eller dyrlege greier å finne grunnen er det mest humant å avlive.

Tusen hjertelig takk for et flott medmenneskelig svar. Godt å vite at noen forstår :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden her likte jeg IKKE å lese. Jeg ble rett og slett tom for ord.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden her likte jeg IKKE å lese. Jeg ble rett og slett tom for ord.

Hvorfor? Og hvorfor anonym?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden her likte jeg IKKE å lese. Jeg ble rett og slett tom for ord.

Jeg å.

Ikke noe mer katter på deg TS, vær så snill. Jeg tror TS er en mann, og derfor virker så kald.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å.

Ikke noe mer katter på deg TS, vær så snill. Jeg tror TS er en mann, og derfor virker så kald.

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vel gitt den vekk.

Seriøst kjære deg. Ville du hatt en katt som var fire år og aldri har vært renslig? Vi hadde den en måned i "fosterhjem" uten hell ...

Ville du hatt den?

Selv om dette er et forum der man kan være anonym synes jeg det er litt i overkant mange som mangler realisme ... :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde dere å gi den vekk, da?

Vi hadde den en måned hos noen som ville forsøke ... så JA, det gjorde vi. Har du ikke fått det med i alle de innleggene jeg har skrevet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde den en måned hos noen som ville forsøke ... så JA, det gjorde vi. Har du ikke fått det med i alle de innleggene jeg har skrevet??

Du sa den var borte på fòr, for meg betyr det at man skal få igjen dyret, ikke at det er gitt bort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Seriøst kjære deg. Ville du hatt en katt som var fire år og aldri har vært renslig? Vi hadde den en måned i "fosterhjem" uten hell ...

Ville du hatt den?

Selv om dette er et forum der man kan være anonym synes jeg det er litt i overkant mange som mangler realisme ... :sjokkert:

Jeg er mangeårig hundeeier og mener at du har tatt rett besluttning.

Katten er utredet av veterinær. Dere har gjort alle de tiltak dere er blitt anbefalt, og ingen ting har nyttet. Da gjenstår det en psykisk eller fysisk årsak til problemet som ikke har vært mulig for veterinæren å finne. Skal man da overføre problemet til en ny eier? La katten skifte bomiljø enda en gang?

Nei, det beste for katten var å få slippe. En død katt, er en katt uten smerter og ubehag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny eier kunne kanskje gjort enda nøyere utredninger, atferdsterapi, hatt mer dyretekke, hvem vet. Så lenge katten ellers virker helt frisk, kunne det vært forrsøkt. Å bli satt bort på for, betyr at man skal komme hjem igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mangeårig hundeeier og mener at du har tatt rett besluttning.

Katten er utredet av veterinær. Dere har gjort alle de tiltak dere er blitt anbefalt, og ingen ting har nyttet. Da gjenstår det en psykisk eller fysisk årsak til problemet som ikke har vært mulig for veterinæren å finne. Skal man da overføre problemet til en ny eier? La katten skifte bomiljø enda en gang?

Nei, det beste for katten var å få slippe. En død katt, er en katt uten smerter og ubehag.

Takk for din støtte :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa den var borte på fòr, for meg betyr det at man skal få igjen dyret, ikke at det er gitt bort.

Ja, men det vet jo ikke katten. Og den var helt helt som hjemme; urenslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...