Gå til innhold

Hjelp om graviditet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For litt over 2måneder siden sluttet jeg på p-piller og meg og typen min gikk over til kondom.

For litt over 1 uke siden hadde vi sex, og kondomen sprakk jo selvfølgelig akkurat denne dagen. Uken før hadde jeg mensen, og dagen vi hadde sex på var min siste menstruasjons dag, så den var ikke helt over.

Dagen etter var alt helt bra, og menstruasjonen var borte.

2 dager etter begynte jeg å merke at jeg fikk brun utflod. Dette varte i 3-4 dager.

Jeg har ikke mye peiling på graviditet, så jeg lurer på om dette er noe jeg burde være bekymret for?

Og i så fall, hvor lenge må jeg vente før jeg kan ta en test?

Og kan noen forklare meg den brune utfloden?

Takk for råd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den brune utfloden kan skyldes at kroppen din tilvenner seg å ikke bli tilført hormoner lengre. I utgangspunktet så er det sjeldent at man få eggløsning under mens, men siden du nettopp har sluttet på hormonell prevensjon så kan det jo ikke utelukkes. Jeg ville uansett ikke tatt noen sorger på forskudd men heller tatt en test 14 dager etter samleie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe avhengig av lengden på menstruasjonen og når i syklusen du har eggløsning, så kan siste dag i menstruasjon ligge så nær eggløsningsdag at man kan bli gravid. Det er en av grunnene til at mensdagene ikke er sikre dager. Sædcellene kan leve en uke etter utløsning.

Spottingen har nok ikke noe med en eventuell graviditet å gjøre i det hele tatt. Det kan være eggløsning, det kan være noe rest etter menstruasjon eller hormoner. Om det er festeblødning du har lest om er dette alt for tidlig, det skjer ca 7 dager etter befruktning.

Vent til du forventer mens igjen. Dukker ikke denne opp, så ta en test. Alle symptomer du føler før den tid er nok innbilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den brune utfloden kan skyldes at kroppen din tilvenner seg å ikke bli tilført hormoner lengre. I utgangspunktet så er det sjeldent at man få eggløsning under mens, men siden du nettopp har sluttet på hormonell prevensjon så kan det jo ikke utelukkes. Jeg ville uansett ikke tatt noen sorger på forskudd men heller tatt en test 14 dager etter samleie :)

jeg har ikke tenkt noe på det det, og tvilte litt på om jeg var virkelig gravid.

Men skal ta en test neste uke pga både i går og i dag hadde jeg morgenkvalme og begge dagene spøy jeg i rundt 9-10 på morgenen helt ut av det blå. Og har ingen andre grunner til kvalmen, så jeg får bare se :) takk for hjelpe forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe avhengig av lengden på menstruasjonen og når i syklusen du har eggløsning, så kan siste dag i menstruasjon ligge så nær eggløsningsdag at man kan bli gravid. Det er en av grunnene til at mensdagene ikke er sikre dager. Sædcellene kan leve en uke etter utløsning.

Spottingen har nok ikke noe med en eventuell graviditet å gjøre i det hele tatt. Det kan være eggløsning, det kan være noe rest etter menstruasjon eller hormoner. Om det er festeblødning du har lest om er dette alt for tidlig, det skjer ca 7 dager etter befruktning.

Vent til du forventer mens igjen. Dukker ikke denne opp, så ta en test. Alle symptomer du føler før den tid er nok innbilling.

hehe takk for svar :) etter jeg fikk svar på spørsmålene mine tenkte jeg ikke på det i det hele tatt, og tvilte veldig og bare glemte det :)

helt til i dag da jeg var på jobb.

både i dag og i går har jeg hatt morgenkvalme (noe jeg ellers aldri får), både i dag og i går kastet jeg opp i rundt 9-10 tiden, og en medarbeider på jobben hørte meg både i går og i dag, og da jeg kom ut av toalettet, spurte hun med en gang om jeg kunne være gravid.

tenkte ikke noe på morgenkvalmen i går, men i dag da jeg ble spurt, begynte jeg virkelig å lure...

hvor lang tid tar det etter man er blitt gravid til at morgenkvalmen dukker opp? eller de som får det i hvertfall

noen råd? tenke jeg skulle ta en test neste uke om det fortsetter, eller syns du det er helt uten grunn?

takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta nå en test til uka. Morgenkvalme kommer uansett ikke før lenger uti!

Ingen her vet mer enn deg, så du må jo bare ta en test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...