Gå til innhold

Trenger tips om spagetti-saus.(middag i dag)

Gjest Labello

Anbefalte innlegg

Gjest Labello

Jeg skal lage spagetti og pølser i dag, men er veldig lei av disse pose-sausene. Jeg bruker å krydre og å legge løk og paprika i men nå begynner jeg å bli lei.

:klø:

Hvordan lager dere saus som passer til pølser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å steke løk og sopp sammen med kjøttdeigen, og så helle over tomatpure vispet ut i vann og krydre etter ønske. Ellers så kan du kjøpe ferdige sause-glass fra f.eks Uncle Bens el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har oppskrift på Biff Stroganoff (dvs. en fyldig tomatsaus med rømme eller fløte), kan du rett og slett bytte ut kjøttet med pølser. Jeg bruker ris eller potetstappe til dette, men kan ikke skjønne annet enn at det må gå helt fint med spahetti til.

Hvis du som så mange andre har Den smårutete kokeboken til Ingrid Espelid står den nøyaktige oppskriften på "Pølse Stroganoff" (eller noe sånt) der. Hvis ikke burde det være en smal sak å finne en enkel Stroganoff-oppskrift på nettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp en pakke bacon i småbiter (altså baconene - ikke pakka :ler: ), stek godt sammen med champignon - tøm over et beger rømme og littegranne vann. La det bli gyllent i farge (ca), krydre med salt og pepper! Kjempegodt!

Mmmmm...

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller ofte en hel pakke fløte over pastaen etter at osten har trukket inn, så til slutt til ketchup for å få litt mer tomatsmak... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stekt løk og sopp, litt tomatpurre og vann, en bår vitløk, chilipulver, hot beauty(?) spise (krydder) og salt og pepper. Evt en boks med hermetiserte tomater og alt dette blandet med kjøttdeig. Oliven er også godt for den som liker det! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...