Gå til innhold

Fra blubbemage til stram mage?


Snop

Anbefalte innlegg

Gjest *Maja*

Magemuskeler vil hjelpe på å holde magen flatere i den forstand at musklene vil bli fastere, men som med alle muskler så vil de ikke klare å bli fremtredende om det ligger for mye fett over dem. De er der, men vil ikke bli synlige. Alle har en sixpack, om den er fremtredende er en annen ting :gjeiper:

Så det hun instruktøren er veldig riktig...jeg måtte få ned fettprosenten min for å få mer synlige magemuskler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med dere som ikke kan trene kondisjon? Klarer man ikke noen form for kondisjonstrening har man større problemer enn litt magefett.

Så godt som alle kan trene kondisjon. Kondisjonstrening kan være: jogge, sykle, svømme, hoppetau, gå på rulleskøyter, armsykkel (hvis grunnen til at man "ikke kan trene kondisjon" er f. eks. at man sitter i rullestol), spille tennis/squash, danse, ellipsemaskin/trappemaskin o.l., ro, ski/rulleski, aerobictimer +++

Ingen unnskyldninger!

Jeg har fått streng beskjed om å ikke trene kondisjon fordi jeg har såpass stor forbrenning, og jeg klarer ikke å få i meg nok mat. ;) Og da drive å trene kondisjon vil bare føre til at jeg forbrenner muskler, selvom jeg har litte grann på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Har du høyt stoffskifte og får behandling for dette? Og hvorfor kan du ikke spise mer mat om du ikke får i deg nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått streng beskjed om å ikke trene kondisjon fordi jeg har såpass stor forbrenning, og jeg klarer ikke å få i meg nok mat. ;) Og da drive å trene kondisjon vil bare føre til at jeg forbrenner muskler, selvom jeg har litte grann på magen.

Høres medisinsk uforsvarlig ut, men jeg skal ikke blande meg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du høyt stoffskifte og får behandling for dette? Og hvorfor kan du ikke spise mer mat om du ikke får i deg nok?

Nope, stoffskiftet mitt er fint.

Jeg klarer det bare ikke. Tvangsforing er lite digg, og jeg synes jeg spiser haugevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres medisinsk uforsvarlig ut, men jeg skal ikke blande meg mer.

Javel, men nå er jeg i MYE aktivitet, så er jo ikke rart jeg forbrenner alt som er ;)

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Maja*

Nope, stoffskiftet mitt er fint.

Jeg klarer det bare ikke. Tvangsforing er lite digg, og jeg synes jeg spiser haugevis.

Men da er det jo ikke det at du ikke kan trene kondisjon, for det er kjempesunt både for kropp og sinn...da spiser du rett og slett ikke nok. Og sliter du med en liten bilring nederst på magen og er så tynn som du sier, så er det også et tegn på underernæring, for kroppen brenner muskler og tviholder på det siste magefettet fordi den sparer på fettlagrene og går i sparebluss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det jo ikke det at du ikke kan trene kondisjon, for det er kjempesunt både for kropp og sinn...da spiser du rett og slett ikke nok. Og sliter du med en liten bilring nederst på magen og er så tynn som du sier, så er det også et tegn på underernæring, for kroppen brenner muskler og tviholder på det siste magefettet fordi den sparer på fettlagrene og går i sparebluss....

Jeg kan ikke trene kondis fordi jeg ikke får i meg nok mat - nettopp. Men som jeg har sagt så er ikke tvangsforing noe særlig, og jeg føler at jeg spiser haugevis. Skal jeg spise mer så får jeg jo ikke gjort annet enn å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Jeg kan ikke trene kondis fordi jeg ikke får i meg nok mat - nettopp. Men som jeg har sagt så er ikke tvangsforing noe særlig, og jeg føler at jeg spiser haugevis. Skal jeg spise mer så får jeg jo ikke gjort annet enn å spise.

Mener ikke å angripe deg, men det høres ut som et spiseproblem...Du spiser ikke nok og brenner muskler...du burde ta tak i det for din egen helses skyld. Hvis det føles som en krig å spise nok mat så burde du oppsøke hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke å angripe deg, men det høres ut som et spiseproblem...Du spiser ikke nok og brenner muskler...du burde ta tak i det for din egen helses skyld. Hvis det føles som en krig å spise nok mat så burde du oppsøke hjelp...

Jeg er fult klar over det. ;) Er jo en grunn til at jeg tvangsforer meg, tross alt. Og hjelp er det lang kø for å få - og det koster penger jeg ikke har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha fem-seks spiseskjeer olje i maten fordelt utover de ulike måltidene. Da legger du til ca 500 sunne kalorier per dag uten å måtte spise så mye ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha fem-seks spiseskjeer olje i maten fordelt utover de ulike måltidene. Da legger du til ca 500 sunne kalorier per dag uten å måtte spise så mye ekstra.

Olje på brød? Ja, nam. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente1990:)

Har litt samme problemet. Jeg er ganske slank men desverre så har mye av fettet sammlet seg på magen :sukk: Skal prøve å følge noen av rådene her for vil jo ha flat mage til sommeren! Men det er bra å løpe/jogge mye ute? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olje på brød? Ja, nam. :fnise:

Det er faktisk supergodt. Rist brødet og ha på litt god olivenolje, salt, pepper og tomat. NAM! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Har litt samme problemet. Jeg er ganske slank men desverre så har mye av fettet sammlet seg på magen :sukk: Skal prøve å følge noen av rådene her for vil jo ha flat mage til sommeren! Men det er bra å løpe/jogge mye ute? :)

Jogging ute i terreng er knallbta trening...pass på å ha gode løpesko med god demping...det var ved jogging at jeg klarte å kvitte meg med den siste "bilringen" :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk supergodt. Rist brødet og ha på litt god olivenolje, salt, pepper og tomat. NAM! :D

Hørtes helt motbydelig ut. :hoho: Aldri vært noe glad i særlig saltet mat, ei heller konsistensen på olje.

Men nå drikker jeg omtrent en liter melk om dagen, det er jo en god del kalorier i det, er det ikke det a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner at kondisjonstrening gjør underverker for deg, og det er jo kjempe bra! :)

Jeg lurer på om det også kanskje vi funke å gå fort, sånn like før man jogger, hvis du skjønner?

Jeg har beinskade og kan ikke jogge eller løpe, men kan gå relativt fort og hvis jeg skal ta elipsemaskinen hver gang så trur jeg at jeg blir fort lei...

funker det like bra å gå fort, og sykle trur du??

Blei inspirert jeg nå!! ;)

Hvor lenge står du på denne ellipsemaskinen hver gang da?? og hvor mange ganger i uka?

håper på svar! :)

Hei! Ja, fettforbrennende trening generelt sett funker veldig bra :jepp: Pga kneskade måtte jeg i begynnelsen av vektnedgangen gå istedet for å løpe,jogge etc. Og det funker absolutt! Tar bare litt lengre tid. For meg var det slik at det første fettet jeg forbrant var den på magen :jepp:

Nå driver jeg med arrangert aktivitet to ganger i uka, men jeg er vel på ellipsemaskinen tre ganger i uka i tillegg! Går da gjerne fra 5 til 10 km! Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt samme problemet. Jeg er ganske slank men desverre så har mye av fettet sammlet seg på magen :sukk: Skal prøve å følge noen av rådene her for vil jo ha flat mage til sommeren! Men det er bra å løpe/jogge mye ute? :)

Ja :) Kjør på med kondisjonstrening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Føler seg skyldig i å stjele tråden litt* Bare gidder ikke opprette ny når det er en om tema. ;)

Om man har lite magefett, det vil vel da hjelpe å bare trene styrke? For jeg spiser sunt men har jo bulende mage. Muskler vil vel "holde" det på plass? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker egentlig, for det kommer vel litt an på om det lille magefettet man har ligger utenpå musklene? Hehe! Kanskje litt teit spørsmål men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...