Gå til innhold

permisjonstid


Maddebs

Anbefalte innlegg

Vel som emnetittelen sier så lurer jeg litt på hva du gjorde før den lille kom :)?

Her sliter jeg litt med å få dagene til å gå, i og med at jeg ikke klarer å gå så lenge eller stå oppreist over for lang tid.

Noen som har noen tips ;)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Nå var jeg sykmeldt nesten hele svangerskapet også da, så jeg satt MYE! Jeg så TV-serier, strikket, lærte meg å hekle, broderte, ble god på KG og BV.. Da mannen kom hjem spilte vi brettspill. Jeg var ute og handlet middag de dagene jeg klarte det og spiste lunch med mamma da hun hadde fri! Også sov jeg lenge! Da ble ikke dagene så innmari lange, men lange var de likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk nesten 5 uker. Nå skal det sies at det var rundt jul, og da er jo mye av tiden fyllt opp med forberedelser og familie.

Ellers prøvde jeg å gjøre ting jeg liker. Leste bøker, drakk te, så tv, gikk svært korte turer, laget mat. Og så sov jeg en del. Jeg syntes det var en veldig fin tid (men den hadde vært enda bedre hvis man var frisk og fin i stedet for stor og tung).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turer og Shopping har jeg på en måte gitt litt opp! =P Blir sliten av så lite at det skulle jo ikke vært lov. Kunne heller tenkt meg å vært litt lettere og kanskje trillet barnevogn rundt istedet :) Gleder meg veldig til den tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gledet meg veldig til permisjonsukene uten baby, og hadde mange planer om hva jeg skulle gjøre: Strikke, lage album (fra bryllup, ferieturer osv.), sy ting (teppe, mei tai m.m.) til gutten, lese bøker om babyer (småbarnspedagogikk og utvikling), bake og lage mat til å fryse ned, gjøre de siste innkjøpene og gjøre huset klart til gutten kom. Nå gikk jeg rett fra jobb til innleggelse på sykehuset og fødsel, så det ble med planene, siden jeg mistet alle tre ukene. Men planene vil nok være tilsvarende for nestemann også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt siden desember og blir det ut svangerskapet. Her går dagene til trening av bekkenet, til sying av babytøy og til tvtitting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg viner tidlig. Men er i min egen verden. Ser tv, slapper av, drikker te, og egentlig koser meg og slapper siden jeg har jobbet vilt de siste årene. Tar dette som en liten ferie med ubehag frem til knøttet kommer i Oktober <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikking og hekkling er jo kjempe vanskelig :P Beundrer dere som har tatt dere tid til å lære dere det :sjenert: Da jeg gikk på skolen var dette en av de tingene jeg ikke kunne fordra =P Fikk aldri til den strikkingen og det ble mange trekanter ut av det :sjenert::fnise:

Jeg har også vært sykemeldt lenge nå, og det er vel derfor disse siste dagene før termin virker enda tyngre og kjedeligere enn de hadde trengt å være..

"Tar dette som en liten ferie med ubehag frem til knøttet kommer i Oktober <3 " Hihi, det var en veldig søt måte å si det på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. takk :)

Jeg har hatt så mye vondt de siste dagene. Føler at maven blir presset ut og ned. Vet ikke helt hva som skjer inne i kroppen nå. Er i uke 10 (uke 11 på søndag)

Vondt i hopfter,lår,maven og rygg. Så blir jo en liten ferie :P

Hvor langt har dere andre kommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i uke 10 følte jeg meg veldig oppblåst, men så tok det av igjen og maven kom ikke før i ca uke 20 :)

jeg er i uke 38 + 4 :) snart ferdig!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og strever med å finne på ting. Nå er jeg sykemeldt jeg og, fordi jeg ikke klarer å gå, men skal dere søke foreldrepenger eller engangsstønad? jeg er så blond på slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og strever med å finne på ting. Nå er jeg sykemeldt jeg og, fordi jeg ikke klarer å gå, men skal dere søke foreldrepenger eller engangsstønad? jeg er så blond på slike ting.

Siden du sier du er sykemeldt så regner jeg med at du har jobbet en stund? Da søker du på foreldrepenger :) Er hverfall det jeg har gjort :)

Godt å høre det ikke bare er jeg som sliter med å finne på noe =/ Føler meg så teit som ikke nyter den siste babyfrie tiden :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde høyt blodtrykk så fikk beskjed av legen om å innta horisontalen. Så den tiden ble brukt til å lese Millennium-trilogien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den første uka i permisjon var formen fortsatt kjempebra, så jeg var helt utrolig aktiv. Vasket vinduer og hjem og gjorde en hel masse annet jeg visste jeg ikke ville rekke med nyfødt baby. Jeg stresset også en del, for jeg innbilte meg at babyen kom til å komme før termin. Han kom ti dager på overtid, og de siste ukene var jeg sliten. Ville gjerne gå turer, men orket ikke fordi jeg hadde så mye vann i kroppen - fikk krampe i leggene etter jeg hadde gått bare et par hundre meter. Ble nesten deppa av å ligge så mye på sofaen når det var sommer og sol ute. Det røynet virkelig på. Ble TV-serier, bøker og surfing på nettet mens jeg desperat lette etter tegn på at fødselen var i gang. Etterhvert som jeg fikk høyt blodtrykk og hyppige kontroller helt på slutten følte jeg at jeg hadde en god del å gjøre. Men likevel, en helt surrealistisk tid. En følelse av å ha for mye tid og for lite tid. Gledet meg til barnet kom, gruet meg til fødsel, var frustrert over å ikke kunne planlegge noenting, ikke orke noe særlig. Jeg følte jeg levde i en merkelig boble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Jeg leste bøker og blader, satt mye og surret ved dataen, så på tv, løste kryssord, slappet av i solveggen, sov masse, og spiste masse. hehe.

Mot slutten ble bekkenet bra igjen - så når jeg plutselig faktisk kunne gå igjen, hadde jeg bare lyst å gå tur. Men jeg visste aldri hvor langt jeg kunne gå før jeg fikk problemer med kynnere og nedpress, og ikke klarte mer. Så jeg gikk heller mange bittesmå runder i nærområdet, sånn at jeg aldri var lang hjemmefra. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal til legen i dag. Vært hjemme i 1 mnd nå. Tiden har flydd for min del. Trodde kvalmen hadde gitt seg:) men så kom den i går. Så da er kvalmen der, trøttheten og vondt i hofte/lår/rygg.

Lurer på hvor de som sier at en gløder og det er så herlig å være gravid har vært....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

Strikket. Jeg har ikke strikket siden femte klasse på barneskolen så det var virkelig noe som jeg strevde med, men det fikk tiden til å gå. Men virkelig glad for at jeg fortsatte med. Gutten min har snart sin første hjemmestrikkete genser! :)

Tv-serier. Så alle mulig sesonger som jeg likte. Var fullt oppdatert på det meste.

Leste meg opp litt faglig. Skal starte på litt skole til høsten, så jeg gjennomgikk grunnpensum i matte.

Oppdaterte meg om jobben. Ringte og snakket med sjefen en del ganger. Fikk tilsendt diverse brosyjer på mail. Det var mye som skjedde på den tiden jeg var borte.

Forsøkte å hekle litt. Skal prøve litt igjen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...