Gå til innhold

Legge opp jeans med originalsøm


backpacker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å finne ut av hvordan man kan legge opp jeans med den originale sømmen/kanten nederst på buksa. Altså så man får med den slitte effekten. Synes det ser så utrolig hjemmelaget ut når man bare klipper av og syr, for så å ordne den slitte effekten med sandpapir o.l. Noen som har tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *smak*

Hvis du har penger så finnes det en spesialsymaskin som både kutter og syr originalsømmer, nettopp for at det skal se proft ut... MItt tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, jeg er elendig på forklaring av sånt, men kan prøve.

Du måler hvor mye du skal legge opp, så måler du riktig antall cm fra sømmen toppen av den effekten du ønsker å beholde og setter merke. Så skal du altså brette oppbretten utover, slik at merkene dine treffer den sømmen du målte fra. Sy så pent du kan akkurat oppå den sømmen du har fra før. Så langt har du buksa på retten, nå vrenger du den og fester opp det ekstra stoffet på vrangen.

Ehh, sånn omtrent? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipper av kanten nede, ca 2 cm over den orginale oppleggsømmen. Måler hvor lang buksa skal bli og klipper evt av det som trengs for å få passelig lengde. Deretter syr jeg på kanten igjen (rette mot rette) klipper så nært inn til sømmen som mulig og kaster over. Damt ned sømmen godt til slutt. På denne måten vil det så godt som ikke synes at buksa er lagt opp. Jeg har hjulpet flere venninner med denne metoden og de har vært kjempefornøyde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...