Gå til innhold

Berg- og dalbaneturen, sorg og glede hånd i hånd.

pusilus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huffa meg, så trist at mormoren din er så dårlig! :troest:

Du skulle forberede deg på ferie og ikke minst ruging til høsten, og slippe å bekymre deg, du nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lollipop, Aud, Mirabella, Zia, Aurelia, Gossip, Missiw, dreia og Alabama :hug:

Det går da fremover med mormora i furua, hun beveger på ben og armer nå, men språket er det så som så med. Jeg er glad vi hadde en flott dag med henne da vi var hjemme i slutten av mai og at vi hadde en sånn fin telefonsamtale i forrige uke. Hun var glad og fornøyd og vi fjaste, lo og snakket om alt slik som vi pleide. Jeg er jo forsåvidt vant til at hun havner på sykehuset med hjertetrøbbel/drypp flere ganger i året og at hun kommer seg gang på gang, men hun blir ikke akkurat yngre hun heller. Vi tar en dag av gangen, det har jeg blitt veldig god på de siste årene. Å sette pris på det du har der og da.

Ferie forberedelsene går som de suser :jepp: og oppkjøringen til forsøket i høst holder jeg på med så godt jeg kan ;) Ikke noe mye utskeielser på meg utenom et par glass vin i helgen- meieriprodukter, hvetemel og sukker har jeg omtrent ikke sett på heller. (utenom vinen da dreia :gjeiper: ) Jeg holder meg til anbefalingene på hva jeg skal ha i meg også, kjære er ganske så imponert over meg ;)

Nå har jeg lagt siste hånd på verket på en bursdagsgave som jeg skal levere fra meg i morgen, jeg tror jubilanten blir riktig så fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er rart at man blir nesten vant til at disse eldre får sykdommer og man til og med regner med at det er kort tid igjen, blir så forberedt som man kan på hva som muligens skjer, men sannelig er det like trist når de blir dårlige. uansett.

Så utrolig flink du har vært! Stolt av deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lollipop, trist er det uansett hvor forberedt man er. Bestemor var jo inn og ut av sykehuset og tidvis ikke kontaktbar i nesten tre år før hun trakk inn årene, sannelig kom det som et sjokk på oss da hun ikke var der mer.

I dag sank temperaturen drastisk, og mensen kom. Kun en dag med farget utflod i forkant. Jeg har ikke noe voldsomme magesmerter i dag, de er der ja, men jeg slipper å krøke meg :tommel: Kombinasjon av ting som er borte fra dietten, og riktige ting inn + akupunktur. Krysser fingrene for at morgendagen blir grei den også :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at diverse kurar og diettar hjelper. :tommelsmil:

Eg har også gått i fleire år og venta på "telefonen" heimefrå om besteforeldre som har falle frå. Den har foreløpig berre komme ein gong, og sjølv om eg hadde gått og venta på den og skjønte kva det var då telefonen omsider kom ("feil" tidspunkt på døgnet for prat), var eg overhodet ikkje forberedt. Og eg gruar meg fælt til dei neste, som sikkert er venta når-som-helst... :sukk:

Godt at det går bedre med mormora di nå. :klemmer:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det går bedre med mormora di :klemmer: Er så trist når de er syke :(

Så bra det ser ut som om mensen kommer i en litt mildere variant for deg denne gangen. Håper dagen i dag er like god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at diett og den fæle urtedrikken ser ut til å virke! :nigo:

Trist med besteforeldre som blir gamle og skrøpelige. :tristbla: Jeg er så heldig at jeg foreløpig har alle mine i live ennå. Men de begynner å bli skralere og skralere alle mann :( Gruer meg til den dagen det blir virkelig ille med en av dem. Værst synes jeg egentlig det er at ektefellene er så totalt avhengige av hverandre. Blir ekstra trist å se hvordan det vil gå med de etterlatte når noen faller fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom en rask tur for å si at det har vært en rar dag i dag. Jeg blør mye for meg å være, i alle fall slik det var for et år siden, men smertene kommer liksom ikke helt i det omfanget jeg er vant til. Jeg kjenner de prøver seg, men de må liksom gi tapt ;) Har vondt, men ikke slik at jeg er sur og tverr å ha med å gjøre og må krøke meg i takene :gjeiper:

Nå får jeg besøk ev ei prinsesse :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tanta kan være rar noen ganger :sjenert: Hos meg pleier det å være mindre smerter jo mer jeg blør, og motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at diverse kurar og diettar hjelper. :tommelsmil:

Eg har også gått i fleire år og venta på "telefonen" heimefrå om besteforeldre som har falle frå. Den har foreløpig berre komme ein gong, og sjølv om eg hadde gått og venta på den og skjønte kva det var då telefonen omsider kom ("feil" tidspunkt på døgnet for prat), var eg overhodet ikkje forberedt. Og eg gruar meg fælt til dei neste, som sikkert er venta når-som-helst... :sukk:

Godt at det går bedre med mormora di nå. :klemmer:

:jepp: det er konge :nigo:

Jeg fikk meg en støkk for fem år siden, da ringte morfar fra mobilen (det hadde han aldri gjort før), men heldigvis var det ikke noe skummelt han skulle fortelle. Disse feilt tidspunkt telefonene er ikke artig nei :sukk:

Godt det går bedre med mormora di :klemmer: Er så trist når de er syke :(

Så bra det ser ut som om mensen kommer i en litt mildere variant for deg denne gangen. Håper dagen i dag er like god :)

Litt greiere med furu-dama i dag, små skritt fremmover.

Foreløpig ser det lovende ut med tanta, blør fremdeles en god del men med "smerter" som jeg definerer som smertefri :nigo:

Så bra at diett og den fæle urtedrikken ser ut til å virke! :nigo:

Trist med besteforeldre som blir gamle og skrøpelige. :tristbla: Jeg er så heldig at jeg foreløpig har alle mine i live ennå. Men de begynner å bli skralere og skralere alle mann :( Gruer meg til den dagen det blir virkelig ille med en av dem. Værst synes jeg egentlig det er at ektefellene er så totalt avhengige av hverandre. Blir ekstra trist å se hvordan det vil gå med de etterlatte når noen faller fra...

Med ondt skal ondt fordrives vet du ;)

Det er trist når de blir gammel, besteforelderne våre, men tross alt har jeg vært heldig å hatt alle mine tre til jeg var ganske gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanta kan være rar noen ganger :sjenert: Hos meg pleier det å være mindre smerter jo mer jeg blør, og motsatt.

Det er litt rart ja. Jeg pleier stort sett å ha vondt uansett hvor lite/mye jeg blør jeg, så nå krysser eg fingrene for at det er det jeg putter i meg som gjør at smertene nesten ikke er her :jepp::pls:

Jeg har kost meg med besøk av turboprinsesse i dag :hjerte: Min herlige solstråle, hun kunne godt tenkt seg å vært på ferie hos meg hun :rodmer:

På kveldingen har jeg vært på en fin sykkeltur, nyperosene blomstrer så nydelig nå :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferie hos pusilus høyrest ikkje så ille ut, det. :tommelsmil: Eg kan tenka meg at turboprinsessa blei varta skikkelig opp og fekk mykje oppmerksomhet. Likte ho maten? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med mens uten smerter da :tommelsmil:

Skjønner godt at lille prinsesse gjerne vil ha ferien sin hos deg ja :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott om ting går seg til :hoppendeglad:

Det hadde bare vært supert ja :Nikke:

Ferie hos pusilus høyrest ikkje så ille ut, det. :tommelsmil: Eg kan tenka meg at turboprinsessa blei varta skikkelig opp og fekk mykje oppmerksomhet. Likte ho maten? ;)

Det spørs nå om hun ikke hadde savnet mamman og pappan sin etter hvert, og ikke minst vært dritlei meg..

Maten gikk ned på høykant, hun forsynte seg to ganger :tommel:

Så deilig med mens uten smerter da :tommelsmil:

Skjønner godt at lille prinsesse gjerne vil ha ferien sin hos deg ja :hjerte:

Det er deilig ja, så klart kjenner jeg det litt- men ingen krøking er toppers.

Utrolig fin dag på jobb i dag :strix: Det gjorde godt for sjelen min etter en dag i går med nyheter om babyankomst :sjenert: Jeg visste jo at det gikk mot det, og at babyen var ventet når som helst- men fy så sårt det var å få vite at den var kommet :sukk: Jeg fikk heldigvis snakket litt med engel-kollegaen min i dag og det gjorde godt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...