Gå til innhold

Berg- og dalbaneturen, sorg og glede hånd i hånd.

pusilus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke gratulert deg her ser jeg! Håper dere koser dere med minstesøster :hjerte:

Tusen takk :klem:

Gratulerer så mye, Pusilus! :klem: Veldig godt at det gikk godt denne gangen. :hjerte:

Tusen takk :hug:

Det er rett og slett et mirakel at det de fleste gangene går bra.

---------

Status:

Meg: Blodfattig, sliten, vondt i klippingen (bør helst ligge), oser ned jevnlig og tar fremdeles på smertestillende , hodepine og vann i kroppen. Føler meg absolutt ikke fresh. Svarte helt ærlig på det for første gang i dag når jeg fikk spørsmål om formen var grei. Absolutt ikke var svaret mitt.

Håper på bedre dager og knasker jern.

Baby: 9 dager, spiser, sover, bæsjen og tisser. Lykken i livet er å være bedøvet på puppemelk. Verker fra begge øynene, og har blitt skikkelig flink til å rense dem :)

Størstesøster: elsker babyen, viser henne villig frem til alle i barnehagen, men begynner å kjenne på forandringene nå. Vil aller helst sitte ved siden av babyen hele tiden og overøser henne med kos. Hun er ganske så lykkelig nå, godt å se, selv om det er noen små tegn til sjalusi.

Hun savner nok lillesøsteren som kom i fjor mer enn vi aner. Ikke lett å ha vært storesøster uten en baby å vise frem. Hun var redd for at vi kom hjem uten baby denne gangen også.

Vi alle: prøver å finne rutiner som en familie som fire her hjemme.

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er nok med Lita som med mange andre: du vet ikke hva du har savnet og har mistet før du er oppe i en lignende situasjon.æ

Håper du snart blir bedre og at dere alle kan nyte tilværelsen mer. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første perioden der er slitsom uansett, og med blodtap i tillegg blir det jo bare kjempetopp.. Håper formen din kommer seg fort! Hva barn tenker og føler er ikke alltid så lett å vite, men det må vel litt "tilvenning" til for henne også. Var vel veldig klar for å bli storesøster både denne gangen og forrige gang, og dette er jo første gangen hun trenger å ta hensyn til en baby i hverdagen. Litt sjalusi blir det vel uansett! Og de rutinene..... Jeg har fortsatt ikke kommet helt inn i "familie på seks"-rutinene, og glemmer stadig vekk å ta med viktige ting når vi skal ut på tur. Det blir minst to turer tilbake inn for å hente ting mens alle sitter klare i bilen! :fnise: Det går seg til det også, har jeg hørt rykter om....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 dager siden fødselen i dag, formen er litt bedre, vannet er på vei ut, men Blodprosenten er fremdeles lav. Jeg kan fremdeles ikke sitte vanlig, det tar nok noen uker til før det er mulig. Jeg gleder meg til trilleturer og bæreturer, jeg har kjøpt leg nytt vevd sjal som jeg gleder meg til å bruke når minsten er litt større.

Nå er det en lur på gang mens babyen sover.

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trilleturer er det beste mot mange plager, inkludert stive muskler og dårlig humør! :fnise: Håper formen tillater en tur ut snart! Jeg hadde ganske vondt etter klipping da lille ble født, men i og med at det var første fødsel trodde jeg det var normalt... Merket at det ikke var sånn det skulle være da vesla ble født, uten klipping! Skikkelig plagsomt å ikke kunne sitte skikkelig, men det går heldigvis over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 oktober er den internasjonale minnedagenfor barn som døde tidlig i livet, tenn et lys kl 19.00 for å minnes.

. Vi husker alle barna som ble født stille, de som vi bar men aldri fikk bli kjent med. De som vi holdt, som vi ikke fikk ta med hjem. Barna som ble med hjem, men som ikke fikk bli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer såååå mye med minstefrøkna! :hjerte: Håper formen er stadig stigende så du får tatt skikkelig fatt på den nye, spennende hverdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er stadig stigende, men jerntilskuddet har jeg sluttet på fordi babyen fikk så vondt i magen. Hun er merkbart mye bedre og roligere når jeg ikke har i meg de ulumskhetene. Jeg skal for å sjekke Blodprosenten enten i morgen eller tirsdag for å se om det må settes inn andre tiltak som jern iv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en sånn dag der tårene sitter løst. Utrolig takknemlig for minstesøster, men gråter for alt vi går glipp av med mellomsøster. Alle blikkene, smilene, å bli grepet rundt en finger, sprutgulping og bleieskift. Lurer konstant på hvordan øynene til mellomsøster hadde sett ut, hvor mye hår hun hadde hatt nå, om hun hadde hatt krøller, hvordan hadde stemmen vært og om hun hadde lignet på Lita. Det er sånne ting jeg gjerne skulle visst, men aldri får vite.

Livet ble ikke sånn det skulle bli, men det er nå en gang sånn livet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...