Gå til innhold

Boliger som selges før ordinær visning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sett meg ut et fint hus i en megleravis, der det står "kommer for salg". Regner med at den kommer for salg om et par uker. Sendte melding til megler og spurte om prospekt, han sa at det ikke var klart ennå, men at han skulle ettersende når det kom. Dette er nå to uker siden.

Jeg er livredd for at neste gang jeg ser dette huset i megleravisen, står det "solgt" ved siden av det. Det skjer av og til, har jeg merket meg, at ting blir solgt før visning.

Dette er et attraktivt hus, selv om det er relativt dyrt. Hva om noen ber om privatvisning - er det da vanlig å by HØYT over prisantydning for å overtale selger til å droppe visningen?

Vi har ikke råd til å gå langt over prisantydningen, så jeg ser det som urealistisk at vi kan be om en spesialvisning før boligen legges ut på markedet. Derfor har jeg ligget lavt og ikke kontaktet megler igjen, bare ventet og ventet.

Hva ville dere gjort? Kontaktet megler igjen? Bare hatt is i magen, og ikke hauset opp interessen for boligen ved å være overivrig (og dermed skape forventninger hos selger/megler om høye bud?)

Aaaargh, frustrerende, jeg har sååååå lyst på akkurat dette huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lite trolig at selger vil godta ett bud på takst før visning, og siden du sier dere ikke har råd til å gå langt over visning har dere nok ikke annet å gjøre enn å vente på at det legges ut for salg.

Mange boliger selges godt over både takst og prisantydning disse dager, og det er nok selger klar over.

Ha is i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte melding til megler og spurte om prospekt, han sa at det ikke var klart ennå, men at han skulle ettersende når det kom. Dette er nå to uker siden.

Av erfaring er det noen meglere som ikke har prospektet helt klart før dagen før første visning, eller noen ganger samme dag som første visning. Så det er nok ingen grunn til panikk for at du ikke har fått prospektet enda. Du får følge med på finn.no og meglerens nettside for å få med deg annonsering av visninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av erfaring er det noen meglere som ikke har prospektet helt klart før dagen før første visning, eller noen ganger samme dag som første visning. Så det er nok ingen grunn til panikk for at du ikke har fått prospektet enda. Du får følge med på finn.no og meglerens nettside for å få med deg annonsering av visninger.

TS her. Ja, det tror jeg nok også, at jeg ikke trenger å ha panikk pga det prospektet. Men jeg var bare nervøs for om huset var solgt til noen andre før visning, og at det derfor ikke var nødvendig å trykke opp prospekt i det hele tatt.

Egentlig var det bare en unnskyldning for å ta kontakt med megleren og finne ut om huset fremdeles er (blir) tilgjengelig...

I mellomtiden har jeg tatt kontakt igjen (jepp, klarte ikke å la være...), og fått vite at prospektet sannsynligvis kommer i neste uke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen... grunnen til at jeg stresset litt med dette, var jo at de har annonsert boligen med "Kommer for salg" et par uker i meglerbladet. Her i byen hvor jeg bor er det ikke så vanlig å gjøre dette, så jeg lurte derfor litt på om de helst ville at noen skulle kjøpe det før det ble lagt ut, så de slapp visning etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...