Gjest trollmor Skrevet 15. mars 2011 #61 Skrevet 15. mars 2011 Prøv å tenk på hva som gjør deg god. Hva er du god til, hva er dine positive sider? Det er slitsomt å forholde seg til en negativ kollega, negativt humør smitter. Hvor sykt det en høres ut kan det hjelpe med å starte dagen med å tenke på hva som er bra/hva du er takknemlig for. Sov barnet ditt hele natten? Gikk leveringe i barnehagen bra? Er du dere friske? En annen ting er å tenke på de positive tingene du gjør og å være stolt over de. Gikk dere på tur i helgen? Var dere med gode venner? Kanskje laget dere god mat og tok et glass vin på lørdagskvelden. Dette kan du dele på jobb, vær stolt over ditt liv og dine valg. Vær raus mot andre, vær interessert i deres liv og still gjerne spørsmål for å holde samtalen i gang. Om du ikke er interessert, lat som om du er det. I en hektisk hverdag synes jeg det er fantastisk å være hjemme en helg uten de store sprell. Jeg har ansvar for min egen lykke, jeg er ansvarlig for at jeg skal være fornøyd. Er jeg positiv og fornøyd få dette ringvirkninger på jobb og i familiesammenheng. Det høres klisjeaktig ut, men å tvinge seg selv til å tenke poitive tanker hjelper.
Gjest trollmor Skrevet 15. mars 2011 #62 Skrevet 15. mars 2011 Prøv å tenk på hva som gjør deg god. Hva er du god til, hva er dine positive sider? Det er slitsomt å forholde seg til en negativ kollega, negativt humør smitter. Hvor sykt det en høres ut kan det hjelpe med å starte dagen med å tenke på hva som er bra/hva du er takknemlig for. Sov barnet ditt hele natten? Gikk leveringe i barnehagen bra? Er du dere friske? En annen ting er å tenke på de positive tingene du gjør og å være stolt over de. Gikk dere på tur i helgen? Var dere med gode venner? Kanskje laget dere god mat og tok et glass vin på lørdagskvelden. Dette kan du dele på jobb, vær stolt over ditt liv og dine valg. Vær raus mot andre, vær interessert i deres liv og still gjerne spørsmål for å holde samtalen i gang. Om du ikke er interessert, lat som om du er det. I en hektisk hverdag synes jeg det er fantastisk å være hjemme en helg uten de store sprell. Jeg har ansvar for min egen lykke, jeg er ansvarlig for at jeg skal være fornøyd. Er jeg positiv og fornøyd få dette ringvirkninger på jobb og i familiesammenheng. Det høres klisjeaktig ut, men å tvinge seg selv til å tenke poitive tanker hjelper.
Frøken Smilla Skrevet 15. mars 2011 #63 Skrevet 15. mars 2011 Du veksler mellom å være bitter på kollegaen din fordi du føler at hun kritiserer småbarnsmødre og fordi hun har mulighet til å jobbe overtid og ha kundekontakt. Så er du bitter på henne fordi du oppfatter henne som flinkere enn deg. Og fordi hun er blid og sprudlende. Og fordi hun ikke er oppdatert på alle små detaljer om barn og barns oppvekst (som at de gråter mye når de får tenner) og/eller fordi du oppfatter hennes engasjement i ditt barn som feil. Du er bitter fordi hun snakker om sosiale ting i lunsjen fremfor katastrofen i Japan, og du er bitter fordi hun er rask og effektiv. Du er misunnelig på arbeidsoppgavene hennes, det sosiale livet hun har og lønna hennes. Du ønsker deg en arbeidsplass der det er flat struktur og avlønning, men vil for all del beholde jobben i det private selv om du mistrives så til de grader. Du har nære og kjære som sier at du oppfattes som negativ, men mener at i og med at du ikke mener å være det (men allikevel er det), kan det ikke være så ille. Jeg må innrømme at jeg skjønner hvorfor sjefen din bare trakk på skuldrene. Det er ikke kollegaen din som har et problem, dette er ikke et problem sjefen din kan løse på en enkel måte. Dette er et problem du har, du trenger å realitetsorientere deg og jobbe med ditt eget syn på både mennesker rund deg og hvordan du fremstår. Jeg vil råde deg fra å ta dette opp med sjefen flere ganger, og heller jobbe med din egen innstilling til kolleger og sjef, hvis ikke ser jeg for meg at dette fort ender i en personalsak, der du blir stående som hovedperson og potensielt svarteper.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #64 Skrevet 16. mars 2011 har gode erfaringer med å henvende meg til sjefen med det meste...han har vært avhengig av meg lenge, lenge før hu nye begynte. Noen må gjøre "drittoppgavene" også, og jeg vil ha mer belønning og respekt for at jueg gjør dem! Er lei av hun single kollegaen min som liksom er så faglig flink hele tiden. Hun vet ikke hvordan det er å ha et lite barn i barnehage som hele tiden blir syk, må til tanlege osv.. Hu kollegaen er liksom så eplekjekk, og har selvtillit. Ikke lett å ha unger og jobbe fullt! media skriver om det, og jeg har sagt det lenge : å få barn er ikke bare lykke. man er forpliktet til å være lykkelig, aldri innrømme at slik er ikke bildet. Det er slitsomt. jeg syns ikke noe om å feste bare med småbarnsmødre so må sjekke tlf om det er noe hjemme, høre på gulpe og rapehistorier, og hvor flink barnet er til å sove. nei, det er ikke kjekt å ha barn i barnehage, og som i tillegg er syk. Du får svinge deg etter de fylte 40 du da....da er du kansje ferdig med barn. imellomtiden får du bruke sjefen som klagemur.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2011 #65 Skrevet 16. mars 2011 Kanskje hun er sjalu på deg fordi hun er barnløs og singel. Dessuten har hun sikkert issues med å bli gammel så hun føler at hun må ut hver kveld å oppføre seg som en "ungdom" noe som hun ikke er. Hun er kanskje nedlatende mot deg fordi innerst inne vil hun ha det du har. 1
Gjest Linda, 29 Skrevet 16. mars 2011 #67 Skrevet 16. mars 2011 Kanskje hun er sjalu på deg fordi hun er barnløs og singel. Dessuten har hun sikkert issues med å bli gammel så hun føler at hun må ut hver kveld å oppføre seg som en "ungdom" noe som hun ikke er. Hun er kanskje nedlatende mot deg fordi innerst inne vil hun ha det du har. Tror jeg og...men må jo bare si at det "å gå ut" betyr ikke at en er ung nødvendigvis...mange eldre går jo ut på bar stadig vekk, uten at de tror de er ung av den grunn! Bare for å presisere :-D 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå