Gjest Trådstarter'n Skrevet 14. mars 2011 #21 Skrevet 14. mars 2011 Det er du som er problemet her. Innse det først som sist. Jeg synes da ikke kollegaene mine er nedlatende når de forteller om masse opplevelser og festligheter og storbyferie mm. Noe jeg kan se langt etter. Har mer enn nok med å overleve. Jeg gleder meg på deres vegne. Du sier jo selv at du er lei arbeidsoppgavene, men også at du ikke har den samme kompetansen som henne. DER er forskjellen. Ta litt utdannelse og du får helt andre arbeidsoppgaver. ja, tøft å være småbarnsmor til en liten unge i barnehagen. Er dritlei oppgavene, men jeg startet som sekretær her, selv om jeg har høyre utdanning (vi har alle mastere) men den irriterende og nedlatende single kollegaen min søkte på en utelyst stilling, mens jeg ble rekruttert inn til det jeg kaller drittjobbing!
Gjest Trådstarter'n Skrevet 14. mars 2011 #22 Skrevet 14. mars 2011 En sjef er aldri avhengig av sine medarbeidere. Dersom du dør i morgen så vil firmaet fortsatt gå videre. At du ikke takler et liv med jobb og unger får være din greie. Er nok av folk som takler det. Siden livet ditt er så strevsomt pga barn så stikker det vel litt når kollegaen snakker om festing og farting på fritiden. Du skulle nok ønske at du var der du også. I stedet tråkker du i det kjedelige livet ditt. Kjedelig jobb og bare ansvar for unger og hus. Ikke noe spennende skjer. Gubben er sikkert også kjedelig. Vel vel...han er nå avhengig av det jeg gjør nå i bedriften og betaler meg superbra fordi jeg har lengre utdanning men jobbens karakter stinker...skikkelig sekretæroppgaver, bare rutine, printe ut klistrelapper osv. Herregud.. Begynner kollegaen å snakke om hvor fantastisk fint hun har hatt det i helgen, steiler jeg og bare går fori jeg "har noe viktig jeg må bare gå og gjøre". Håper sjefen forstår at min kollega må endre holdning til meg og ikke være så nedlatende! Mistenker at han er på hennes parti!
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2011 #23 Skrevet 14. mars 2011 Er han transe, siden han er vekselvis mann og kvinne i denne tråden? Ærlig talt, gjør deg litt flid når du først skal dra igang en slik tråd da. Ikke for det, ser ut til at det er mange nok som går rett på limpinnen Sjefen er mann, den single kollegaen er kvinne. TS snakker om begge to.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #24 Skrevet 14. mars 2011 Vel vel...han er nå avhengig av det jeg gjør nå i bedriften og betaler meg superbra fordi jeg har lengre utdanning men jobbens karakter stinker...skikkelig sekretæroppgaver, bare rutine, printe ut klistrelapper osv. Herregud.. Begynner kollegaen å snakke om hvor fantastisk fint hun har hatt det i helgen, steiler jeg og bare går fori jeg "har noe viktig jeg må bare gå og gjøre". Håper sjefen forstår at min kollega må endre holdning til meg og ikke være så nedlatende! Mistenker at han er på hennes parti! Hun er ikke nedlatende. Det er det jo du som er. Med en master så skjønner selv jeg at det å printe ut klistrelapper kan være kjedelig. Kanskje på tide at du får noen ambisjoner og bytter beite? 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #25 Skrevet 14. mars 2011 Vel vel...han er nå avhengig av det jeg gjør nå i bedriften og betaler meg superbra fordi jeg har lengre utdanning men jobbens karakter stinker...skikkelig sekretæroppgaver, bare rutine, printe ut klistrelapper osv. Herregud.. Begynner kollegaen å snakke om hvor fantastisk fint hun har hatt det i helgen, steiler jeg og bare går fori jeg "har noe viktig jeg må bare gå og gjøre". Håper sjefen forstår at min kollega må endre holdning til meg og ikke være så nedlatende! Mistenker at han er på hennes parti! det høres ut som jeg også hadde gjordt det. det er ikke din kollega sin feil at du valgte å bli mor, å du måtte da vite i forkant at det er en tung og vanskelig oppgave(for noen tyngre enn andre men)? det at du er missfornøyd er det bare å snakke med sjefen din om, men jeg tror ikke du kommer noen vei om du blander inn kollegaen din. det at hun er positiv å forteller om en morsom helg burde du se på som noe positivt, å ha negative kollegaer er sjeldent bra derimot!
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #26 Skrevet 14. mars 2011 Hei ts. På meg så virker det som om du har komplekser å at du føler deg underlegen din kollega. Samtidig var du kanskje ganske ung da du fikk barn, å har dermed gått glipp av fest og moro. Din kollega virker selvsikker, utadvendt og hun fester og har det moro. Du er kanskje litt sjalu på kollegaen din, men vil ikke innrømme det hverken for deg selv eller andre. Jeg synes heller ikke at du skal henge deg oppi at du synes hun virker overlegen mot deg. Du er nok litt sår ang henne å legger nok litt for mye i det. En annen ting er at kjemien kanskje ikke stemmer helt mellom dere. Dette vil du oppleve fra tid til annen, dette er noe vi alle opplever. Man kan ikke ha kjemi med alle å komme like godt overens med alle. Så lenge din kollega ikke er ufin mot deg eller bedriver mobbing, er det lite din sjef kan gjøre. Anbefaler deg å prøve å tenke nytt mht denne kollegaen. Kanskje hun er sjalu på deg som har både mann og barn. I hennes øyne er det kanskje du som er den vellykkede, noe som gjør at hun kan virke overlegen mot deg.
Gjest Trådstart Skrevet 14. mars 2011 #27 Skrevet 14. mars 2011 Hun er ikke nedlatende. Det er det jo du som er. Med en master så skjønner selv jeg at det å printe ut klistrelapper kan være kjedelig. Kanskje på tide at du får noen ambisjoner og bytter beite? Dere andre, slt å tulle, "trolle" ikke, det er sånn jeg bare føler det! Ikke gjør narr av det.. den single kollegaen min uten barn stiller fjerne spørsmål av og til som "åh ja, de er såpass mye syke i barnehagen, ja, da vet jeg det til en gang jeg selv får barn". Føler hun er nedlatende i alt hun sier.. Har nettopp fått barn og er tilbake i jobben med mye høyere lønn, så vil være der iallfall 1 år til gjerne, inntil jeg får noe annet.
Ciara Skrevet 14. mars 2011 #28 Skrevet 14. mars 2011 Dette er jo bare tull og tøys. Men om det stemmer, så tyder jo dette på at TS er utrolig misunnelig på den barnløse kollegaen. Harmoniske mennesker synes som regel det er hyggelig å høre om andres hyggelige opplevelser. 2
Gjest Cecilie Skrevet 14. mars 2011 #29 Skrevet 14. mars 2011 Hei ts. På meg så virker det som om du har komplekser å at du føler deg underlegen din kollega. Samtidig var du kanskje ganske ung da du fikk barn, å har dermed gått glipp av fest og moro. Din kollega virker selvsikker, utadvendt og hun fester og har det moro. Du er kanskje litt sjalu på kollegaen din, men vil ikke innrømme det hverken for deg selv eller andre. Jeg synes heller ikke at du skal henge deg oppi at du synes hun virker overlegen mot deg. Du er nok litt sår ang henne å legger nok litt for mye i det. En annen ting er at kjemien kanskje ikke stemmer helt mellom dere. Dette vil du oppleve fra tid til annen, dette er noe vi alle opplever. Man kan ikke ha kjemi med alle å komme like godt overens med alle. Så lenge din kollega ikke er ufin mot deg eller bedriver mobbing, er det lite din sjef kan gjøre. Anbefaler deg å prøve å tenke nytt mht denne kollegaen. Kanskje hun er sjalu på deg som har både mann og barn. I hennes øyne er det kanskje du som er den vellykkede, noe som gjør at hun kan virke overlegen mot deg. Trådens beste innlegg!
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2011 #30 Skrevet 14. mars 2011 Dette er jo bare tull og tøys. Men om det stemmer, så tyder jo dette på at TS er utrolig misunnelig på den barnløse kollegaen. Harmoniske mennesker synes som regel det er hyggelig å høre om andres hyggelige opplevelser. Problemer vel at hun med barn føler at hun uten barn er nedatende...er enig med en som foreslo at kanskje bare kjemien ikke stemmer. Sjefen kan ikke gjøre så mye med kjemien mellom andre...
Kelsier Skrevet 14. mars 2011 #32 Skrevet 14. mars 2011 har gode erfaringer med å henvende meg til sjefen med det meste...han har vært avhengig av meg lenge, lenge før hu nye begynte. Noen må gjøre "drittoppgavene" også, og jeg vil ha mer belønning og respekt for at jueg gjør dem! Er lei av hun single kollegaen min som liksom er så faglig flink hele tiden. Hun vet ikke hvordan det er å ha et lite barn i barnehage som hele tiden blir syk, må til tanlege osv.. Hu kollegaen er liksom så eplekjekk, og har selvtillit. Ikke lett å ha unger og jobbe fullt! Unnskyld meg, men hva er egentlig problemet her? Din kollega er flinkere enn deg på jobben hun gjør, så hun får mer interessante arbeidsoppgaver. Sånn er livet. Hun må få lov til å snakke om helgen sin, selv om hun lever et annet liv enn deg. Hun skal da ikke tilpasse seg bare fordi du har unger og jobb! Det er da ditt valg. Virker ikke som om hun dømmer deg heller, det er vel du som dømmer henne? Grunnen til at hun fremstår som nedlatende ovenfor deg er vel kanskje at hun føler din motvilje mot henne? 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #33 Skrevet 14. mars 2011 Jeg synes du skal slutte å irritere deg så mye over kollegaen din (hun som har små barn, altså). Det er dessverre sånn at vi single uten barn har normale arbeidsdager, når vi ikke har syke barn og barnehage som "unnskyldning" til å komme sent og gå tidlig. Småbarnsforeldre har jo enda lengre dager med plikter, selv om det ikke er jobbrelatert. Og selv om det er selvvalgt å få barn så er det tross alt bra at det lar seg kombinere med jobb, ikke mange har råd til å være hjemme med barna. Hvis du ikke synes innsatsen din blir godt nok belønnet i forhold til kollegaen din, så ta det opp med sjefen på en saklig måte. Eller finn en annen jobb. Men sjansen for at det finnes småbarnsforeldre der også, er stor. Kanskje ikke med superlønn for å printe klistrelapper akkurat, men. (Den der var forresten pinlig dårlig jugd :gjeiper: )
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #34 Skrevet 14. mars 2011 Hva syns dere, er min kollega egoistisk og bør tenke over atferden sin? Hun er 35, har ingen barn, er single og uttalte følgende etter helgens fest ute: "Var bare småbarnsmødre der" - som om det var så ille?!! Tenkte å ta opp med sjefen at denne kollegaen bør tenke mer over hva un sier med meg i nærheten! Virker som om a' syns jeg er kjedelig og har trege helger, mens hun sjøl har liksom så kule helger med fart og moro... Føler meg dum med henne som kollega, hun vet ikke hvordan d et er å ha et lite barn! Hun kan jobbe overtid, ha kundemøter osv. mens jeg må hente i barnehage og hjem tidlig. Kommer sent gjør jeg og. Hva kan sjefen gjør for at denne kollegaen blir mer grei mot meg og ikke så nedlatende?! Føler meg bare dum med henne der...Hun er faglig flink, men fælt at hun er så sprudlende og positiv hele tiden. Kan hun ikke forstå meg litt??!!!! Hadde jeg vært sjefen din hadde du fått en advarsel før jeg hadde sparket deg på dagen. Språket ditt virker lite modent, og mellom linjene sier du også at du verken er faglig dyktig eller tar jobben seriøst. Den single kollegaen din høres ut som et kupp for arbeidsplassen. 1
Gjest ts Skrevet 14. mars 2011 #35 Skrevet 14. mars 2011 Må si jeg er litt skuffa over å ikke få mer støtte her. Trodde småbarnsmødre støtta andre i samme situasjon! Uansett var det godt å få ut frustrasjonene!
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #36 Skrevet 14. mars 2011 Må si jeg er litt skuffa over å ikke få mer støtte her. Trodde småbarnsmødre støtta andre i samme situasjon! Uansett var det godt å få ut frustrasjonene! Bedre lykke neste gang. Øvelse gjør mester 2
Mixelite Skrevet 14. mars 2011 #37 Skrevet 14. mars 2011 Småbarnsmødre har et felles tema, og de(vi) er "flinke" til å snakke om det. Jeg kan godt skjønne at en som er barnløs føler seg utenfor/synes det er kjedelig å være omgitt av småbarnsmødre.
Envy Skrevet 14. mars 2011 #38 Skrevet 14. mars 2011 Arbeidslivet (og det norske samfunnet) legger da jammen meg nok til rette for småbarnsfamiliene som det er, om ikke de skal begynne å sette munnkurv på oss som ikke har barn i tillegg. 1
Gjest Jobber mye! Skrevet 15. mars 2011 #39 Skrevet 15. mars 2011 Arbeidslivet (og det norske samfunnet) legger da jammen meg nok til rette for småbarnsfamiliene som det er, om ikke de skal begynne å sette munnkurv på oss som ikke har barn i tillegg. Så enig med deg!
Kråkesaks Skrevet 15. mars 2011 #40 Skrevet 15. mars 2011 Tråden er ryddet for avsporinger. Kråkesaks, moderator.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå