Gjest Negativ ja... Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Hva syns dere, er min kollega egoistisk og bør tenke over atferden sin? Hun er 35, har ingen barn, er single og uttalte følgende etter helgens fest ute: "Var bare småbarnsmødre der" - som om det var så ille?!! Tenkte å ta opp med sjefen at denne kollegaen bør tenke mer over hva un sier med meg i nærheten! Virker som om a' syns jeg er kjedelig og har trege helger, mens hun sjøl har liksom så kule helger med fart og moro... Føler meg dum med henne som kollega, hun vet ikke hvordan d et er å ha et lite barn! Hun kan jobbe overtid, ha kundemøter osv. mens jeg må hente i barnehage og hjem tidlig. Kommer sent gjør jeg og. Hva kan sjefen gjør for at denne kollegaen blir mer grei mot meg og ikke så nedlatende?! Føler meg bare dum med henne der...Hun er faglig flink, men fælt at hun er så sprudlende og positiv hele tiden. Kan hun ikke forstå meg litt??!!!!
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Føler meg dum med henne som kollega, hun vet ikke hvordan d et er å ha et lite barn! Hun kan jobbe overtid, ha kundemøter osv. mens jeg må hente i barnehage og hjem tidlig. Kommer sent gjør jeg og. Ja hun er jamen heldig som får jobbe overtid mens du kommer sent og går tidlig 12
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 (endret) Hva syns dere, er min kollega egoistisk og bør tenke over atferden sin? Hun er 35, har ingen barn, er single og uttalte følgende etter helgens fest ute: "Var bare småbarnsmødre der" - som om det var så ille?!! Tenkte å ta opp med sjefen at denne kollegaen bør tenke mer over hva un sier med meg i nærheten! Virker som om a' syns jeg er kjedelig og har trege helger, mens hun sjøl har liksom så kule helger med fart og moro... Føler meg dum med henne som kollega, hun vet ikke hvordan d et er å ha et lite barn! Hun kan jobbe overtid, ha kundemøter osv. mens jeg må hente i barnehage og hjem tidlig. Kommer sent gjør jeg og. Hva kan sjefen gjør for at denne kollegaen blir mer grei mot meg og ikke så nedlatende?! Føler meg bare dum med henne der...Hun er faglig flink, men fælt at hun er så sprudlende og positiv hele tiden. Kan hun ikke forstå meg litt??!!!! mener du virkelig at sjefen skal gjøre noe? Det er du som har et problem her...det lyser jo lang vei. Endret 15. mars 2011 av Kråkesaks 1
Gjest Trådstarter'n Skrevet 14. mars 2011 #5 Skrevet 14. mars 2011 Tuller ikke, føler min single barnløse kollega bare snakker om den fine helgen sin i pausene, og er nedlatende med meg som har et lite barn i barnehagen. Føler at hun er den blide og flinke på jobb, mens jeg er den sure som ikke kan bransjen ennå.. Sjefen har bare meg til disse møkkaoppgavene (bare rutine..) så han hevet lønnen min til det samme som kolegaen, selv om hun er mye flinkere og gjør mye mer enn meg. Men vil de ha meg, så vil de ha meg der...fint for meg og mannen min, for jeg tjener nå mer enn han (han jobber i staten, jeg privat). Uansett, er lei av egoistiske single folk! Måtte bare få det ut.
Gjest Katee Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 Tuller ikke, føler min single barnløse kollega bare snakker om den fine helgen sin i pausene, og er nedlatende med meg som har et lite barn i barnehagen. Føler at hun er den blide og flinke på jobb, mens jeg er den sure som ikke kan bransjen ennå.. Sjefen har bare meg til disse møkkaoppgavene (bare rutine..) så han hevet lønnen min til det samme som kolegaen, selv om hun er mye flinkere og gjør mye mer enn meg. Men vil de ha meg, så vil de ha meg der...fint for meg og mannen min, for jeg tjener nå mer enn han (han jobber i staten, jeg privat). Uansett, er lei av egoistiske single folk! Måtte bare få det ut. Vel, utifra måten du svarer i tråden her så er nok du den sure på jobb... Kanskje sjefen skulle sendt deg på smilekurs? 6
Gjest strykebrett Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 Hæh? Du får samme lønn som henne, selv om du kommer seint og går tidlig? Hva er det du klager på?
Humleblomst Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 Har du tenkt over at du faktisk har valgt tilværelsen med mann og barn helt selv? Det er da ikke din single kollega sin feil at du velger å ha en negativ holdning til alt rundt deg dagen lang! 2
Gjest Mynona83 Skrevet 14. mars 2011 #9 Skrevet 14. mars 2011 Jeg er lei egoistiske småbarnsmødre! 12
Gjest Trådstarter'n Skrevet 14. mars 2011 #10 Skrevet 14. mars 2011 Hæh? Du får samme lønn som henne, selv om du kommer seint og går tidlig? Hva er det du klager på? har fakta meg tatt opp med sjefen at jeg ikke liker den nedlatende holdningen hennes....gjør meg sur hver dag på jobb. Syns oppriktig talt den single festglade kollegaen min bør utvise mye mer hensyn til meg! Hun er blid mot sjefen og de andre 4, men meg er hun nedlatende med, bare fordi jeg ikke er like kompetent med erfaring som hu har.. Er bare så lei av å sitte med registeroppgaver...registrer ditt og datt..det er kjedelig. Men lønna er helt super så får bare holde ut!
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #11 Skrevet 14. mars 2011 Hun kan jobbe overtid, ha kundemøter osv. mens jeg må hente i barnehage og hjem tidlig. Kommer sent gjør jeg og. Hun er faglig flink, men fælt at hun er så sprudlende og positiv hele tiden. Sjefen hevet lønnen min til det samme som kolegaen, selv om hun er mye flinkere og gjør mye mer enn meg. Hehe. TS er åpenbart lei av å ta unna for småbarnsforeldrene på jobben Jaja. Kan godt forstå deg. Du er ikke alene om den.. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #12 Skrevet 14. mars 2011 Så flott at hun single kollegaen din vil dele sine lystige helger med deg. Har du tenkt at hun fyller opp sine helger i tillegg til all den jobben hun gjør, for å ikke være singel og alene hjemme på sofaen? Hun er ikke like heldig som deg som har mann og barn gitt. Kanskje du skulle ønske du hadde ventet med å være opptatt og ha barn? For all del, ikke gå til sjefen din om "problemet" ditt. Kan være sjefen velger å ta fra deg den super gunstige arb tiden din, så du får mindre tid med barnet ditt og mann.............. Get over it! Ta deg en fest med mann eller venninner uten små barn, høres ut som du savner det litt!!!!
Gjest strykebrett Skrevet 14. mars 2011 #13 Skrevet 14. mars 2011 Sorry ass, men en som har lengre erfaring enn deg, legger inn mer overtid, er lengre på jobb til vanlig og har tid til kundekontakt får mer utfordrende arbeidsoppgaver. Sånn er det i arbeidslivet. Og det er jeg egentlig glad for. Syns du ikke at en som jobber mye fortjener å klatre på stigen?
Frøken Smilla Skrevet 14. mars 2011 #14 Skrevet 14. mars 2011 har fakta meg tatt opp med sjefen at jeg ikke liker den nedlatende holdningen hennes....gjør meg sur hver dag på jobb. Syns oppriktig talt den single festglade kollegaen min bør utvise mye mer hensyn til meg! Hun er blid mot sjefen og de andre 4, men meg er hun nedlatende med, bare fordi jeg ikke er like kompetent med erfaring som hu har.. Er bare så lei av å sitte med registeroppgaver...registrer ditt og datt..det er kjedelig. Men lønna er helt super så får bare holde ut! Er du sur fordi hun er singel og lever et liv du på mange måter misunner henne, eller er du sur fordi du synes arbeidsoppgavene dine er kjedelige?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #15 Skrevet 14. mars 2011 Det er du som er problemet her. Innse det først som sist. Jeg synes da ikke kollegaene mine er nedlatende når de forteller om masse opplevelser og festligheter og storbyferie mm. Noe jeg kan se langt etter. Har mer enn nok med å overleve. Jeg gleder meg på deres vegne. Du sier jo selv at du er lei arbeidsoppgavene, men også at du ikke har den samme kompetansen som henne. DER er forskjellen. Ta litt utdannelse og du får helt andre arbeidsoppgaver.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #16 Skrevet 14. mars 2011 Sorry ass, men en som har lengre erfaring enn deg, legger inn mer overtid, er lengre på jobb til vanlig og har tid til kundekontakt får mer utfordrende arbeidsoppgaver. Sånn er det i arbeidslivet. Og det er jeg egentlig glad for. Syns du ikke at en som jobber mye fortjener å klatre på stigen? Hun fortjener i tillegg mer i lønn enn TS. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #17 Skrevet 14. mars 2011 Herregud da, skjønner dere ikke at TS er "hun kollegaen" 3
Gjest Tråd Skrevet 14. mars 2011 #18 Skrevet 14. mars 2011 For all del, ikke gå til sjefen din om "problemet" ditt. Kan være sjefen velger å ta fra deg den super gunstige arb tiden din, så du får mindre tid med barnet ditt og mann.............. Get over it! Ta deg en fest med mann eller venninner uten små barn, høres ut som du savner det litt!!!! har gode erfaringer med å henvende meg til sjefen med det meste...han har vært avhengig av meg lenge, lenge før hu nye begynte. Noen må gjøre "drittoppgavene" også, og jeg vil ha mer belønning og respekt for at jueg gjør dem! Er lei av hun single kollegaen min som liksom er så faglig flink hele tiden. Hun vet ikke hvordan det er å ha et lite barn i barnehage som hele tiden blir syk, må til tanlege osv.. Hu kollegaen er liksom så eplekjekk, og har selvtillit. Ikke lett å ha unger og jobbe fullt!
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #19 Skrevet 14. mars 2011 Hva syns dere, er min kollega egoistisk og bør tenke over atferden sin? Hun er 35, har ingen barn, er single og uttalte følgende etter helgens fest ute: "Var bare småbarnsmødre der" - som om det var så ille?!! Tenkte å ta opp med sjefen at denne kollegaen bør tenke mer over hva un sier med meg i nærheten! Virker som om a' syns jeg er kjedelig og har trege helger, mens hun sjøl har liksom så kule helger med fart og moro... Føler meg dum med henne som kollega, hun vet ikke hvordan d et er å ha et lite barn! Hun kan jobbe overtid, ha kundemøter osv. mens jeg må hente i barnehage og hjem tidlig. Kommer sent gjør jeg og. Hva kan sjefen gjør for at denne kollegaen blir mer grei mot meg og ikke så nedlatende?! Føler meg bare dum med henne der...Hun er faglig flink, men fælt at hun er så sprudlende og positiv hele tiden. Kan hun ikke forstå meg litt??!!!! Jeg tror du er hun single festglade jenta som er luta lei og jobbe ekstra pga sure småbarnsmødre som klager over tull og jobber lite.... hahaha... 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #20 Skrevet 14. mars 2011 En sjef er aldri avhengig av sine medarbeidere. Dersom du dør i morgen så vil firmaet fortsatt gå videre. At du ikke takler et liv med jobb og unger får være din greie. Er nok av folk som takler det. Siden livet ditt er så strevsomt pga barn så stikker det vel litt når kollegaen snakker om festing og farting på fritiden. Du skulle nok ønske at du var der du også. I stedet tråkker du i det kjedelige livet ditt. Kjedelig jobb og bare ansvar for unger og hus. Ikke noe spennende skjer. Gubben er sikkert også kjedelig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå