Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som sier dere tviler på at babyen var 6 mnder.. Hvorfor det? Anser dere det som utenkelig at det finnes mødre som gir sjokolade til sine 6mnder gamle babyer?

Og tror dere Chiyo ikke kan se forskjell på 6 og 12 måneder?

:fnise:

Sorry måtte bare.

Men jeg tror fremdeles at han var rundt 6 måneder. ;) Men jeg er jo ikke eksperten her inne da.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er unødvendig å gi små babyer godteri, men jeg ville ikke reagert noe på at andre gjorde det. Og når det kommer til sjokolade rundt hele munnen: En rute melkesjokolade som smelter blir det temmelig mye søl av, så det trener jo ikke å ha vært store mengden sjokolade det har vært snakk om?

• Liker 1
Skrevet

Det er få ting som irriterer og provoserer meg mer enn nettopp dette. Synes det er så grusomt å se på at små barn blir pakket på alskens søtsaker. Særlig i selskaper, hvor de blir matet med kake som om det var babygrøt.

Jeg skjønner ikke hva motivet for dette er? Det har da ingen verdi for dette barnet å få søtsaker og sjokolade? Hva om barnet blir uvel? Det er ofte snakk om store mengder på en så liten kropp :/ Dette resulterer kun i dårligere vaner, tenner (om de har fått det da), dårligere helse og et mas etter søtt de neste 16 årene.

Det finnes andre måter å belønne/verdsette barnet sitt på.

• Liker 4
Skrevet

Deg om det, men jeg lurer på hvorfor du gjør dette? En baby på 6 måneder trenger ikke sjokolade, den kan få allergiske reaksjoner, og sist men ikke minst, så venner du babyen til smaken av søtt i altfor ung alder.

En baby kan og få allergiske reaksjoner av ting som eple og masse annet! Det er vanligst og utvikle allergi mot det en spiser mye av.

Jeg ville nok ikke gitt en baby sjokolade, synes slikt godt er helt unødvendig og poengløst om ikke ungen selv vil ha akuratt det.

Litt det samme med og oss og en burde ikke spise sjokolde om en ikke vil ha det, og en burde ikke spise sjokolade for og spise seg mett.

Ut ifra ts sitt inlegg så høres det ut som om han fikk ganske mye sjokolade og. Ikke helt heldig det da men om det er et engangstilfelle er det jo ikke like gale som om det skjer ofte.

Skrevet

Dere som sier dere tviler på at babyen var 6 mnder.. Hvorfor det? Anser dere det som utenkelig at det finnes mødre som gir sjokolade til sine 6mnder gamle babyer?

Jeg har vel kanskje litt for høye tanker om andre mødres vett ;) Jeg anser det ikke som utenkelig, men i våre dager har vi tilgang på så mye informasjon om helse og ernæring, at jeg velger å tro at det er fåtallet som slenger om seg med sjokolade.

Skrevet

Liten, skallet baby med sjokolade i hele ansiktet.

Han hadde så vidt tenner en gang.

Det er mulig at denne ungen var eldre enn du tror. Min eldste datter fikk ikke hår før hun var nesten 2 år. Yngste sønnen min veide 7,5 kilo da han var 1,5 år og han fikk sin første tann da han var 14 mnd.

• Liker 1
Skrevet

Det er mulig at denne ungen var eldre enn du tror. Min eldste datter fikk ikke hår før hun var nesten 2 år. Yngste sønnen min veide 7,5 kilo da han var 1,5 år og han fikk sin første tann da han var 14 mnd.

Egentlig så så jeg ikke noe tenner. Så jeg burde kanskje ikke skrevet "så vidt fått tenner" fordi jeg vet ikke om han hadde noen. Hehehe... :flau:

Skrevet

Jeg er helt enig at det er unødvendig å gi en baby sjokolade, personlig synes jeg det er unødvendig å gi barn søtsaker i det hele tatt. MEN det er opp til hver enkelt hvordan man velger og gjøre det, og når man kun ser en unge i butikken vet man ikke hvordan kostholdet til den ungen er ellers.

Synes det er utrolig dumt når man dømmer andre man ikke kjenner. Jeg hadde med min 11mnd gamle sønn på senteret, og hadde selvfølgelig glemt vannflasken hans.. Gikk derfor inn på burger king, og fikk en pappkopp med lokk og sugerør og fylte den med bonaqua uten kullsyre (veldig detaljert, vet det, men orker ikke å få kommentarer på at vannet fra springen der er uhygenisk osv, det er ikke det som er poenget akkurat nå). Gutten min satt i vogna og sugde vann til den store gullmedalje, og etter en stund kommer det en sur padde av en annen mamma med en barnevogn og fortalte meg alt det negative med å gi et lite barn cola.. hmm

• Liker 4
Skrevet

Er du sikker på at det var babyens mor da? Kan jo ha vært en ung bestemor eller tante. Har inntrykk av at andre er mer opptatt av å gi babyer søtsaker enn babyens mor.

Ellers trenger det jo ikke være snakk om store mengder. Treåringen min får sjokoladebarter av en eneste Non-stop.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

herregud hva folk legger seg oppi hva andre gjør.. er det rart det er krig i verden!

• Liker 2
Skrevet

Jeg er helt enig at det er unødvendig å gi en baby sjokolade, personlig synes jeg det er unødvendig å gi barn søtsaker i det hele tatt. MEN det er opp til hver enkelt hvordan man velger og gjøre det, og når man kun ser en unge i butikken vet man ikke hvordan kostholdet til den ungen er ellers.

Synes det er utrolig dumt når man dømmer andre man ikke kjenner. Jeg hadde med min 11mnd gamle sønn på senteret, og hadde selvfølgelig glemt vannflasken hans.. Gikk derfor inn på burger king, og fikk en pappkopp med lokk og sugerør og fylte den med bonaqua uten kullsyre (veldig detaljert, vet det, men orker ikke å få kommentarer på at vannet fra springen der er uhygenisk osv, det er ikke det som er poenget akkurat nå). Gutten min satt i vogna og sugde vann til den store gullmedalje, og etter en stund kommer det en sur padde av en annen mamma med en barnevogn og fortalte meg alt det negative med å gi et lite barn cola.. hmm

:jepp:

Skrevet

Vet du, hadde jeg sett dere ville jeg sikkert tenkt "hæ?", jeg også. Det er nå en gang så enkelt vi (jeg) er skrudd sammen. Cola-beger = brus. Det er veldig fort gjort å dømme i forbifarten. Men jeg hadde ikke kommet bort for å skjenne på deg :fnise:

Forøvrig kan jeg nevne at det TS forteller ikke overrasker meg; en i barselgruppen min ga sin jente på 7 mnd sjokolade forleden dag, fordi "hun får spise alt jeg spiser". Og min mann har latt vår baby (10 mnd) smake bløtkakefyll, svele, bolle og syltetøy. Det er ting jeg helst ikke ville dyttet inn i munnen hans, men jaja... (Når jeg sier "smake" mener jeg litt på en fingertupp eller bit på størrelse med en kaffebønne). Det er mange spennende smaker å oppdage, og småen vår får smake på mest mulig - men søtsaker kan jeg styre meg for. Han er jo like begeistret for fisk som fruktmos. For han er alt gøy!

Gjest BettyBoop28
Skrevet

I går var jeg på butikken og da var det en dame som hadde gitt babyen sin sjokolade. En baby! Er ikke det helt unødvendig?

Babyen satt i en sånn handlevogn med babysete på og var ikke mer en seks måneder. Han hadde sjokolade rundt hele munnen. Og moren dullet med han og sa ting som "nam, var det godt".

Jeg har ikke barn selv, så jeg kan ikke alt om babyer, men jeg ville ikke funnet på å gi et spedbarn sjokolade. Det virker helt feil.

Har jeg rett?

Herregud. hvor gammel var hun mora? Alle vet jo at babyer ikke skal ha sånt.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Er du sikker på at det var babyens mor da? Kan jo ha vært en ung bestemor eller tante. Har inntrykk av at andre er mer opptatt av å gi babyer søtsaker enn babyens mor.

Ellers trenger det jo ikke være snakk om store mengder. Treåringen min får sjokoladebarter av en eneste Non-stop.

Er forskjell på en treåring og en baby

Skrevet

Er forskjell på en treåring og en baby

Ikke nødvendigvis når det gjelder hvordan sjokoladen fordeler seg i fjeset ;)

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Ikke nødvendigvis når det gjelder hvordan sjokoladen fordeler seg i fjeset ;)

Jeg mener det er vel litt mer ok å gi en treåring en liten sjokoladebit enn en baby

Skrevet

Herregud. hvor gammel var hun mora? Alle vet jo at babyer ikke skal ha sånt.

Når jeg først så babyen tenkte jeg at moren måtte være veldig ung, men hun var ikke det. Hun var litt gammel. Eller ikke gammel, men ikke akkurat ung mor da.

Vet det er slemt å dømme folk etter utsene, men foreldrene til babyen så veldig shabby ut. Faren hadde tatovering på hode og så skikkelig skummel ut. Men han kan jo være en skikkelig hyggelig fyr, det vet jeg ingenting om.

Men dette var ikke i Norge altså. Det var på en Tesco i England. Kanskje britiske foreldre gir barn sjokolade tidlig. Hva vet jeg? Det er i alle fall mange usunne mennesker her borte.

Skrevet

Fælt å seie det, men med ein gong du nevnte at det var i England, blei historien din meir truverdig :fnise: Huff. Eg har budd ein periode i England, og nordmenn flest er jo helseguruar i forhald til engelskmenn... Så eg endrar svaret mitt til ja, det kan godt vere ein 6 mnd gamal baby som fekk sjokolade.

• Liker 3
Skrevet

Jeg mener det er vel litt mer ok å gi en treåring en liten sjokoladebit enn en baby

Nå var det snakk om hvordan en bit sjokolade fordeler seg i fjeset og ikke om det er ok eller ikke å gi en baby sjokolade. Hold deg til sammenhengen i det du siterer og svarer på.

Gjest Eurodice
Skrevet

Nå var det snakk om hvordan en bit sjokolade fordeler seg i fjeset og ikke om det er ok eller ikke å gi en baby sjokolade. Hold deg til sammenhengen i det du siterer og svarer på.

Dette er jo typisk, tråden sklir ut. Det opprinnelige temaet var at TS mente at det ikke var bra for en baby å spise sjokolade og spurte om andres erfaring. Så ble det en mengde avsporinger. Til TS, du har selvfølgelig helt rett. Sjokolade er ikke bra for babyer, forsåvidt ikke for noen. Det er ingen nødvendighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...