Gå til innhold

Frykter du Vigrid?


Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Politiet over hele landet har nå satt i gang en aksjon hvor de oppsøker medlemmene i Vigrid og forsøker å snakke dem ut av organisasjonen. De melder om over 100 nye seremonier i løpet av året - dåpsseremonier av unge mennesker som blir med..

Det kan jo tyde på at politiet tar denne organisasjonen alvorlig, og ikke bare som guttestreker?

"Frykter" du Vigrid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lekebøll

Jeg frykter all den slags.

Setter stor pris på at politiet faktisk tar dette alvorlig, og ikke "snakker det bort" som guttestreker, som du sier lmari.

Det jeg frykter mest av alt er likegyldighet og egoisme - og det er blant annet disse to "kvalitetene" som avler ideologier som dette.

:x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll
Nei, jeg frykter de ikke. Men jeg syns det er fryktelig trist at noen velger denne livsstilen.

Hvordan klarer du å ikke frykte at den slags blir mer og mer utbredt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, lekeball. Har hatt litt på følelsen av at Vigrid og Tore Tvedt har blitt sett på som "tullinger" som ikke får samlet store tropper uansett, og at politiet/PST ikke har tatt dette seriøst nok. Nå er de i hvert fall på alerten og følger dem tydeligvis med argusøyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Frykter" du Vigrid?

Ja det gjør jeg....grøss....historien har en tendens til å gjenta seg, derfor bør vi lære av historien vår og ta dette på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Randabergmann22

Er selv ikke begeistret for innvandrere, men han der tore tvedt er jo helt ute å kjøre.. Han mener jo at de er mindreverdige vesen. Jeg personlig mener bare at vi har nok innvandrere, det er for mye bråk med dem vi har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, lekeball. Har hatt litt på følelsen av at Vigrid og Tore Tvedt har blitt sett på som "tullinger" som ikke får samlet store tropper uansett, og at politiet/PST ikke har tatt dette seriøst nok. Nå er de i hvert fall på alerten og følger dem tydeligvis med argusøyne...
enig med du..

tror aldri de får særlig mnge medlemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Jeg tror faktisk at det er en god del (fortrinnsvis) unge mennesker som er dumme nok til å henge seg på dette, jeg.

Synes jeg ser trenden.

Synes det er tullete å absolutt skulle være så "laidback" og ikke redd for noen ting - slike folk er farlige dersom de kommer langt nok, og å trekke nisselua enda lengre ned i ansiktet hjelper ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med lekeball og imari. Sånne burde man ta seriøst, en ting at de kan vokse seg store og faktisk få satt djevelskapen litt i system (har vel ikke glemt benjamin enda? han ble drept av hjernevaskede unge mennesker som ikke visste bedre, fordi han var brun..), men samtidig synes jeg det er synd at unge mennesker skal kaste bort fruktbare år på å gå rundt og hate. Tenk så mye annet de kunne gjort, som bidro positivt i samfunnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Jeg er skremt ja, spesielt etter at jeg var inne på hjemmesiden deres i forbindelse med en oppgave. Skal man tro det som står der, rekrutteres det ganske heftig. Jeg synes det er på tide at politiet gjør noe med det, klart de er tullinger, men etter min mening er de farlige tullinger. Som Care sa, historien har en tendens til å gjenta seg, og mennesket glemmer faretruende fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Ja, jeg er skremt. Særlig etter nazidåpen på Hafrsfjord en formiddag hvor små barn kunne se dem. De er ikke riktig navlet, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frykter på en måte Vigrid ja. Ihvertfall hvis de vokser seg større. Deres ideologi står ganske langt fra min. Det har vært oppslag og reportasjer i lokalavisa fra seremoniene deres, synes ikke det virker bra nei. Avisa intervjet også ungdommer som deltok på seremoniene, de virket nesten hjernevasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vigrid er absolutt en organisasjon man skal være på vakt ovenfor. De stjeler vår norske kulturhistorie og gjør den til et forsvar for sin sak.

Her får dere noen klipp fra Vigrids informasjon til folket :

"Hvis det å være Nazi betyr å være ærlig, heteroseksuell og elske sitt eget folk så er jeg stolt over å bli kalt Nazi."

"Kanskje vi skal starte med å anvende jødenes egne metoder på dem selv? Oy-vey, Oy-vey. Da hadde det blitt ramaskrik og sutring, da."

"Etter vår oppfatning er stiftelsen Hvite Busser til Auschwitz en slik stiftelse som er etablert for å hjernevaske norsk ungdom på ungdomsskoletrinnet til ukritisk å tro på de jødiske løgnhistoriene som en ny religion."

"Anne Frank skal ha skrevet en dagbok før hun ble fraktet til Auschwitz. Den ble noen år senere gitt ut i USA og ble raskt en bestselger . Den ble også filmatisert og i dag er Anne Frank stiftelsen en av jødenes store pengemaskiner eid av filmskaperen Spielberg som blant annet har lagd løgnpropagandaen "Schindler's Liste". Også kalt "Svindler's Liste"."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke om jeg er så redd, men jeg tar det alvorlig - men som med alt annet jeg tar alvorlig, bekymrer meg for i samfunnet, så synes jeg ofte det er vanskelig å overføre meningene mine til handlinger, for hva gjør vi da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Problemet er at de verdiene om ytringsfrihet og toleranse som den norske stats lovgiving er basert på, kan utnyttes av samvittighetsløse sjarlataner som f.eks. Virgids Tore Tvedt. Ytringsfriheten blir som en hengelås på en bod-dør: Den fungerer bra når alle respekterer den, men en banditt har ingen som helst problemer med å omgå den.

På Vigrids hjemmesider serverer Tore Tvedt de mest håpløse løgnhistorier om 2. verdenskrig, samt rasistisk propaganda, tildels i nasjonalromantisk drakt. Noe annet kan man ikke vente av en rabiat tulling, men problemet er at han får lov til det.

Hva må enkelte unge mennesker tro når de helt fritt kan bla seg inn på en internettside der det står at:

* Jødene sto bak kommunismen

* SS og NSDAP kjempet heroisk for Europas frihet

* Holocaust er en løgn som jøder idag tjener gode penger på; Steven Spielberg tjener f.eks. på Schindler's List og filmatiseringen av Anne Franks dagbok

* Mennesker med mørk hud er mindreverdige individer som stjeler, ødelegger og voldtar så snart de får muligheten

* Jøder er generelt forkvaklede mennesker med rasistisk menneskesyn (!) og unaturlig store neser

De to siste punktene er forøvrig fremført i lett tilgjengelig tegneserieform. I tillegg kan siden by på eventyr for barn, der moralen er at man skal holde seg til "sine egne". Hvis ikke Vigrids hjemmeside uttrykker grov rasisme, da finnes det ingen nettsider som gjør det.

Men noen av de som besøker siden, spør seg sikkert: "Hvis dette ikke er sant, hvorfor er da denne siden fortsatt på nettet?" Og jeg skulle likt å høre et godt svar, for man har sannelig slept Tore Tvedt og hans skrullete idéer gjennom nok rettssaler. Han ender opp med å få en pervers martyrrolle blant sine meningsfeller, og gjør hele rettssystemet, ja oss alle, til latter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frykter ikke Vigrid, på langt nær.

Men er enig i at de er noe politiet må holde et øye med på.

Men har Vigrid i det hele tatt gjort ulovlig enda?

Eller kommer all hykkleriet pga at de er nazister?

Jeg vet ikke noe annet enn hva Vigrid står for.

Og hva de holder på med, med tanke på ritualer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...