aftereight Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #21 Skrevet 11. mai 2011 Lillejenta vår har det bra! Det er mamman som ikke er helt som hun skal... Jeg har en litt uvanlig livmorhals som nå under svangerskapet er ekstra sensitiv og lettblødende. Etter flere undersøkelser ble jeg sendt til en gynekolog som blant annet tok flere celleprøver. Nå avventer jeg svar og er veldig beroliget på at alt er som det skal være. Etter å ha kommet hjem i går var jeg rett og slett utslitt! Sov store deler av ettermiddagen og like godt til natten, fikk beskjed om å ta det rolig av legen før jeg dro fra sykehuset - så i går klarte jeg det bra. Flickan og Silverdoe - så kjekt dere har vært innom!
flickan Skrevet 11. mai 2011 #22 Skrevet 11. mai 2011 Åh, er det kanskje ektopi du har? Det har jeg, og det er slitsomt, men ikke farlig. Heldigvis er det bedre nå mens jeg er gravid, men har alltid vært plaget med mye småblødninger..
aftereight Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #23 Skrevet 11. mai 2011 Åh, er det kanskje ektopi du har? Det har jeg, og det er slitsomt, men ikke farlig. Heldigvis er det bedre nå mens jeg er gravid, men har alltid vært plaget med mye småblødninger.. Vet ikke helt hva det heter på fagspråket, men kort forklart er den "indre delen" av livmorhalsen vanligvis avsluttet tidligere/lenger inn enn det min er. Den er på en måte noe forlenget og ligger også litt på utsiden av selve livmorhalsen. For et utrent øye kan dette se ut som en svulst eller en alvorlig infeksjon, reaksjonen til slike leger kan derfor være "voldsom" (legen som undersøkte meg første gang på mandag sa i ettertid at hun trodde det var en svulst, og en tidligere fastlege gikk langt i å si at jeg hadde livmorhalskreft eller herpes før celleprøven avkreftet det). Jeg kan også ha småblødninger utenom mens, men det har ikke vært noe ekstremt. Har heller hatt problemer med at det kan være smerter rundt eggstokkene ved samleie, noe som har vært skikkelig plagsomt i perioder. Men jeg opplever egentlig at det var verre før N enn det har vært nå i ettertid.
aftereight Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #24 Skrevet 11. mai 2011 Etter en liten googlerunde ser det jo vitterlig ut som om det er ektopi jeg har. Det stemmer hvertfall med de fysiske beskrivelsene mine Takk for god hjelp Flickan
flickan Skrevet 12. mai 2011 #25 Skrevet 12. mai 2011 Jeg skulle egentlig inn til brenning/frysing da jeg ble gravid, for jeg synes det er så kjedelig å blø så mye. Vanskelig å holde kontroll på hva som er mensen og hva som "bare" er bødninger. Men siden jeg ble gravid må det selvsagt vente. De måtte ta prøver av meg og, for å være helt sikker på at det ikke er noe annet(svulster, osv) men som regel er det bare ektopi, og det er heldigvis helt ufarlig.
silverdoe Skrevet 12. mai 2011 #26 Skrevet 12. mai 2011 Det var jo godt å høyre at alt er bra med lillejenta og at det heldigvis ikkje er fare for noko! (Sjølv om blødninger under svangerskapet ALLTID er ekkelt/skummelt)! Du må jo berre følgje legens råd no da, om å slappe godt av Avslapning på resept :gjeiper:
aftereight Skrevet 24. mai 2011 Forfatter #27 Skrevet 24. mai 2011 Hei! Avslapping pågår - har hatt "dilla" på en blogg og lest meg gjennom hele... Tror dere jeg har hatt tid til annet??? Dårlig unnskyldning, i know! Men - i morgen er jeg 20 uker på vei i henhold til ul-terminen. Halvveis og evig lykkelig for det. Klarer ikke helt å stole på at alt skal gå like greit som sist, men krysser fingre for at det bare er en følelse... Har mye kynnere og mange av de er forholdsvis vonde, legen kunne fortelle at det var vanlig at man kjente disse bedre som flergangsfødende. Sånn fysisk er bekkenløsninga en del av dagen, så her er jeg gjerne gamlemor fra kl 19.00 på kvelden :gjeiper: dvs når jeg setter meg ned i sofaen. Er blitt 30% sykemeldt og synes det er veldig godt, har en ekstremt stillesittende jobb for tiden. Med en toåring er det ikke bare bare til å finne roen og mulighet til å slappe av og hente meg inn når jeg er sliten. Ved å jobbe noen timer mindre hver dag får jeg roet litt ned før henting i barnehagen, og har litt å bidra med etter middag til bla lek med guttungen. Nei, det var nok om meg - nå er jeg supernysgjerrig på hva dere har gjort den siste tiden:)
aftereight Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #28 Skrevet 25. mai 2011 Hurra for 20 uker og halvveis! Så fort men uendelig sakte det har gått! Ikke så lenge siden jeg tenkte at de som var 20 uker på vei var kommet eviglangt:) Nå er nok de fleste snart i mål... I dag har jeg laga pølsegrateng i tre posjoner - hatt en til middag, så da skal to i fryseren. Det er utrolig godt med pølsegrateng, enkelt å lage samtidig som det kan lages flere posjoner og fryse. Love it! Vel, nå skal barnetv ses sammen med lillemann - ganske så koselig skal jeg si dere!
silverdoe Skrevet 31. mai 2011 #29 Skrevet 31. mai 2011 20 veker og halvvegs er verdt å juble for! Sjølv jublar eg for 15 veker i dag, og er godt fornøgd med å ha kome så langt! (Men hallo, berre 5 veker til halvvegs!! Tida går så fort!) Du har kome to veker lenger i følgje mensterminen da, eller? (eller kanskje berre litt over 1 - ser det er ei stund sidan du skreiv..) Sidan det står 22 veker + 2 på tickeren din..? I følgje min menstermin har eg termin 10. november, men ul viste 25. november foreløpig.. Så eg har hatt ul-terminen på tickeren.. Så får eg heller få meg ein gledeleg overraskelse om babyen skulle komme den 10.
aftereight Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #30 Skrevet 23. juni 2011 Hei! Nå er jeg endelig tilbake med et aldri så lite livstegn... Har vært utrolig sliten den siste tiden samtidig som huset har vært overfylt av besøkende som har avløst hverandre en etter en. Men - det er vel sånn det er til tider. Gleder meg til å flytte hjemover også, skal bli godt å komme nærmere familien og slippe å føle på at vi burde dra hjem hver enda ferie - kanskje neste ferie blir en ordentlig "ut å reise" ferie? Akkurat når vi flytter er ikke klart, må jo ha en jobb først - og det er ikke bare bare i disse dager når man vet hva man vil Vel - sånn formessig er alt som før. Jobbmessig kan det se ut som om det ikke blir noe svangerskapspenger på meg denne gangen. Det betyr nok at jeg gjør en svært god innsats der jeg er nå (er omplassert pågrunn av risikoen for skade på fosteret under graviditeteten). Nå er det forresten bare tre uker og en arbeidsdag til ferie - lucky me! Gleder meg stort til å kose meg med familien, treffe venner og ha det gøy! Ferien holder på å komme i boks, så nå er det bare litt detaljer som gjenstår så er vi der:) Kanskje det er nå jeg skal gjøre nettopp det? - GOOD IDEA!
aftereight Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #31 Skrevet 23. juni 2011 20 veker og halvvegs er verdt å juble for! Sjølv jublar eg for 15 veker i dag, og er godt fornøgd med å ha kome så langt! (Men hallo, berre 5 veker til halvvegs!! Tida går så fort!) Du har kome to veker lenger i følgje mensterminen da, eller? (eller kanskje berre litt over 1 - ser det er ei stund sidan du skreiv..) Sidan det står 22 veker + 2 på tickeren din..? I følgje min menstermin har eg termin 10. november, men ul viste 25. november foreløpig.. Så eg har hatt ul-terminen på tickeren.. Så får eg heller få meg ein gledeleg overraskelse om babyen skulle komme den 10. Tida går kjempefort! Syns ikke det var så lenge siden jeg satt og tenkte at de som var rundt uke 20 var eviglangt foran meg:) Tickeren min viser litt feil i forhold til ul terminen, den ble flyttet ti dager tilbake i forhold til menstermin. Så offisielt er jeg pr dags dato 24 uker på vei - mens jeg er noe sånt som 25+3 når jeg regner ut fra egen termin.
flickan Skrevet 23. juni 2011 #32 Skrevet 23. juni 2011 Så hyggelig med livstegn fra deg igjen Jeg skjønner godt hva du mener med at du gleder deg til å flytte nærmere familie, og ikke bruke alle feriene på å reise "hjemover". Gleder meg til det samme, men det er dessverre et par år frem i tid for oss enda.
silverdoe Skrevet 24. juni 2011 #33 Skrevet 24. juni 2011 Det er alltid kjekt å bo nært familien Eg er veldig glad for at vi har bosatt oss relativt nært, berre ein fergetur og nokre minutt ifrå Håper tida fram mot ferie går bra, sånn du kan nyyyyte ferien din! Eg har allereie ferie (nokre fordelar skal jo lærarar ha ) og det er fine saker!
aftereight Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #34 Skrevet 29. juni 2011 Hei igjen mine to faste lesere I dag er jeg 25 uker på vei i følge ul termin, er veldig spent på hvilken dato som slår til... Menstermin er jo litt foran og det skiller ti dager. I dag fant jeg det nydeligste antrekket til lillemor på Benneton. Ei søt strikkajakke og ei mjuk bukse i lillatoner. De hadde 70% på hele butikken, og hadde de hatt igjen noe til storebror skulle jammen han også fått noe! Men, vi får se når vi ankommer bartebyen om ikke Zara har noen godbiter i barneavdelingen. Liker å ha noen plagg som er litt spesielle, det fra HM ol. har de fleste, også vi i mengdevis - så noe litt mer spesielt liker vi:) Les: jeg :gjeiper: Nå er det bare 16 dager til ferie - gjett om jeg ser frem til det! Skal bli kjekt med fri og fantastisk vær - for det blir det jo selvfølgelig... Skal en runde rundt om i landet i bryllup og 30-årsdag, deretter blir det Danmark før vi reiser med båten tilbake. Gleder meg til å ha fire uker i strekk, det er det veldig lenge siden jeg har hatt - selv som student hadde jeg ikke det. Nei, nå må jeg svare på noen mailer og være litt fornuftig. Kjøkkenet trenger en litt stødig husmorhånd - så nå er det bare og være flink. Til helgen har jeg og mannen 1 års bryllupsdag (vi har riktignok 10-års jubileum i år også - men somla litt med bryllupet), var å kjøpte en stilig slipsnål til han i går. Kanskje litt kjedelig, men han mangler en som går til alt. Tenkte å kjøpe mansjettknappene i barselgave, så har jeg det i boks også Ha en flott kveld jenter!
silverdoe Skrevet 30. juni 2011 #35 Skrevet 30. juni 2011 Gratulerer med 1-års bryllupsdag! Skal de feire på nokon måte? (Bortsett frå å gi gåve da, såklart ) Enig i at det er kjekt å finne babyklede som er litt meir spesielle enn h&m, Cubus og liknande.. Eg kjøpte maaaasse sånt i går, då eg var i shoppemodus, men no skal eg spare til utenlandstur i haust, og kjøpe stilige ting der, hehe Artig å ha noko som ingen (eller ytterst få) har Og 70% på heile butikken?? Då hadde eg gått amok, sunnmøring som eg er! Ser du skal gi mannen barselgåve..er det vanleg? Eg veit at det er vanleg at mannen gir kona (og det har eg sagt klart i frå til mannen min om! ), men eg visste faktisk ikkje at det omvendte også er vanleg.. Men for all del, kvifor ikkje?! Han blir jo PAPPA! Det er jo like stort som MAMMA! (Sjølv om det er vi som må gjere den tøffaste jobben )
aftereight Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #36 Skrevet 4. juli 2011 (endret) Gratulerer med 1-års bryllupsdag! Skal de feire på nokon måte? (Bortsett frå å gi gåve da, såklart ) Enig i at det er kjekt å finne babyklede som er litt meir spesielle enn h&m, Cubus og liknande.. Eg kjøpte maaaasse sånt i går, då eg var i shoppemodus, men no skal eg spare til utenlandstur i haust, og kjøpe stilige ting der, hehe Artig å ha noko som ingen (eller ytterst få) har Og 70% på heile butikken?? Då hadde eg gått amok, sunnmøring som eg er! Ser du skal gi mannen barselgåve..er det vanleg? Eg veit at det er vanleg at mannen gir kona (og det har eg sagt klart i frå til mannen min om! ), men eg visste faktisk ikkje at det omvendte også er vanleg.. Men for all del, kvifor ikkje?! Han blir jo PAPPA! Det er jo like stort som MAMMA! (Sjølv om det er vi som må gjere den tøffaste jobben ) Takk for det! Vi feira ikke noe spesielt, hadde god middag og spiste bryllupskake fra i fjor. Marsipankake som har ligget i fryseren i ett år:) Det fungerte helt fint og den var veldig god, og det var igrunn ganske koselig å repetere kakespisinga ett år etter, fikk litt flashback til dagen Barselgave er en koselig ting:) Gjorde det med førstemann også - han fikk den riktignok en liten stund senere. Bestilte en kortmappe med bilde av prinsen vår på. En veldig personlig og koselig gave - og veldig stas med bilde av gogutten! Endret 4. juli 2011 av aftereight
aftereight Skrevet 29. september 2011 Forfatter #37 Skrevet 29. september 2011 Jaja - her har jeg ramla av både før og etter ferien... Men, det er sånn det er - det virkelige livet har vist seg fra en ekstremt travel side med besøk, gjøremål og ikke minst manglende overskudd! Siden sist er magen blitt STØRRE - pia er estimert til ca 3800 ved fødsel :/ er litt redd for den... Storebror var "bare" 3260. Vekta er jeg strålende fornøyd med - så fornøyd at jeg må nevne det :gjeiper: Har fortsatt 0,5 kg igjen til startvekt, målet blir derfor å ikke gå over før frøkena kommer. Navnedebatten raser for fullt i huset - ikke at vi er så uenige, bare aldri så lite ubestemmelige... Fant et utrolig nydelig navn i slektstreene våre, på begge sider:) Det kan fort bli det vi lander på, et uvanlig, gammelt navn som allikevel er "vanlig" - selvmotsigende nok! Vil allikevel ikke avsløre det riktig enda. Gleder meg mer og mer til å komme tilbake til mer normal kropp nå. Selv om hodet er festa er bekkenet alt for ustabilt og jeg er ganske gammeldame til tider. Gleder meg stort til å ha overskudd til alt jeg har lyst til igjen. Savner ei god treningsøkt faktisk , slite meg maks ut!
silverdoe Skrevet 29. september 2011 #38 Skrevet 29. september 2011 Hei! Eg var faktisk innom her i går og lurte på om eg skulle skrive til deg..men så gjorde eg det ikkje, av ein eller annan grunn.. Sikkert fordi det var så lenge sidan du hadde skrivd sjølv.. Ser at du har berre nokre dagar igjen til termin - så spennande! Og for vekta! Eg også er storfornøgd med å ikkje ha lagt på meg noko endå, det føles veldig bra Kjenner forresten til problemet med å bestemme seg for namn.. vi klarer ikkje å bestemme oss! Vi skal ha to namn, og mellomnamnet er fastsatt.. Men fornamnet..sukk..ikkje tale om at vi klarer å bestemme det! Hehe Du må gjerne sende ein pm når jenta har kome og namnet er fastsatt Eg syns gammaldagse namn ofte er kjempefine Lykke til vidare!
*Frida* Skrevet 5. oktober 2011 #39 Skrevet 5. oktober 2011 Hei! Termin i går, har jenta komme ennå kanskje? Eg går og ventar sjølv, det er jo berre snakk om dagar no.
aftereight Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter #40 Skrevet 5. oktober 2011 Hei! Så hyggelig noen er flinkere enn meg å oppdatere dagboken - hva skulle jeg ellers lest i?!? Skal sende deg en pm når jeg har fått Silverdoe - gleder meg til alt starter! Tja, terminen her inne (tickeren) er menstermin... Har ikke orka å gjort noe med den. Siden ULtermin er 14 (!!!) har jeg fortsatt litt igjen (er vel 39 i dag ifht ul). Hvertfall i teorien - mentalt sett er jeg veldig klar. Går bare å kjenner og venter på at lillemor skal melde sin ankomst. Er litt ekstra stress med en fra før som må ha barnepass når det hele starter, det gikk så fort forrige gang at jeg håper alt går glatt med den delen. Ellers må jeg klappe for meg selv - nå ligger jeg 1,3 kg under startvekt!! Skjønner det ikke helt, for jeg syns jeg er veldig passiv om dagene - og jeg skal heller ikke nekte for et veldig usunt kosthold... Dvs at sjokoladen er kommet i hus og søtsaker aldri får ligge i fred Men, jeg har tenkt at det er greit frem til fødselen, etterpå skal jeg ta meg grundig sammen! Ha en fortryllende kveld og fød i vei *Frida*!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå