Gå til innhold

Aftereight i farta


aftereight

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte at det kunne være greit å ha en plass og skrive denne gangen også - litt om alt igrunn, men mest om graviditeten og det hektiske småbarnslivet.

Jeg er 28 år og jobber som miljøterapeut. Jeg er gift med verdens beste mann - vi nærmer oss snart et år som rette ektefolk, men har vært sammen i 10. For snart to år siden fikk vi en fantastisk gutt og nå venter vi en liten til.

Hektisk småbarnsliv er egentlig bare forbokstaven. Med full jobb, barnehage og en haug med det meste som må gjøres er hverdagen ganske travel. Men med tida finner en ut hva som er viktig og at det tidvis flyter litt i huset kommer i andre rekke. Vi savner etterhvert å ha familie i nærheten som kan være behjelpelig med barnepass og avlastning, så det spørs om vi ikke kommer til å endre lokasjon etterhvert.

Det var litt om meg til å begynne med - velkommen hit!

Endret av aftereight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hallo:

Først av alt, gratulerer med graviditeten :hoppe:

Velkommen inn i graviditetsbøkene, blir spennende å følge deg fremover :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Takk for det arven1!

I dag snør det! Det laver ned og det kan se ut som at snømåking må til flere ganger i dag... Mannen er på ski i dag, så da blir det kona som skal stelle hjemme. Krysser fingre og tær for at barnehagen får alle bleiene med lukt - de er tortur å ta om dagen og ender helst i brekninger. Lurer på å være så enkel i matveien at vi spiser pannekaker i dag, det er jo fredag så litt usunn kan man jo være.

Ellers er det bare å melde interesse om noen har lyst å shine huset mitt :lur: - blir gal av å ikke ha overskudd eller ork til å få ting litt i orden her. Har ei lang gjøremålsliste, men får gjort unna et par ting i løpet av dagen i de bedre periodene. I dag er jeg hvertfall nødt til å vaske klær, det bare må til! Skal bare lese litt avis først :jepp:

Ha en fantastisk dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der. :) Måtte bare innom og ønske en god morgen og gratulerer med så mangt! Navnet ditt fikk meg til å kjenne smaken av nettopp den sjokoladen i munnen her jeg sitter, enda det er mange år siden jeg smakte den nå, og folk som kan frembringe slikt er av det gode slaget - helt sikkert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftereight er alldeles fantastisk Margareth, så at du måtte innom skjønner jeg godt ;) Her i huset er det julesjokolade nr 1, så vi koser oss max i jula!

Ellers er ei travel helg snart over. Er fullstendig utslitt og har fått alt for lite søvn... Gleder meg til neste uke - da er forhåpentligvis formen stigende, det var hvertfall slik forrige gang, så da krysser jeg fingrene for at det blir tilfellet nå også :jepp:

Merker at følelsene mine ligger tykt utenpå om dagen også, har mang en gang gjennom helga grått til bilder fra Japan. Det er så forferdelig å se bildene av slik total ødeleggelse. Ser for meg alle skjebnene og tårene triller - skulle gjerne bidratt med ei hjelpende hånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er endelig internettet på plass igjen, har vært fraværende noen dager av den grunn...

Sånn siden sist har jeg vært kvalm, hatt første legesjekk og fått masse mammahjelp til rydding og organisering i roteboden vår. Skal prøve å få skrevet mer senere i kveld, nå er jeg bare innom og har en kjapp update før middag og henting i barnehagen. Er gressenke denne uka, skal bli godt å få mannen tilbake i morgen!

ses plutselig :goodbye:

Endret av aftereight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med en liten hilsen her :klemmer: Blir spennende å følge deg i denne graviditeten, og det er jo moro at vi venter nr 2 begge to.

Kjenner igjen det med lite energi, jeg kan trøste deg med at den sannsynligvis kommer tilbake, det har den gjort her hvertfall :) Er helt forferdelig å ha lite energi når man har en liten tass i tillegg som krever sitt. Sånn sett var det litt enklere i forrige svangerskap.

Håper du har en fin helg. Jeg sitter på skolen.. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Jeg har sett deg inne på terminklubben sep/okt - så tenkte jeg skulle ta meg en tur siden jeg ser at vi ligger ganske så likt an i løypa - du er kun 4 dager foran meg :)

Vi er like gamle og har vært sammen med våre kjære i like mange år :) Men ser dere har rukket å produsere en liten en allerede. 2 år er en fin aldersforskjell på søsknene.

Lykke til videre i svangerskapet! Nå går vi inn i den beste perioden i følge mye litteratur - 2. trimester here we come :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig begynner energien og krype tilbake, har hatt omgangssyken og vært helt utslått noen dager - det er virkelig noe av det verste jeg kan få, med tanke på mer "vanlige" sykdommer. Først hadde vennen det, så jeg og nå håper jeg bare mannen slipper unna!

Satt og kikka på tidlig ultralyd og muligheten for det. Det koster 600,- for en time her, men er det noen som vet om det er innvendig som gjelder før en viss uke? Har litt angst for GU etter en guffen opplevelse så jeg holder meg unna det så godt jeg kan.

Oj, jeg har glemt av middagen i dag - hva skal vi ha??? Den ukentlige middagslista jeg har vært så flink med har liksom ramla litt ut de siste månedene... Spørs om mor på google litt middagsmat her før gjengen kommer hjem!

Skal prøve å få skrevet litt mer her inne senere - men tør ikke love noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, ikke moro med omgangssjuken :klemmer:

Tror det er vanlig med innvendig UL frem til uke 13, deretter utvendig, men er ikke helt sikker på dette. Du kan sikkert spørre de du evt ringer for å bestille time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Flickan, godt å høre at energien vender tilbake. Begynner så smått og merke at kvalmen slipper taket. Satser på at det blir fullstendig borte snart!

:goodbye: Ripsy - hyggelig at du var innom, morsomt at vi ligger så likt! Jeg er spent på om terminen blir flyttet etter ul eller om den blir den samme...

Sånn ellers er jeg begynt i jobb igjen og det er igrunn veldig godt. Som nevnt over har kvalmen så smått begynt å gi seg, noe jeg er evig lykkelig for! Så det eneste som gjenstår for å opprette normal hverdag er TRENING... Den har jeg ikke fått kommet igang med, så det er neste prosjekt ut. Prøve å komme meg avgårde i morgen kanskje?

Her hjemme har vi i helgen hatt prosjekt om å legge gulv på loftet. Det har vi kommet ganske langt på og vi er nok ferdige om en dag eller to. Siden det ikke bråker noe særlig holder vi på etter at guttungen er lagt, så da rekker vi noen timer før vi må gi oss. Gleder meg til det er ferdig, da er det mye som skal plasseres opp dit! Vi har litt lite bodplass så alt ekstra er ren bonus. Satser på at det er med på å høyne verdien på boligen også :jepp:

Oj! Klokka er jo snart tolv!!! Tror jeg må komme meg i seng så jeg er menneske i morgen. Sov godt alle sammen :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg laga meg ei gjøremålsliste, så får vi se om jeg kommer i mål med alt - er allerede godt igang!

  • Trene
  • Legge loftsgulv
  • Sette på ei oppvaskmaskin
  • Rydde kjøkkenet
  • Legge sammen klær

Legg merke til at treninga er strøket ut :jepp: Er litt stolt over den for dørstokkmila var uendelig lang i dag!

Ha en effektiv dag folkens!

Endret av aftereight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Gulvet er ferdig, er så fornøyd med det:) Nå er det kun litt som gjenstår. Skal lage noen hyller og ordne et effektivt loft! Gleder meg til å lagre ting der oppe, det er litt som står å venter på plassen:)

Nå våkna imidlertid guttungen, og det betyr at jeg bare kan gå å legge meg med en gang - for da blir han sovende hos oss... Har ikke ork til å stå i leggesituasjonen nå, er litt for trøtt. :natti:

Sov godt - det skal jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi for helg! Fantastisk deilig med litt fri nå som jeg faktisk er på jobb:) Startet dagen med spinningtime, veldig deilig med morgentrening! Nå er jeg ferdig på jobb og har vært å kjøpt ei ny vogn til lillegutt. Har vært på Barnas hus og testa den og var fornøyd med den, skulle egentlig kjøpe den der men den dukka opp mye rimeligere på Finn:) -og det bare en måned gammel... Det er en Baby Jogger city mini, og den kan du se her.

Har hatt Carena Easy tidligere, men denne er litt mer snerten! Tar mindre plass og har full liggestilling, til lillegull i magen skal vi ha en mykbag oppi så begge to kan bruke den.

Jeg må jo ha en ny to-do liste for helga, den klessammenlegginga må nok gjentas, for av en eller annen grunn er de ikke lagt sammen enda!?

  • Legge sammen klær
  • Legge ut barneutstyr på Finn.no
  • Vaske stua
  • Vaske klær
  • Planlegge trening for neste uke

Nå spørs det om jeg skal fikse litt middag og kanskje rekke en minidupp. Skal lage kyllingsalat i dag - namnam!

Ha ei fantastisk flott helg!

Endret av aftereight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei fantastisk helg! I allefall i dag:) Sola skinner endelig, blir i et kjempehumør av det. Nå skal vi straks gjøre oss klar til åpen hall, et gratistilbud til barn og unge hvor idrettshaller er åpne med diverse aktivitetstilbud (sykler, hoppeslott, innebandy, baller osv).

Hadde en vanvittig hektisk lørdag i går, N ville ikke sove så de fleste husordneplanene ble amputert... Vi fikk jo gjort noe, men på langt nær det vi hadde tenkt. Vasking er mildt sagt en utfordring med han i beina! Fordelen med at han ikke sov på dagen var at han sovna greit i går kveld og sov helt til kl 7.00 i morrest:) Da kom han tuslende inn i senga vår med bamsen i hånda, ganske så sjarmerende skal jeg si dere. Så om dere ikke har en skatt fra før er det bare å glede seg til den lille som kommer, det blir en reise i opplevelser!

Nei, nå er det bare å komme seg opp av sofaen og gjøre seg klar! Håper dere har hatt ei flott helg;)

Endret av aftereight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Da lister jeg meg inn igjen etter litt fraværstid - det er travle dager i heimen og med et ekstrabarn noen dager blir det enda mer. Har et vennepar som fikk ei nydelig jente i helga og da var det stas å passe storebror:)

Hjertelyden jeg skulle høre forrige kontroll fant ikke legen, så jeg har hatt en litt urolig følelse av den grunn frem til nå - men heldigvis fikk jeg høre den gode lyden i dag. Var innom for å sjekke etter den i dag, er glad for bekreftelsen, ganske så letta nå! Når jeg kom hjem lå det jammen meg et brev fra jordmor også - så da får jeg det også etterhvert:)

Nei, nå er det full pakkings på meg - skal fly hjem i morgen tidlig - og det ble bestemt i forigårs :/ Så nuh er jeg i påskeferiemodus for alle penga, noe som forøvrig minner meg på at jeg må sjekke konto og betale regninger:)

Ha ei flott påske, tør ikke love at jeg kommer innom - antar at vi har en hektisk uke foran oss med masse familiebesøk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Huh!

Tiden flyr og jeg merker at tiden strekker ikke til innimellom alt stresset med en toåring - nå har jeg en sløvedag og bare kobler av med pcen. Alldeles deilig, hører på god musikk og koser meg med å gjøre fint lite:)

Siden sist har vi feiret har N blitt 2år, det har vært påske og vi har hatt en delig ferie, vi har grilla masse i godværet og i morgen skal vi på UL! Tiden har med andre ord gått veldig fort...

Når det gjelder utsjånaden har magen poppet og det er heller vanskelig å si noe annet enn at det er graviditet på gang. Herlige deilige bevegelser fra lillegull i magen har også blitt tydligere og hyppigere. Det kan tyde på at denne krabaten følger i storebrors fotspor når det gjelder aktivitet hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL er overstått og fruen i huset ble noe frustrert etter å ha blitt satt tilbake hele ti dager... Menmen - det går vel det og! Vi fikk hilse på ei nydelig frisk prinsesse, tenk nå får vi en av hver :rodmer:

Det var da, dagen i dag derimot... Våknet i dag og blødde ganske mye, fikk en tidlig time hos fastlegen som henviste meg videre til sykehuset. Der har jeg vært i hele dag og ventet på å bli undersøkt av lege. Babyen ser ut til å ha det bra og var svært aktiv under ultralyden. Det ble funnet noen uregelmessigheter i morkaken samt i livmorhalsen, så i morgen skal jeg tilbake for nye undersøkelser. Det har mildt sagt vært en tøff dag med mange tårer. Det er så uendelig vanskelig å forholde seg til uvissheten om hvordan det skal gå og samtidig vite at skulle det skje noe er det alt for tidlig til at det kan gå bra. Uff, nå triller tårene igjen - jeg har allerede stiftet bekjentskap med den lille i magen, har kjent liv i tre uker og rukket å sett på ul at alt er bra. Har vært mye mer urolig denne gangen - håper dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, huff da. Dette var dramatisk å lese. Gratulerer med ei lita jente, og krysser fingrene for at alt er som det skal.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...