AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Hadde en litt tung samtale med kjæresten for ett par kvelder siden, jeg føler at han snakker veldig mye om eksen sin, de har unger sammen altså, men likevel, han er mer i kontakt med henne enn det jeg føler er nødvendig (jeg har barn selv, så jeg har forståelse)... Så jeg spurte ham om hvordan han takler samlivsbruddet sitt, det var hun som ville gå fra ham for 8 mnd siden, vi ble sammen 2 mnd etter det. Han sa det går framover, men at det er litt tunge dager. Så spurte jeg ham om han ville tatt henne tilbake om hun hadde villet det, så svarer han "kanskje" - "vet ikke"... men da er det i såfall for ungene sin del sier han... Var jo ikke akkurat det jeg ville høre for å si det sånn - men det er jo forsåvidt greit at han er ærlig... Litt usikker på hva jeg skal gjøre videre, jeg har foreslått ved en tidligere anledning at vi kanskje bør ta en pause til han kommer over henne helt, og at jeg ikke har lyst til å være hans rebound... men da ville han prøve litt mer likevel. Føler meg som nr 2, at han bare har meg som en rebound på gress, i tilfelle eksen vil ha ham tilbake. Hva kan jeg gjøre for å få ham til å komme over henne, eller for å forplikte seg mer til meg? Trenger sårt litt råd. (vi er begge i 40årene)
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Hadde en litt tung samtale med kjæresten for ett par kvelder siden, jeg føler at han snakker veldig mye om eksen sin, de har unger sammen altså, men likevel, han er mer i kontakt med henne enn det jeg føler er nødvendig (jeg har barn selv, så jeg har forståelse)... Så jeg spurte ham om hvordan han takler samlivsbruddet sitt, det var hun som ville gå fra ham for 8 mnd siden, vi ble sammen 2 mnd etter det. Han sa det går framover, men at det er litt tunge dager. Så spurte jeg ham om han ville tatt henne tilbake om hun hadde villet det, så svarer han "kanskje" - "vet ikke"... men da er det i såfall for ungene sin del sier han... Var jo ikke akkurat det jeg ville høre for å si det sånn - men det er jo forsåvidt greit at han er ærlig... Litt usikker på hva jeg skal gjøre videre, jeg har foreslått ved en tidligere anledning at vi kanskje bør ta en pause til han kommer over henne helt, og at jeg ikke har lyst til å være hans rebound... men da ville han prøve litt mer likevel. Føler meg som nr 2, at han bare har meg som en rebound på gress, i tilfelle eksen vil ha ham tilbake. Hva kan jeg gjøre for å få ham til å komme over henne, eller for å forplikte seg mer til meg? Trenger sårt litt råd. (vi er begge i 40årene) Jeg har akkurat opplevd det samme, der det da var 1 år siden eks-konen gikk og han fortsatt ikke var over henne. Han har også ved en anledning sagt at han ville tatt henne tilbake om hun spurte (det skjer ikke siden hun har ny mann etc). For meg ble dette vanskelig å forholde seg til så jeg har akkurat avsluttet forholdet vårt, men med tungt hjerte. Han har vært ærlig hele veien og sagt at følelsene fortsatt henger igjen hos eks-konen.. Nå har vi blitt enige om at vi ikke skal ha kontakt, så får han eventuelt dukke opp igjen når han har fått orden på tanker/følelser. Jeg mener at dette er det rette å gjøre, for oss begge. For min del blir iallefall usikkerheten for stor til at jeg kan leve med det. Kanskje det kan hjelpe at vi holder oss borte fra hverandre, at vi får kjenne på savnet og at spesielt han får kjenne på om det er meg han savner..
Gjest Belle Gunnes Skrevet 10. mars 2011 #3 Skrevet 10. mars 2011 Han burde aldri gått inn i et nytt forhold. Høres ut som han søker trøst hos andre og ikke noe annet. huff skønner du er fortvilet nå. For du er jo nr 2 inntill han klarer å komme seg videre her i livet. Been there - done that - not doing it again.
Sophie-Ann Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 Jeg hadde aldri godtatt å blitt behandlet på denne måten. Jeg hadde gått og gitt beskjed om at han måtte gjøre seg ferdig med henne før vi eventuelt kunne tatt opp kontakten igjen. Er jeg i et forhold forventet jeg å være nr 1 (utenom barna seff). 1
Gjest the other side Skrevet 10. mars 2011 #5 Skrevet 10. mars 2011 Jeg vet at eksen min ikke er kommet over meg, vi ble skilt pga hans utroskap. Han har hatt flere damer etter skilsmissen men klarer ikke å slå seg til ro med dem for han vil helst tilbake til meg. Jeg har ikke funnet meg ny mann, men jeg er ferdig med han, det var ikke bare en gang han var utro. Og han har fått beskjed om at det ikke blir mer mellom oss. Har fått et par telefoner fra skuffede damer som ber meg gi slipp på han og da må jeg bare svare at det er ikke meg dette står på for jeg har gitt slipp på han.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #6 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har sagt til ham at jeg synes jeg fortjener bedre, han mener han gjør alt han kan for at vi skal ha det bra... vi er alltid sammen når vi har mulighet, han lager mat for meg osv osv - dette er jo veldig sant. Men når jeg hele tiden går med eksen hans i bakhodet blir jeg veldig usikker. Har gitt hele meg til ham, men angrer litt på det nå som jeg har skjønt at han virkelig ikke er over henne Og særlig at han i tillegg faktisk ville tatt henne tilbake om det ble aktuelt. Nå sier han til sitt "forsvar" at det sannsynligvis ikke kommer til å skje iom at hun har funnet seg en ny fyr. Men det trøster jo meg minimalt, jeg vil at han skal ville være med meg fordi han vil ha meg, ikke fordi at eksen ikke vil ha ham.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #8 Skrevet 10. mars 2011 ts igjen her: blir det for dumt hvis jeg kontakter eksen hans? Vet ikke hva jeg skulle sagt, men kanskje hadde jeg blitt litt beroliget av det?
I Grosny Skrevet 10. mars 2011 #9 Skrevet 10. mars 2011 Det var fire måneder etter bruddet at jeg begynte med ny dame. Jeg hadde ikke helt kommet over x, men hadde kommet såpass langt at det var uinteressant å bytte tilbake. Da var det verre med flørten min 6 uker etter brudd, mens følelsene mine var ekstremt ustabile. Nå, tre år etter brudd, så har jeg fortsatt littegrann varme følelser for x, men jeg kommer uansett aldri til å hoppe tilbake. Min nye kjære er nr. 1, uten noen som helst konkurranse.
Gjest MrsTux Skrevet 10. mars 2011 #10 Skrevet 10. mars 2011 Enig med de andre over her. Han er tydelig ikke over eksen, og har prøvd å gå videre litt for raskt. Da er det opp til deg om du vil leve med en mann som ikke har deg som nr. 1 og håpe at han til slutt glemmer eksen, eller om du vil gå videre uten ham. Generelt er det ikke lurt å kontakte ekser, dette er noe du og han må ordne opp i. Hvordan skal det forresten kunne berolige deg?
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2011 #11 Skrevet 10. mars 2011 ts igjen her: blir det for dumt hvis jeg kontakter eksen hans? Vet ikke hva jeg skulle sagt, men kanskje hadde jeg blitt litt beroliget av det? Jeg synes det høres veldig dumt ut, med mindre du kjenner henne selv. Det er jo du og kjæresten som må finne ut av dette.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #12 Skrevet 10. mars 2011 Det var fire måneder etter bruddet at jeg begynte med ny dame. Jeg hadde ikke helt kommet over x, men hadde kommet såpass langt at det var uinteressant å bytte tilbake. Da var det verre med flørten min 6 uker etter brudd, mens følelsene mine var ekstremt ustabile. Nå, tre år etter brudd, så har jeg fortsatt littegrann varme følelser for x, men jeg kommer uansett aldri til å hoppe tilbake. Min nye kjære er nr. 1, uten noen som helst konkurranse. TS her: Takk for svar. Mener du at hvis jeg fortsetter å være ei bra dame for ham så kanskje jeg kan klare å holde på ham? Han er verdt det om han blir min, vi har det bortsett fra dette veldig bra sammen og har mange planer for framtiden. Kan jeg evt stille litt krav til hvor mye kontakt han har med eksen uten at jeg blir oppfattet som sytete?
Hanne Irene Skrevet 10. mars 2011 #13 Skrevet 10. mars 2011 Jeg skjønner godt at det er vanskelig, og det hadde kanskje gjort deg roligere å snakke med eksen hans. Men det er vel egentlig ikke hun som er problemet fordi det er han som sitter med disse følelsene. Føler han seg helt trygg i forholdet deres? Bare en tanke, men hvis han blir redd for å miste deg blir kanskje disse følelsene overført til deres forhold i stedet? Dette hørtes helt absurd ut, men... En mann sitter og dveler over en dame han ikke burde tenke på. Han blir så borte i tankene sine at han glemmer å se hva som står rett under nesa på han. Plutselig bestemmer kvinnen foran han seg for at hun har fått nok, gir han et kompromiss og øynene hans åpner seg. Han kan miste deg! Jeg sier ikke at dette er løsningen, eller at du skal gå fra han, men det er min tankegang. Har dere forsøkt å gå til parterapi eller noe slikt?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #14 Skrevet 10. mars 2011 Enig med de andre over her. Han er tydelig ikke over eksen, og har prøvd å gå videre litt for raskt. Da er det opp til deg om du vil leve med en mann som ikke har deg som nr. 1 og håpe at han til slutt glemmer eksen, eller om du vil gå videre uten ham. Generelt er det ikke lurt å kontakte ekser, dette er noe du og han må ordne opp i. Hvordan skal det forresten kunne berolige deg? ts her: Nei han er ikke over henne, det innrømmer han jo, jeg skjønner jo ham litt også, det tar tid å komme over noen som dumpet deg, greit nok at han ikke er over henne, det verste er at han ville tatt henne tilbake om han fikk sjansen... aner ikke hvordan å kontakte eksen kunne ha hjulpet meg, kanskje hun ville sagt noe om at de aldri kommer til å bli sammen igjen, eller at han er mest interessert i meg, eller noe sånt... huff, nei jeg bør vel bare stå over det. Kjenner henne ikke, men vet hva hun heter og kunne kontaktet henne via fb evt.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #15 Skrevet 10. mars 2011 Jeg skjønner godt at det er vanskelig, og det hadde kanskje gjort deg roligere å snakke med eksen hans. Men det er vel egentlig ikke hun som er problemet fordi det er han som sitter med disse følelsene. Føler han seg helt trygg i forholdet deres? Bare en tanke, men hvis han blir redd for å miste deg blir kanskje disse følelsene overført til deres forhold i stedet? Dette hørtes helt absurd ut, men... En mann sitter og dveler over en dame han ikke burde tenke på. Han blir så borte i tankene sine at han glemmer å se hva som står rett under nesa på han. Plutselig bestemmer kvinnen foran han seg for at hun har fått nok, gir han et kompromiss og øynene hans åpner seg. Han kan miste deg! Jeg sier ikke at dette er løsningen, eller at du skal gå fra han, men det er min tankegang. Har dere forsøkt å gå til parterapi eller noe slikt? ts her: Nei jeg tror ikke han føler seg helt trygg, har merket noen tegn til usikkerhet, han har vel forsåvidt innrømmet det også, men det er jo forståelig siden han ble dumpet nylig. Derfor gjør jeg alt jeg kan for at han skal vite at jeg vil være der for ham og passe på hjertet hans. At han kan være trygg på meg... Tips til å få ham til å tenke på meg over henne da? Annet enn å true med å gå fra ham liksom... Har ikke gått til noe parterapi nei, vi har ikke vært sammen ett år engang, så jeg føler nesten at vi må få til dette på egen hånd...
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #16 Skrevet 10. mars 2011 Nyskilt mann, been there, done that. Men det var han som gikk, og vi var sammen da skilsmissepapirene ble endelig underskrevet. Det tok litt over et år, så hadde han gitt meg og sparken. Med fasit i hånd burde han ventet med å gå inn i et nytt forhold. Men som han sa til meg den gangen, planen var jo egentlig å være singel leeeenge, men så traff han meg...
Gjest the other side Skrevet 10. mars 2011 #17 Skrevet 10. mars 2011 ts igjen her: blir det for dumt hvis jeg kontakter eksen hans? Vet ikke hva jeg skulle sagt, men kanskje hadde jeg blitt litt beroliget av det? Som sagt, det er to damer som har ringt meg og spurt hvordan stillingen var og hvor jeg ga beskjed om at jeg var ferdig med han. Jeg orker ikke sånne telefoner, han får svare for seg selv overfor deg. Syns eksen skal slippe spørsmål av denne karakter, hun har funnet seg en annen og det burde være svar nok.
Antoinette Skrevet 10. mars 2011 #18 Skrevet 10. mars 2011 Dere ble sammen kun 2 mnd. etter bruddet. Det ville overraske meg om han var over henne etter så kort tid.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2011 #19 Skrevet 10. mars 2011 Dere ble sammen kun 2 mnd. etter bruddet. Det ville overraske meg om han var over henne etter så kort tid. ts her: Ja jeg har forståelse for det, særlig siden det var hun som gikk. Og gir ham muligheten til å ta tiden han trenger. Men det at han ville tatt henne tilbake om hun ga ham sjansen til det er det som skremmer meg. Og at de har så utrolig mye kontakt. Han sender mer sms med henne enn med meg tror jeg... Jeg trenger litt tips til hva jeg kan gjøre med dette.
Hanne Irene Skrevet 10. mars 2011 #20 Skrevet 10. mars 2011 ts her: Nei jeg tror ikke han føler seg helt trygg, har merket noen tegn til usikkerhet, han har vel forsåvidt innrømmet det også, men det er jo forståelig siden han ble dumpet nylig. Derfor gjør jeg alt jeg kan for at han skal vite at jeg vil være der for ham og passe på hjertet hans. At han kan være trygg på meg... Tips til å få ham til å tenke på meg over henne da? Annet enn å true med å gå fra ham liksom... Har ikke gått til noe parterapi nei, vi har ikke vært sammen ett år engang, så jeg føler nesten at vi må få til dette på egen hånd... Det er forståelig at du vil han skal være trygg på deg også, men han må vite at du ikke er en "bruk og kast" dame. Han kan ikke ha deg som "reserve" eller i "nødstilfelle". Han bør ha deg fordi han vil ha deg. Jeg synes dette er innmari trist jeg, for jeg kan forestille meg hvor håpløst det må føles. Har du fortalt han hvordan det føltes når han sa dette med å gå tilbake til henne? Jeg har en tendens til å gå og overanalysere noe samboeren min sier om/til meg, men når jeg først konfronterer han med det viser det seg at han ikke mente det slik i det hele tatt. Når han får forklart seg hjelper det meg ofte med å gå videre. Hva med å stille deg foran han en kveld han sitter og dveler/snakker om eksen sin, og si noe slikt: "Hei. Her er jeg. Hele meg er din, og du trenger ikke dele meg med noen. Jeg vil ha deg og du trenger ikke være redd for å miste meg. Kan vi glemme det gamle og fokusere på oss nå? Barna har det bra, vi har det bra og vi kan velge å sitte og sture eller å leve livet sammen." Noe i den duren, noe som passer deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå