Gjest Delphina Skrevet 4. april 2011 #301 Del Skrevet 4. april 2011 Teriyaki-vennen. Du har ikke peiling på hvor mye jeg har bekymret meg om lille. Jeg har kronisk gått rundt og trodd alt kommer til å gå gzlt. Søkte opp og ned på om andre hadde samme følelsen og om det gikk bra.. Det gjør det. Har visst at lille har det bra, men jeg har bare bekymret meg fordi barnet er ønsket og elsket. Sender deg uansett noen Fant denne lenken forresten: http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/01/17/388643.html Den er litt gammel, men den hjalp meg. Kose deg på tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppsilopp Skrevet 4. april 2011 #302 Del Skrevet 4. april 2011 Men da er du jo heldig! Eller..Du er heldig som slapp minst en ting! Aha! Er du yngre enn meg da eller? Men det er jo et godt tegn dere begge føler dere klar, så blir vel kanskje ikke sååå lenge til man kan lese i en dagbok hos deg også! Takk for det! Hvis det fortsetter så symptomfritt som nå så skal det virkelig bli et flott svangerskap! Hehe, men daså! Kanskje dere har rett, da! Passer bra om vi får jente, for det er så mange rundt oss som venter gutt nå! Oi, det skal ikke være lett, nei! Rart at det ikke gikk over for deg etter hvert. Menmen, da får du jo god trening for nattevåking, da. Så var det mandag igjen! Gleder meg egentlig bare til fredag, for da er jeg åtte uker på vei, hehe. Men må vel juble for at det bare er to uker til ultralyd nå. Gleder meg sånn!! I dag skal jeg til byen for å dra på jobbjakt. Huff..Det er noe jeg virkleig missliker sterkt, men sånn er det jo bare. Også tror jeg kanskje det blir kjøttkaker til middag! Mmmmm Elsker de hjemmelagde kjøttkakene mine, virkelig! Ja, jeg er 18. Ja, det er et godt tegn, men skulle på en måte ønsket at vi ikke ville. For det blir litt vanskelig å skulle vente bare pga. alderen. Alt annet ligger liksom tilrette. Vi har økonomi, plass og bo, har vært sammen i over tre år, og har et stabilt forhold. I tillegg har jeg hatt ett år fri fra skole og jobbet i år, noe som gjør at jeg hadde fått foreldrepenger. Men, men. Sånn er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. april 2011 Forfatter #303 Del Skrevet 4. april 2011 Ja, jeg er 18. Ja, det er et godt tegn, men skulle på en måte ønsket at vi ikke ville. For det blir litt vanskelig å skulle vente bare pga. alderen. Alt annet ligger liksom tilrette. Vi har økonomi, plass og bo, har vært sammen i over tre år, og har et stabilt forhold. I tillegg har jeg hatt ett år fri fra skole og jobbet i år, noe som gjør at jeg hadde fått foreldrepenger. Men, men. Sånn er det Sånn sett ja. Men da skjønner jeg det blir vanskelig å vente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. april 2011 Forfatter #304 Del Skrevet 5. april 2011 Lille frøbel er en cm lang nå! Og føttene som skal gå mye på tur i framtiden med mamma og pappa dannes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 5. april 2011 #305 Del Skrevet 5. april 2011 Lille frøbel er en cm lang nå! Og føttene som skal gå mye på tur i framtiden med mamma og pappa dannes! Det er så spennende å følge med på utviklingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. april 2011 Forfatter #306 Del Skrevet 5. april 2011 Det er så spennende å følge med på utviklingen! Ja, det er det! Jeg gleder meg hver dag til å dra innom babyverden og se hva som står for den dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. april 2011 Forfatter #307 Del Skrevet 5. april 2011 Er det et dårlig tegn at det eneste klare graviditetssymptomet mitt, som er ømme pupper, ikke er like ille lenger? De er enda ømme, men ikke så mye som de var for noen dager siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 5. april 2011 #308 Del Skrevet 5. april 2011 Tror ikke du skal tolke det som noe signal om noenting. Jeg har jo aldri hatt ømme pupper, og jeg er veldig gravid! Man kan jo bli gal av å drive symptomjakt og sammenligne seg med andre, for vi er jo så forskjellige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nima Skrevet 5. april 2011 #309 Del Skrevet 5. april 2011 Er det et dårlig tegn at det eneste klare graviditetssymptomet mitt, som er ømme pupper, ikke er like ille lenger? De er enda ømme, men ikke så mye som de var for noen dager siden. Jeg tror ikke det betyr så mye at du ikke har så ømme pupper lenger. Puppene mine er ikke like ømme nå som de var for et par uker siden, men det er lett å bli bekymret når man ikke kjenner mye til at man er gravid. Går rundt å bekymrer meg for alt mulig. Blir deilig å komme til uke 12! Nå har jeg forresten fått meg dagbok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. april 2011 Forfatter #310 Del Skrevet 5. april 2011 Huff, dere har så rett, så rett! Egentlig er det jo helt tåpelig at jeg går rundt og er SÅ bekymret for noe som 90% sikkert kommer til å gå bra. Det har vel noe med at når man er på forum så virker det som om det er så utrolig mange flere som mister, enn hva det er i virkeligheten. Samtidig har jeg hele tiden sett på uke seks og åtte som to risikofylte uker, rett og slett fordi det virker som om det er mange som mister da. Tipper jeg kommer til å føle meg mer trykk når jeg når uke ni. I alle fall etter UL, som er når jeg er 9+3. Jeg MÅ finne en måte å roe meg ned på. Det hjelper overhode ikke å tenke rasjonelt, men nå er ikke alltid jeg en rasjonell person Jeg er en som bekymrer seg lett og som lar tankene kverne og kverne. Herregud jeg kommer til å være verdens lykkeligste jente når jeg passerer 12 uker.. Man blir jo mentalt sliten når man bekymrer seg så mye.. Kanskje jeg skal få mamma til å gi meg litt tankefeltterapi..Selv om jeg egentlig ikke tror det vil hjelpe, men hun kan det jo, så hvorfor ikke prøve? Skal finne dagboken din nima! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 5. april 2011 #311 Del Skrevet 5. april 2011 Åh, jeg kjenner meg sånn igjen i disse bekymringene dine. Det er faktisk kjempeslitsomt! Og det hjelper ikke at man leser om de som har masser av symptomer både her og der og overalt, når man selv kanskje ikke kjenner så mye. Jeg slappet også mer av da jeg rundet åtte uker, var på ultralyd da og så et lite, bankende hjerte, og det var en nydelig følelse. Jeg er sikker på at dette går helt strålende, jeg, og at du blir mamma til en nydelig liten (jente)knert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 5. april 2011 #312 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Symptomene kommer og går. Er ikke alle dager man føler seg like gravid, symptommessig. Hadde det sånn jeg også, men så kom de gjerne sterkere igjen senere. Som du ser, så er det å bekymre seg vanlig. Blir for tiden mest bekymret om lille når jeg har kranglet med bf. Spiser bevisst sunnere, for at jeg og lille skal ha det bra, så slipper jeg å tenke på maten (er bare ingen garanti at maten blir). Ha en fin dag videre Endret 5. april 2011 av Delphina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. april 2011 Forfatter #313 Del Skrevet 5. april 2011 Åh, jeg kjenner meg sånn igjen i disse bekymringene dine. Det er faktisk kjempeslitsomt! Og det hjelper ikke at man leser om de som har masser av symptomer både her og der og overalt, når man selv kanskje ikke kjenner så mye. Jeg slappet også mer av da jeg rundet åtte uker, var på ultralyd da og så et lite, bankende hjerte, og det var en nydelig følelse. Jeg er sikker på at dette går helt strålende, jeg, og at du blir mamma til en nydelig liten (jente)knert! Hihi, så artig at de fleste til nå sier jente! Blir gøy å sette opp tippeliste etter hvert. Det blir kjempedeilig å komme til åtte-ni uker. Da er det jo ikke så lenge igjen. I morgen er det akkurat en måned til uke 12! Symptomene kommer og går. Er ikke alle dager man føler seg like gravid, symptommessig. Hadde det sånn jeg også, men så kom de gjerne sterkere igjen senere. Som du ser, så er det å bekymre seg vanlig. Blir for tiden mest bekymret om lille når jeg har kranglet med bf. Spiser bevisst sunnere, for at jeg og lille skal ha det bra, så slipper jeg å tenke på maten (er bare ingen garanti at maten blir). Ha en fin dag videre Ja det er vel vanlig å bekymre seg, men synes jeg bekymrer meg vel mye..Det går veldig opp og ned da. Akkurat nå tenker jeg det blir å gå bra, men sånn som i formiddag så var jeg veldig nervøs. Forhåpentligvis så blir det mer og mer rolige tanker og mindre nervøse jo lenger jeg kommer uke 12. Til kvelds har jeg spist ristet brød med smør og banan. Kombinasjonen av søtt og salt er så godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 5. april 2011 #314 Del Skrevet 5. april 2011 Det kommer til å gå kjempe bra både med deg og lille frøbel Krysser fingrene mine for dere begge. Uke 12. kommer før du aner det, hehe. Du må bare ikke tenke så mye på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppsilopp Skrevet 5. april 2011 #315 Del Skrevet 5. april 2011 Det kommer nok til å gå strålende skal du se! Hvordan går det med deg og barnefaren for tiden? Gleder han seg også? Maser og spør jeg, ikke svar hvis du føler jeg er for påtrengende altså! Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. april 2011 Forfatter #316 Del Skrevet 6. april 2011 Det kommer til å gå kjempe bra både med deg og lille frøbel Krysser fingrene mine for dere begge. Uke 12. kommer før du aner det, hehe. Du må bare ikke tenke så mye på det Prøver! Går bedre i dag, kjenner jeg. Det kommer nok til å gå strålende skal du se! Hvordan går det med deg og barnefaren for tiden? Gleder han seg også? Maser og spør jeg, ikke svar hvis du føler jeg er for påtrengende altså! Ha en fin kveld! Tja..Det går greit med oss! Vi har det fint i hverdagen, vi tøyser og tuller..Og eh..Han kaller meg allerede for en hval, og barnslig som han er så prøver han å snakke hvalsk til meg! Så joda det går fint nå, men om vi bare har en opptur eller om det faktisk er vedvarende er jo en annen sak. Vi har tross alt hatt det turbulent i minst to år. Noen dårlige og noen gode perioder. Menmen. Vi får bare "hang in there" Nå skal jeg først til byen sammen med samboer og søstren hans (hun har termin om en måned, barn nummer to), og så skal jeg møte mamma! Blir gøy, for vi kommer sikkert ikke til å motstå å kikke på babyklær Ha en fortreffelig onsdag, og måtte resten av uken gå FORT! Forresten, må spørre om en ting; Er det normalt å få en slags liten "klump" en til to cm over brystvorten? Har en på hver pupp, på den ene puppen kjennes den så vidt bare jeg stryker forsiktig over huden, mens den andre må jeg kjenne litt mer etter. Tenker at siden jeg har det på begge to på samme plass og ca. samme størelse så må det være melkekjertler eller noe sånt? Må innrømme jeg fikk hjertet litt opp i halsen da jeg kjente den første i går, hehe. Men kom jo fort på at brystene er under forandring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 6. april 2011 #317 Del Skrevet 6. april 2011 Mine pupper har i alle fall vært ganske klumpete, hovne og vonde når jeg har vært gravid:) Er jo mye som skjer der inni også. Så jeg tipper det er growing boobs syndrome:) Ble det noe shopping da? Det er jo nesten umulig å la være... Babyklær er jo bare det søteste <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 6. april 2011 #318 Del Skrevet 6. april 2011 Høres veldig ut som melkekjertler, siden du har dem liggende omtrent på samme sted. Hadde det vært lymfekjertler, så hadde de vært mer tilfeldig plassert. Det høres heller ikke ut som tettpakka fett i brystene (har vært inne på mammografi og UL på brystet for det). Ingenting å bekymre seg over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. april 2011 Forfatter #319 Del Skrevet 6. april 2011 Mine pupper har i alle fall vært ganske klumpete, hovne og vonde når jeg har vært gravid:) Er jo mye som skjer der inni også. Så jeg tipper det er growing boobs syndrome:) Ble det noe shopping da? Det er jo nesten umulig å la være... Babyklær er jo bare det søteste <3 Hehe, ja forhåpentligvis! Nei shopping ble det ikke (annet enn at mamma kjøpte meg den siste pakken av kostholdsskuddet jeg bruker, når den er tom så er jeg 12 uker og skal kjøpe en annen type), men vi kikket på vogn, senger og alt mulig rart utstyr. Tipper det blir emaljunga på oss, tror den passer best til vårt behov. Men har heldigvis goood tid til å bestemme oss. Høres veldig ut som melkekjertler, siden du har dem liggende omtrent på samme sted. Hadde det vært lymfekjertler, så hadde de vært mer tilfeldig plassert. Det høres heller ikke ut som tettpakka fett i brystene (har vært inne på mammografi og UL på brystet for det). Ingenting å bekymre seg over. Helt sikkert ikke!! Off, er sliten nå. Har vært både i byen og på kafe. Både med samboer og med mamma. Nå slapper jeg av littegranne før vi skal på tur. Jeg og veninnen min med hennes to tisper, jeg med våre to hannhunder også tar jeg med hunden til et vennepar, som trenger å sosialiseres. Så blir nok gøy med fem hunder å holde styr på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zeppelin Skrevet 6. april 2011 #320 Del Skrevet 6. april 2011 Hallo! Må si jeg har gledet meg lenge til å få skrive et innlegg i dagboken din! Jeg var inne og leste litt også ble jeg sittende å lese i din bok! Fulgt oppturer og nedturer og gleder meg utrolig mye på dine vegne ... blir jo helt verpesyk av å lese. Hehe Ville i allefall bare skrive en liten hilsen og... sånn kommer i allefall til å følge med fremover også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå