Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Det går sikkert bra Teriyaki, og vi kan godt snakke om psykiske påkjenninger. Hadde en tøff periode tidlig i svangerskapet, og jeg hadde ved siste UL et lite foster som så og hørtes sunt ut (bemerkning fra lege: fin fosterlyd). Hverken gynekolog eller fastlege påpekte noe. Frøbel er nå sterkere enn du tror skjønner du. De er sta de små :fnise:

God helg til deg også :klemmer:

Ja de spirene er vel sterkere enn man kanskje tror. :)

Huff, ikke noe gøy med mer spotting :troest: Men det skal nok MYE til før psykiske påkjenninger fører til abort, da skal det være heftig stress over lengre tid, tror jeg. Håper spiren fortsetter å klamre seg fast! :)

Du har sikkert rett i det. :) Håper det jeg også. :) Har faktisk begynt å drømme om graviditeten og babyen allerede! Kanskje det er et tegn på at alt er bra. :)

Du må prøve å slappe av, vet at det er lett å si og irriterende å høre, men du må prøve. Når frøbel er så sta som hun har vært, så kommer hun til å klore seg fast slik at du t.o.m blir gående over tiden i sommer :blomst:

Neida, er ikke irriterende, for det er jo sant! Så du tror det blir jente du? :fnise:

Innom med en nattaklem!

Håper virkelig spottingen kan kutte ut og at du kan få slappet av litt..

Tusen takk for klem!

God søndag alle sammen! Har ikke så mye å si egentlig, annet enn at i DAG blir det china garden. Det har ikke blitt av noen av dagene, hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si jeg blir verpesjuk når jeg er sammen med søster til sambo som har termin om en måned og et vennepar som har termin om en og en halv måned! Jammen godt jeg har en liten en inni meg jeg også.. :fnise: Selv om jeg ikke akkurat merker noe til han eller henne enda. :) Jeg tror det blir jente, forresten. Tenker bare at oddsen må bli jente snart siden alle andre får gutt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom hele boken din nå. Og jeg må si jeg ble kjempe trist på dine veine når jeg leste at du hadde SA, og så glad når jeg leste at alt var bra alikevel! Synes du er kjempe flink jeg, og misunner deg masse. Skulle gjerne hatt en liten frøbel selv :rodmer: Kommer til å følge deg her, og kanskje gi en lyd av og til :)

Ha en fin kveld videre Teriyaki :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir en jente, ja :fnise:

Ja men daså! :)

Slenger meg på og sier du får jente jeg også. Har den følelsen :fnise:

Hehe, vet ikke selv hva jeg tror egentlig. Folk sier de har en følelse som regel..Men jeg veksler mellom begge.. :fnise: Skal vel lage tippeliste etter hvert, men venter til jeg er over 12 uker, så spør jeg igjen! :)

Har lest gjennom hele boken din nå. Og jeg må si jeg ble kjempe trist på dine veine når jeg leste at du hadde SA, og så glad når jeg leste at alt var bra alikevel! Synes du er kjempe flink jeg, og misunner deg masse. Skulle gjerne hatt en liten frøbel selv :rodmer: Kommer til å følge deg her, og kanskje gi en lyd av og til :)

Ha en fin kveld videre Teriyaki :klem:

Heihei og :velkommen:

Så artig at folk blir engasjert i livet til noen man ikke kjenner. Har blitt det selv flere ganger i andre dagbøker da, så skjønner godt hvordan en kan bli det! :)

Er du prøver eller bare verpesjuk? hehe :)

Takk for ønsker om god kveld! Skal nok legge meg snart, jeg. :)

Spottingen har avtatt, men er der enda. Eller lurer på om det faktisk bare var brunlig utflod, og ikke faktisk spotting. Usikker jeg. Tror i alle fall at lille frøbel er frisk og fin per dags dato. Så får vi se da. :) Nå begynner jeg for fullt å merke hvor tissetrengt jeg er. Må opp tre ganger per natt for å tisse. Huff, det er et hardt liv jenter! :ler:

Når begynte det å gi slipp for deres del? Altså det med å ikke klare å holde seg særlig lenge lenger?

Nå skal jeg hoppe til køys! Er god og mett etter å ha spist boller og drukket melk til kvelds. Nattinatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har liksom aldri merka noe til den tissetrangen, jeg :vetikke: Sover natta gjennom som en stein (*bank i bordet*), og godt er det! Men de sier vel at det går over etter første trimester, for så å komme tilbake igjen når magen presser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men daså! :)

Hehe, vet ikke selv hva jeg tror egentlig. Folk sier de har en følelse som regel..Men jeg veksler mellom begge.. :fnise: Skal vel lage tippeliste etter hvert, men venter til jeg er over 12 uker, så spør jeg igjen! :)

Heihei og :velkommen:

Så artig at folk blir engasjert i livet til noen man ikke kjenner. Har blitt det selv flere ganger i andre dagbøker da, så skjønner godt hvordan en kan bli det! :)

Er du prøver eller bare verpesjuk? hehe :)

Takk for ønsker om god kveld! Skal nok legge meg snart, jeg. :)

Spottingen har avtatt, men er der enda. Eller lurer på om det faktisk bare var brunlig utflod, og ikke faktisk spotting. Usikker jeg. Tror i alle fall at lille frøbel er frisk og fin per dags dato. Så får vi se da. :) Nå begynner jeg for fullt å merke hvor tissetrengt jeg er. Må opp tre ganger per natt for å tisse. Huff, det er et hardt liv jenter! :ler:

Når begynte det å gi slipp for deres del? Altså det med å ikke klare å holde seg særlig lenge lenger?

Nå skal jeg hoppe til køys! Er god og mett etter å ha spist boller og drukket melk til kvelds. Nattinatt!

Er nok bare verpesyk :fnise: Har snakket litt med sambo om prøving, vi er begge veldige klare men jeg er litt ung enda. Så kommer til å vente litt i hvertfall! Er forferdelig å føle at alderen ikke stemmer med hvordan jeg føler meg, men sånn er det nå en gang bare.

Du må i hvertfall nyte de neste 8 måndene! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg er ikke sikker på hva vi får heller for å si det sånn. Fikk bare en sterk jentefølelse når jeg leste hva *appifany* skrev.

Jeg sover dypt, våkna kun da jeg måtte kaste opp (som var sjeldent). Nå kjenner jeg ingenting, kun vond nakke. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått minst tre ganger på do hver natt siden uke 6 eller noe (rekorden er vel 5 :overrasket: ). :sjenert: De siste månedene har jeg klart å kutte det ned til bare to. :gjeiper: Er det rart jeg er sliten? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liksom aldri merka noe til den tissetrangen, jeg :vetikke: Sover natta gjennom som en stein (*bank i bordet*), og godt er det! Men de sier vel at det går over etter første trimester, for så å komme tilbake igjen når magen presser på.

Men da er du jo heldig! Eller..Du er heldig som slapp minst en ting! :fnise:

Er nok bare verpesyk :fnise: Har snakket litt med sambo om prøving, vi er begge veldige klare men jeg er litt ung enda. Så kommer til å vente litt i hvertfall! Er forferdelig å føle at alderen ikke stemmer med hvordan jeg føler meg, men sånn er det nå en gang bare.

Du må i hvertfall nyte de neste 8 måndene! :rodmer:

Aha! Er du yngre enn meg da eller? Men det er jo et godt tegn dere begge føler dere klar, så blir vel kanskje ikke sååå lenge til man kan lese i en dagbok hos deg også! ;)

Takk for det! Hvis det fortsetter så symptomfritt som nå så skal det virkelig bli et flott svangerskap!

Jeg er ikke sikker på hva vi får heller for å si det sånn. Fikk bare en sterk jentefølelse når jeg leste hva *appifany* skrev.

Jeg sover dypt, våkna kun da jeg måtte kaste opp (som var sjeldent). Nå kjenner jeg ingenting, kun vond nakke. :fnise:

Hehe, men daså! Kanskje dere har rett, da! ;) Passer bra om vi får jente, for det er så mange rundt oss som venter gutt nå! :jepp:

Jeg har gått minst tre ganger på do hver natt siden uke 6 eller noe (rekorden er vel 5 :overrasket: ). :sjenert: De siste månedene har jeg klart å kutte det ned til bare to. :gjeiper: Er det rart jeg er sliten? :fnise:

Oi, det skal ikke være lett, nei! :fnise: Rart at det ikke gikk over for deg etter hvert. Menmen, da får du jo god trening for nattevåking, da. ;)

Så var det mandag igjen! Gleder meg egentlig bare til fredag, for da er jeg åtte uker på vei, hehe. :) Men må vel juble for at det bare er to uker til ultralyd nå. Gleder meg sånn!!

I dag skal jeg til byen for å dra på jobbjakt. Huff..Det er noe jeg virkleig missliker sterkt, men sånn er det jo bare. Også tror jeg kanskje det blir kjøttkaker til middag! Mmmmm :) Elsker de hjemmelagde kjøttkakene mine, virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ble fornøyd med den nye tickeren min! Syntes den jeg hadde var litt kjedelig! :) Kunne til og med legge inn kjælenavnet på spiren!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Tikkeren var rå da!

Litt kjipt at du må ut og se etter jobb, men sånn e det bare. Misliker det jeg også, og er glad om jeg får jobb så fort så mulig. :fnise: Lykke til forresten :)

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Sniklesar melder seg, hehe :sjenert:

Har følgt med på deg, og heier på deg og lille Frøbel :) Vi er kome nesten like langt, eg blir 9 veker i morgon, og er kjempenervøs (eg mista første gongen, no i haust) for dei neste vekene!

Masse lykke til vidare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tikkeren var rå da!

Litt kjipt at du må ut og se etter jobb, men sånn e det bare. Misliker det jeg også, og er glad om jeg får jobb så fort så mulig. :fnise: Lykke til forresten :)

Ja, synes jeg også! :) Huff ja det er noe herk å gå rundt og spørre, men hvilket valg har man! :)

Lykke til med jobbjakt. :klemmer:

Tusen takk!

Hei! Sniklesar melder seg, hehe :sjenert:

Har følgt med på deg, og heier på deg og lille Frøbel :) Vi er kome nesten like langt, eg blir 9 veker i morgon, og er kjempenervøs (eg mista første gongen, no i haust) for dei neste vekene!

Masse lykke til vidare :)

Heihei og :velkommen:

Er du ni uker så går det vel sikkert greit! :) Jeg tror i alle fall at jeg har begynt å slappe rimelig av når jeg er såpass langt. :) Hvor tidlig mistet du sist? Skjønner du er nervøs, men det er bare 1-2 % som opplever å miste mer enn en gang i livet! :) Du får trøste deg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heihei og :velkommen:

Er du ni uker så går det vel sikkert greit! :) Jeg tror i alle fall at jeg har begynt å slappe rimelig av når jeg er såpass langt. :) Hvor tidlig mistet du sist? Skjønner du er nervøs, men det er bare 1-2 % som opplever å miste mer enn en gang i livet! :) Du får trøste deg med det.

Mista i veke 8 sist gong, dvs. det var ein MA, og småblødde i nokre veker.. Då eg kom på tidleg UL i veke 10 hadde fosteret døydd i veke 8 ca. Men foreløpig går det bra denne gongen, så eg er forsiktig optimist :gjeiper: Gler meg til veke 12, eg! Det er liksom den magiske grensa, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista i veke 8 sist gong, dvs. det var ein MA, og småblødde i nokre veker.. Då eg kom på tidleg UL i veke 10 hadde fosteret døydd i veke 8 ca. Men foreløpig går det bra denne gongen, så eg er forsiktig optimist :gjeiper: Gler meg til veke 12, eg! Det er liksom den magiske grensa, hehe :)

Huff, sånt blir man nervøs av!!

Får krysse fingrene for oss begge! :) Når skal du på UL nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var ein kjip opplevelse, så eg er naturlegvis litt nervøs denne gongen :) Skal til lege på onsdag (det blir første legetime), då er eg 9+1, og har snakka med han om tidleg UL..så eg håper eg får ein tidleg UL, for å berolige meg litt :) Forrige gong sa dei på sjukehuset at pga det som skjedde, så kunne eg få det neste gong.. så eg krysser fingrane for det! :)

Du har jo allereie sett mirakelet du! Heldig! Og UL om to veker ja? Det blir sikkert kjekt! Det er mykje å glede seg til framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var ein kjip opplevelse, så eg er naturlegvis litt nervøs denne gongen :) Skal til lege på onsdag (det blir første legetime), då er eg 9+1, og har snakka med han om tidleg UL..så eg håper eg får ein tidleg UL, for å berolige meg litt :) Forrige gong sa dei på sjukehuset at pga det som skjedde, så kunne eg få det neste gong.. så eg krysser fingrane for det! :)

Du har jo allereie sett mirakelet du! Heldig! Og UL om to veker ja? Det blir sikkert kjekt! Det er mykje å glede seg til framover :)

Hehe, vel det er ikke mye jeg har sett. Bare en slags ostepopp. Så blir nok en helt annen opplevelse om to uker. :)

Nå MÅ jeg klare å slappe av snart!!! Tenker heeele tiden på hvor ekstremt lykkelig jeg skal være 6.mai når jeg endelig når uke 12. Men samtidig så tenker jeg umiddelbart enn hvis, enn hvis, enn hvis..Kan da umulig være normalt å bekymre seg såpass mye som jeg gjør. :sukk: Prøver å slappe av, tenke positive tanker, prøve å ikke tenke så mye over det osv. osv. Men det er jammen ikke enkelt. Lille Frøbel vil bli så høyt elsket av mammaen sin at han/hun har med å klamre seg fast. :)

Da jeg gikk i byen i dag så kikket jeg så klart på litt babyklær. Var en helt utrlig søt kjole med body som jeg fikk så lyst på. :) Men den var dyr til å være babyklær. Var bra kvalitet og ull da, men.. :)

Nå skal jeg gå tur med hunden. Han er rastløs, og det er i grunn jeg også. ;)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...