Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Tenner? Leste i babyboka til forloveden min at han fikk masse løs avføring osv når tennene kom. Det samme var det med alle de andre barna til moren. (Hun har fem)

Ellers vet jeg ikke :klo: Men sålenge han kun får MM? Så skal det jo ikke ha så mye å si.

Det kunne jo vært det, ja..Men skulle jeg ikke sett tydelige klumper i gummene hans da? Altså, jeg ser klumper, men de er på oversiden av tannkjøttet enda, ikke der de skal komme ut.

Får håpe det ikke har så mye å si. :) Måtte til og med skifte både i natt, og forrige natt. Så mens han ligger i sviiime på stellebordet, så steller jeg han i svime :fnise: Han var mye mer våken før da han var liten når vi skiftet på natten. :gjeiper:

En annen ting er jo at han ville ha mat to ganger i natt. Litt kjedelig når jeg har blitt vant til bare en gang, menmen.. :) Går vel opp og ned det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det høyrest ut som tenner eg. Både bæsjebleier og urolig søvn (ergo vil han ha pupp). Men det kan ta lang tid før tennene faktisk kjem likevel. Eg såg ikkje dette riskornet i gommane hos N, før tanna plutselig kom gjennom tannkjøttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høyrest ut som tenner eg. Både bæsjebleier og urolig søvn (ergo vil han ha pupp). Men det kan ta lang tid før tennene faktisk kjem likevel. Eg såg ikkje dette riskornet i gommane hos N, før tanna plutselig kom gjennom tannkjøttet.

Okei! Ja da kan det jo være..Kjenner jeg får en blanding av både fryd, stolthet, frykt, vemodighet og litt tristhet når jeg tenker på at han kanskje får tenner.. :fnise:

Hvor ble det av den lille babyen min?

Det er synd å si det, men jeg nøt ikke den første babytiden, ergo har jeg rett og slett nesten glemt hele første tiden. Husker bruddstykker, men thats all.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd å si det, men jeg nøt ikke den første babytiden, ergo har jeg rett og slett nesten glemt hele første tiden. Husker bruddstykker, men thats all.

Ditto.

Føler jeg gikk glipp av mye, pga depresjon osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Vi har det samme med C, mer urolig søvn, hun har allerede hatt en bæsjebleie i dag og i går hadde hun 4 stk. Fra å ikke bæsje daglig. Vi hadde også en periode tidligere hvor C hadde mye grønn bæsj, vet ikke hvor det kom fra, men hun hadde det bare, selv om hun fikk en pupp (da var det ikke tenner på gang).

Den lille babyen har utviklet seg raskt, såpass at du ikke er helt klar over det selv. :fnise: Jeg husker bare bruddstykker, jeg nøt det, men tror jeg har glemt en del grunnet sykdom og dødsfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vogn har du?

Vi har ei gammal (16 år) Simo bagvogn, som dei to yngste brødrene mine har brukt. Den er veldig god, så det er litt synd at vi snart må kjøpe sportsvogn. Målte forresten bagen no, den er ca 88 cm lang og 40 cm brei :)

Håper O slepp å slite altfor mykje med tennene. Trur M held på å få eit par-tre stk nede, men hittil har det gått greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ditto.

Føler jeg gikk glipp av mye, pga depresjon osv..

Ja ikke sant..Det er synd, menmen.

Vi har det samme med C, mer urolig søvn, hun har allerede hatt en bæsjebleie i dag og i går hadde hun 4 stk. Fra å ikke bæsje daglig. Vi hadde også en periode tidligere hvor C hadde mye grønn bæsj, vet ikke hvor det kom fra, men hun hadde det bare, selv om hun fikk en pupp (da var det ikke tenner på gang).

Den lille babyen har utviklet seg raskt, såpass at du ikke er helt klar over det selv. :fnise: Jeg husker bare bruddstykker, jeg nøt det, men tror jeg har glemt en del grunnet sykdom og dødsfall.

Kanskje hun også holder på å få tenner :jepp: Jeg vet jo forøvrig ikke om det er det som er greia med O da, men..Vi får se.. :)

Hehe ja det kan du si..Jeg tenker jo nesten som så at han enda er en pitteliten baby, men han er jo ikke det.. :sjenert:

Vi har ei gammal (16 år) Simo bagvogn, som dei to yngste brødrene mine har brukt. Den er veldig god, så det er litt synd at vi snart må kjøpe sportsvogn. Målte forresten bagen no, den er ca 88 cm lang og 40 cm brei :)

Håper O slepp å slite altfor mykje med tennene. Trur M held på å få eit par-tre stk nede, men hittil har det gått greit.

åja, ja de gamle vognne er jo stooore. Kanskje litt tunge også? Men skulle absolutt ønske at vår vågn hadde vært lengre. Tror nok jeg må bytte om ca to uker.

__

O spiste både klokken ni og klokken kvart på to i natt. Tror han våknet i nitiden pga leieboeren bråket noe vooooldsomt med å ta oppvasken eller noe sånt. Klokken kvart på to fikk jeg han ikke i seng før halv tre pga han ville spise en god del, men så plagdes han litt med magen før han bæsjet (så klart ble det lekkasje) og slikt. Men så sov han til halv seks igjen, fikk mat og lå deretter og slappet av/leket i senga til ti på halv syv.

O har begynt å løfte rompa litt når han ligger på magen. Så er tydelig at han prøver å komme seg framover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en slitsom natt! :klemmer: Godt det er helg snart, og du kanskje får litt avlastning?

Opp med stumpen ja :fnise: Det begynner sånn. Snart får du en liten propell som IKKE ligger der du la han fra deg for å si det sånn! Men de er så søte når de små kroppene krabber bortover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Isj, ikke en helt god natt det nei!

Snart spreller bena og da har du ikke O der du sist la han!

Vet ikke om det er tenner, det kan godt være hun reagerer litt etter forkjølelsen, jeg venter til jeg ser den flotte lille tanna stikke opp. :fnise: Det med den grønne bæsjen gikk seg til etterhvert. Årsaken til at jeg skrev det er pga at jeg har opplevd det jeg også, og det var ikke tann her (det kan godt hende det er det hos O, men om den lille tanna ikke kommer, så kan det være andre årsaker :sjenert:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nettene er i alle fall mer slitsom nå for tiden enn hva de var. I natt spiste han to ganger, og det tok en halvtime hver gang. Litt kjedelig når man hadde fått smaken på veldig gode netter. Menmen. Det er ikke såå ille da. :)

Jeg og kjæresten har kranglet sånn i går. Er så lenge siden sist vi kranglet at jeg husker nesten ikke når det var..Før dåpen i alle fall. Nå vet jeg ikke hva det skal bli av forholdet vårt..Jaja..Forhåpentligvis er det bare et lite "tilbakefall". Eller, et tilbakefall er det jo ikke. Før så ville krangelen blitt myyye mer opphetet, men. O hadde lagt seg da, så han var heldigvis ikke tilstede. :)

I dag har jeg litt forskjellige planer, men får se hva det blir til.

Forresten, så har jeg gått ned i vekt siste uken! Endelig kunne jeg si hade 70-tall og hallo 60-tall :fnise: Nå veier jeg 69,6 kg. Har spist sunt i det siste, og fra mandag til fredag har jeg gått seks gode turer (alle bortsett fra en på en times tid), og jeg har jogget to turer, den ene med barnevogn, altså ekstra vekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil uuuuut og bare være MEG, drikke ØL, DANSE og være den ville jenta jeg var før! :fnise: Kjenner veldig på at det er kjedelig å sitte inne enda en lørdag akkurat nå. Menmen. Er ikke så lenge til jeg endelig kan ta en tur ut tror jeg. En venninne skal komme til byen snart, og O er ferdig med flaskenekt! :nigo:

Jeg er ikke av de som føler seg ferdig med sånt bare pga man får barn. Føler meg som akkurat samme jenta jeg var før, bare at jeg nå har fått et barn som da prioriteres foran slike ting. Men når jeg først får en kveld hvor jeg er MEG og ikke mamma, ja da er jeg akkurat samme jenta, eller kanskje enda mer sprudlende, fordi jeg setter enda mer pris på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre gangen han våkner nå, og klokken er bare halv ett..mon tro om jeg bør begynne mef grøt. Kanskje melk ikke er nok lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort svar, for jeg skriver fra mobil. Men ja, plutselig hyppige oppvåkninger tyder som regel på for lite mat på dagtid. Helsesøster ba oss begynne med enda et måltid, men hun våkner fremdeles, men ikke så mye som da. Tror nok O trenger litt ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre gangen han våkner nå, og klokken er bare halv ett..mon tro om jeg bør begynne mef grøt. Kanskje melk ikke er nok lenger?

Hei :) Følger dagboken din jeg :)

Grøt kan være en god ide da! Noen merker ikke forskjell med grøt, men vi merket stor forskjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort svar, for jeg skriver fra mobil. Men ja, plutselig hyppige oppvåkninger tyder som regel på for lite mat på dagtid. Helsesøster ba oss begynne med enda et måltid, men hun våkner fremdeles, men ikke så mye som da. Tror nok O trenger litt ekstra.

Ja jeg skal kjøpe grøt i dag :jepp: Men må jo bruke en stund på å venne han til det da..Hvor fort kom dere opp i full porsjon?

Hei :) Følger dagboken din jeg :)

Grøt kan være en god ide da! Noen merker ikke forskjell med grøt, men vi merket stor forskjell :)

Håper vi merker forskjell også. :) Hvor lang tid brukte dere på å komme opp i full porsjon? Og hvor mye er egentlig full porsjon?

Natten i natt var bedre, sett bort fra at jeg ike fikk han i seng før litt over åtte pga han ikke ble mett nok, og at han brukte 45 min, og da begge pupper på å bli mett i tolvtiden i natt. Men det var altså den eneste oppvåkningen, så våknet han klokken seks. Vi stod opp halv syv.

I dag skal vi til byen ffor å kjøpe fotoalbum og slikt. Også skal jeg på vogn-reesearch :nigo: Vurderer å bytte vogn dersom jeg ikke liker sportsdelen på den vi hat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kjent ut. Tror det er vanlig å føle at de aldri blir mette på den alderen der... Veldig frustrerende!

Har hørt at en blanding av avokado og banan skal være veldig god sovemat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke vi er oppe i full porsjon enda... :sjenert: Men nå går det endelig bedre! Noen unger gaper over hva som helst, og slutter ikke før foreldrene sier stopp, mens noen er sånn som min, som bruker laaaang tid på å lære seg å spise fra skje. Eller, det vil si, fruktmos går ned på høykant, mens grøt har vært en kamp her. Nå går det endelig litt bedre, men vi har også prøvd alle grøtyper som finnes. Favoritten blant grøt, er Hipp med frukt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kjent ut. Tror det er vanlig å føle at de aldri blir mette på den alderen der... Veldig frustrerende!

Har hørt at en blanding av avokado og banan skal være veldig god sovemat. :)

Ja det er det. Er så kjipt når jeg vet det er minimalt med melk igjen i puppene etter at han har spist på begge i 20 min, også er han fortsatt sulten..

Ja det kan jo være :jepp: Får prøve det en dag også. :)

Tror ikke vi er oppe i full porsjon enda... :sjenert: Men nå går det endelig bedre! Noen unger gaper over hva som helst, og slutter ikke før foreldrene sier stopp, mens noen er sånn som min, som bruker laaaang tid på å lære seg å spise fra skje. Eller, det vil si, fruktmos går ned på høykant, mens grøt har vært en kamp her. Nå går det endelig litt bedre, men vi har også prøvd alle grøtyper som finnes. Favoritten blant grøt, er Hipp med frukt i.

Hehe, ja det er vel forskjellig hva de liker. O har likt alt han har fått hittil. Ikke det at det er så mye. Gulrotmos, sviskemos og pæremos. Og han likte grøten. Skjærte et par grimaser først, men tror mer det var konsistensen som overasket han.

Ga han tre små skjeier. Tør ikke gi mer i fall han får en reaksjon. Men hvis det går bra, hvor mye kan jeg egentlig øke i morgen? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til er jeg en litt lat mamma.. :sjenert:

Sånn som i dag, hvor ting har gått i ett hele dagen bortsett fra en times tid da han sov, jeg har vondt i hode, er trøtt og ungen var sutrerte..Så har jeg satt på barnetv til han..Så nå sitter han i vippestolen og titter på barnetv med smokken i munnen..Jaja, var det ikke det man ADLRI skulle gjøre den dag man ble mor.. :sjenert:

Håper leggingen går bedre i dag, men..Er ikke så veldig opptimistisk. Menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vi merker forskjell også. :) Hvor lang tid brukte dere på å komme opp i full porsjon? Og hvor mye er egentlig full porsjon?

Full porsjon på Nestle sine grøter er 1 dl vann og 3/4 dl med grøtpulver. Vi har aldri målt opp pulveret, men rører inn til en konsistens som er passe ;)

Hmm, hvor lang tid vi brukte. Det er jeg ikke sikker på, men tror vi gikk til full porsjon fortere enn hva som er anbefalt :sjernert: Vi begynte med å gi 2-3 skjeer (slik barneskjeer i plast). De neste dagene økte vi med et par skjeer. Jappeliten liker grøt veldig godt og hun fikk ingen reaksjoner så etterhvert så lagde vi en del mer og lot henne spise til hun ble mett. Det er tydelig når hun er mett for hun slår bort skjeen :fnise:

Hun fikk litt treg mage etterhvert, men nå tilsetter vi litt sviskesaft og det liker hun bra :)

Av og til er jeg en litt lat mamma.. :sjenert:

Sånn som i dag, hvor ting har gått i ett hele dagen bortsett fra en times tid da han sov, jeg har vondt i hode, er trøtt og ungen var sutrerte..Så har jeg satt på barnetv til han..Så nå sitter han i vippestolen og titter på barnetv med smokken i munnen..Jaja, var det ikke det man ADLRI skulle gjøre den dag man ble mor.. :sjenert:

Håper leggingen går bedre i dag, men..Er ikke så veldig opptimistisk. Menmen.

Jeg var veldig streng på at Jappeliten ikke skulle se mot tv'en en gang da hun var 3-4 månder. Men nå er hun ganske krevende på dagtid og etter grøt på kvelden så blir det litt tv :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...