Gå til innhold

Hva gjør dere når dere overspist?


cardigan

Anbefalte innlegg

Får dere dårlig samvittighet?

Tenker dere- "jaja"

Gjør dere noe spesielt? Rett å trener, drikker mye vann?

Selv sitter jeg med dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stønner, klager, drikker litt og prøver å huske det til neste gang jeg spiser indisk (er bare da jeg blir såååå mett). Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet over noe som allerede har skjedd, men lære av det kan jeg. Forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger meg på sofaen eller sengen og slapper av. Jeg har får aldri dårlig samvittighet for å spise.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærer aldri :sjenert: når jeg spiser brød så tenker jeg alltid at det holder med to skiver men så på en eller annen måte så ender det med at det blir fire! ( Hos meg er det mest overspising når d gjelder brød) Så sitter jeg med oppblåst mage og lurer på når det er ute av kroppen. Godt det er mandag i morgen og jeg kan reise hjem til knekkebrøda mine :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legger meg på sofaen og klager over meg selv, mens samboeren sitter og ler ved siden av meg og sier "du gjør dette hveeer dag".

får ikke så mye dårlig samvittighet, da jeg som regel spiser veldig sunt og godt. den der regelen om å slutte å spise rett før man er mett er bare tull synes jeg :P må jo ha noe å klage over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hva gjør dere når dere overspist?"

???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker "crap, så stappmett jeg er, dette skal jeg ikke gjøre igjen på en stund". Får som oftest følelsen på lørdager når jeg har spist litt godterier og slikt, jeg tåler ikke søppelmat og godterier så godt, merker jeg blir sliten og dvask med en gang nesten. Dog, neste lørdag har man tatt litt igjen, og igjen :eeeh:

Jeg får ALDRI dårlig samvittighet for å spise!!!!!!!!

VELDIG VIKTIG Å IKKE FØLE SLIK!! det er inngangsstien til et elendig forhold til mat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare noen få ting jeg overspiser på, men når det først skjer så er det bare å innta horisontalen på sofaen og vente til det verste ubehaget gir seg. Dårlig samvittighet finnes ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dere dårlig samvittighet?

Tenker dere- "jaja"

Gjør dere noe spesielt? Rett å trener, drikker mye vann?

Selv sitter jeg med dårlig samvittighet.

Lever man generelt sunt og trener jevnlig skal man ikke bry seg med om man har "overspist" en gang i blant. Det vil jevne seg ut. Mat må for all del ikke bli et problem, det er tross alt en livsnødvendighet på samme måte som luft.

I stedet for å plage seg selv etter en gangs utskeielse bør man heller se på hvordan man lever livet sitt totalt sett. Fokuser på å trene jevnlig, bevege seg i hverdagen og spise sunt til vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål som dette synes jeg ikke høres bra ut..

Overspise? Er det å spise seg (veldig) mett? Jeg gjør ikke annet enn å tenke på hvor godt det var med all den maten, og så venter jeg til magen roer seg ned. Dårlig samvittighet/tvangstanker om å trene hører ikke hjemme i mitt forhold til mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg overspiser er jeg gjerne mett dagen derpå, så da er den saken grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet. Innlegg som antyder tegn på spiseforstyrrelser vil bli slettet.

SportyShorty, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

legger meg på sofaen og klager over meg selv, mens samboeren sitter og ler ved siden av meg og sier "du gjør dette hveeer dag".

Haha, samme her.

Jeg må skjerpe meg på det punktet, mange folk som har tatt meg i det. Enten gnåler jeg om hvor sulten jeg er eller så gnåler jeg om hvor mett jeg er!

Jeg får ikke dårlig samvittighet, men angrer litt på at jeg gikk over grensa for hva magesekken har plass til igjen og bare må ligge rett ut i sofaen og stønne en stund :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Misforstå meg rett! Overspise for meg vil si at jeg spiste unødvendig mye og føler meg oppblåst og sløv. Har 5-6 kg som burde bli tilbakelagt og da blir jeg irritert på meg selv som trykker i trynet, uten å tenke på at jeg faktisk er mett, uten å stoppe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få gangene jeg spiser meg så sprekkmett at det gjør vondt, så tenker jeg "Den maten var GOD!". Er sjelden jeg spiser meg mer enn mett, og når det skjer, så gidder jeg ikke ha dårlig samvittighet for det. Jeg trener såpass mye at jeg holder vekten ganske stabil uansett. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha spist meg stappmett får jeg trang til å bevege meg, så jeg pleier å gå en rolig tur. Noen ganger går jeg også på do for å prøve å få ut noe "gammelt", i håp om at det skal føles bedre :gjeiper:

Som regel blir det ekstra innsats på trening, eller kanskje en ekstra treningsøkt, dagen etter, hvis jeg har fått dårlig samvittighet. Den dårlige samvittigheten kommer litt an på hva det er jeg har spist meg stappmett på. Vanlig sunn mat får jeg ikke dårlig samvittighet for, mens å spise meg mett på godteri eller mye fritert mat derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Navifairy

Overspiser sjeldent i ukedagene. Og om jeg skulle føle meg veldig mett etter middag eller liknende legger jeg meg bare på sofaen og sukker tilfreds.

Spiser veldig sunt mandag-frem, så har ingenting å bekymre meg for.

I helgen derimot, er flisa snudd. Da kan jeg få dårlig samvittighet etter å ha spist den skåla med smågodt etter middag, da jeg i utgangspunktet var mett.

Men kjære vene, noe hysteri er det ikke. Føler man seg litt oppblåst er det ut og gå tur, så føler man seg bedre igjen dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...